شمانیوز
شما نیوز

لواشک گوجه سبز

طرز تهیه لواشک گوجه سبز خانگی

طرز تهیه لواشک گوجه سبز خانگی

در خبر زیر طرز تهیه لواشک گوجه سبز خانگی را آموزش می‌دهیم.

به گزارش شمانیوز: لواشک گوجه سبز یک خوراکی خوشمزه و خنک است که از گوجه سبز تهیه می‌شود و معمولاً به عنوان یک میان‌وعده یا تنقلات مصرف می‌شود.این خوراکی سنتی ایرانی دارای طعم ترش و شیرین متعادلی است که باعث می‌شود طعم آن برای بسیاری از افراد جذاب و مطبوع باشد.لواشک گوجه سبز معمولاً با افزودن نمک، دیگر ادویه‌ها تهیه می‌شود و می‌تواند به عنوان یک پیش‌غذای خوشمزه و سالم برای مصرف روزانه مناسب باشد.

مواد لازم

گوجه سبز یا همان آلوچه ۳ کیلوگرم

آب ۱ لیوان

سرکه ۴ قاشق غذاخوری

نمک ۵ قاشق غذاخوری

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا باید گوجه‌سبزها یا همان آلوچه را بشویید و تمام گرد و خاکشان را پاک کنید. سپس در آبکش بریزید و اجازه دهید که نم آن‌ها کاملاً گرفته و خشک شود. بعد از آن، آلوچه را همراه با آب و نمک داخل قابلمه‌ای مناسب ریخته و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید که آب جوش بیاید، بعد از آن، شعله را کمتر کنید. در قابلمه را نیز رویش قرار دهید.

مرحله دوم

حدود ۱۵ دقیقه بعد از جوشیدن مواد داخل قابلمه، در آن بردارید. سرکه و روغن را نیز به‌اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. مجدداً در قابلمه را ببندید و اجازه دهید که به مدت ۲ الی ۳ ساعت بجوشد. آن‌قدر که گوجه سبز حسابی لِه شود و به‌راحتی از هسته‌اش جدا شود. بهتر است آن‌قدر بجوشد که آب داخل قابلمه نیز کاملاً تبخیر شود.

مرحله سوم

بعدازاین مدت‌زمان، یک قابلمه دیگر بیاورید و روی آن یک آبکش قرار دهید. آلوچه پخته شده را داخل آبکش خالی کنید. حال به کمک یک کفگیر، تمام گوجه‌سبزها را لِه کنید از آبکش رد کنید؛ طوری که فقط هسته‌ها در آبکش باقی بمانند. بعد آلوچه‌های له شده را حسابی هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

حال چند سینی مناسب انتخاب کنید؛ کف آن‌ها را نایلون بیندازید و با مقداری روغن چرب کنید و مواد لواشک را رویش بریزید. اکنون سینی‌ها در فضای باز در معرض نور آفتاب قرار دهید تا خشک شوند. بعد از اینکه مقداری خودشان را گرفتند، می‌توانید برای جلوگیری نشستن گردوخاک یا حشرات، رویشان توری بگذارید. حدوداً ۳ تا ۵ روز طول می‌کشد که لواشک شما خشک شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی