شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه مافین شلیل خوشمزه و تابستانی / درست کردن که مافین کیک کافی شاپی

طرز تهیه مافین شلیل خوشمزه و تابستانی / درست کردن که مافین کیک کافی شاپی

آموزش درست کردن مافین شلیل خوشمزه عالی مناسب برای پذیرایی مهمانی در ادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: مافین شلیل یکی از انواع مافین تای تابستانی و بسیار خوشمزه می باشد و شما می توانید به راحتی این مافین خوشمزه را برای مهمانی و پذیرایی تهیه کنید. مافین ها را می توانید داخل قالب مخصوص مافین تهیه کنید و یا می توانید از کپسول های مقوایی بریزید و در فر قرار دهید و یا می توانید از سولاردم یا توستر استفاده کنید. بهتر مواد را بیشتر از ۲/۳ پر نکنید زیرا از قالب بیرون ریخته می شود. اگر به دنبال یک عصرانه خوشمزه هستید می توانید این مافین خوشمزه را تهیه کنید و روی آن پودر قند بپاشید.

مواد لازم برای تهیه مافین شلیل

تخم مرغ ۲ عدد

شکر ۱۰۰ گرم

وانیل ۱ ق چای خوری

روغن مایع ۸۰ گرم

ماست ۱۰۰ گرم

شیر ۱۲۰ گرم

بکینگ پودر ۱ ق چای خوری

آرد ۳۰۰ گرم

عسل ۱ ق غذا خوری

شلیل به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک یک ترازو آشپزی مواد را اندازه گیری کنید. بهتر است برای رسیدن به نتیجه عالی حتما مواد اندازه گیری شود. سپس قالب ها مافین را با کپسول های کاغذی پر کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

 

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه به همراه همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدر شود. سپس روغن و ماست را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید و و در انتها شیر را اضافه کنید و ۲۰ ثانیه هم بزنید.

 

مرحله سوم: تهیه مایه مافین

آرد و بیکنیگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. سپس مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک روی مواد فولد کنید و هم بزنید. مواد را داخل قالب های کاغذی مخصوص مافین بریزید. دقت کنید ۲/۳ آن را پر کنید. روی هر مافین اسلایس های شلیل قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت مافین شلیل

حالا قالب آماده شده را در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت از فر خارج کنید و صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد از قالب مافین خارج کرده و  با عسل رقیق شده رومال کنید تا سطح مافین براق شود و با پودر نارگیل یا پسته تزیین و سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی