شمانیوز
شما نیوز

خورش کاری

طرز تهیه خورش کاری هندی با مرغ / درست کردن یک غذای هندی تند خوشمزه

طرز تهیه خورش کاری هندی با مرغ / درست کردن یک غذای هندی تند خوشمزه

آموزش درست کردن یک غذای هندی خوشمزه و عالی بی نظیر این آموزش خوشمزه را از دست ندهید .

بهگزارش  شمانیوز: خورش کاری هندی با مرغ یکی از انواع خورشت ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و برای کشور هندوستان می باشد. همان طور که از نام این غذا پیداست برای یک خورشت پر ادویه و تند و تیز است و با ذائقه ما ایرانی ها بسیار هماهنگ است و شما می توانید به همراه یک پلو زعفرانی خوشمزه سرو کنید. خورش کاری هندی با مرغ همان طور که مشخص است با مرغ تهیه می شود و شما می توانید از گوشت نیز استفاده کنید. 

مواد لازم برای تهیه خورش کاری هندی با مرغ

سینه مرغ ۲ عدد

زیتون ۱ ق غذا خوری

پیاز ۲ عدد

سیر ۶ حبه

زنجیبل تازه ۲ بند انگشت

رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری

زعفران به مقدار لازم

تمرهندی ۱/۲ بسته

جعفری خرد شده ۲ ق غذا خوری

آبلیموترش تازه ۱ ق غذا خوری

نمک، پودر پیاز، فلفل قرمز، زردچوبه، کاری به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا سینه مرغ را به چند قسمت تقسیم کنید و بشورید. سپس مرغ ها را به همراه ادویه های گفته شده و کمی زعفران و آبلیموترش تازه و روغن زیتون خوب ماساژ دهید تا مرغ ها مزه دار شود. روی کاسه مرغ ها را بپوشانید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم دار شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود. سیر ها را پوست بگیرید و داخل غذاساز یا میکسر ریخته و با زنحبیل خوب میکس کنید و به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله سوم: تفت دادن مرغ

در ادامه مرغ های مزه دار شده را از یخچال خارج کنید و به همراه پیاز و سیر تفت دهید تا رنگ مرغ ها کمی تغییر کند. رب گوجه فرنگی و زعفران را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی گوجه از بین برود. تمرهندی را نیز داخل کاسه ریخته و ۱ پیمانه آب گرم اضافه کنید و بعد از خیس خورد از صافی رد کرده و شیره تمرهندی را به مرغ ها اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت خورش کاری هندی با مرغ

وقتی که تمرهندی با مرغ ها جوشید کمی دیگر آب داغ اضافه کنید و درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید تا مرغ ها پخته شوند. وقتی مرغ ها خوب نرم و پخته شدند باید کمی نمک بزنید و جعفری را در ۵ دقیقه انتهای پخت اضافه کنید و بعد از جا افتادن مرغ آن را به همراه پلو دلخواه سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی