شمانیوز
شما نیوز

از بین بردن خشکی پوست با مرطوب کننده های طبیعی و خانگی

اگر با مشکل خشک شدن پوست مواجه هستید ما برای از بین بردن خشکی پوست شما یکسری مرطوب کننده های طبیعی را معرفی می کنیم که کمک بسیار زیادی برای رفع خشکی پوست صورت و بدن شما خواهد کرد.

از بین بردن خشکی پوست با مرطوب کننده های طبیعی و خانگی

اگر با مشکل خشک شدن پوست مواجه هستید ما برای از بین بردن خشکی پوست شما یکسری مرطوب کننده های طبیعی را معرفی می کنیم که کمک بسیار زیادی برای رفع خشکی پوست صورت و بدن شما خواهد کرد.

 

با استفاده از این روش ها می توانید پوستی صاف و براق داشته باشید:

آیا پوست تان خشک است؟ آیا می خواهید بدون استفاده از کرم ها و لوسیون های گران قیمت این خشکی پوست را برطرف کنید؟

 

همه مردم خصوصا مردمانی که در شرق کره زمین زندگی می کنند، بیش از ملیت های دیگر با مصارف خانگی مواد و نیز گیاهان و درمان های خانگی آشنایی دارند.

 

در حالی که کشورهای غربی اکنون از این راهکارهای طبیعی در بهترین اسپاهای خود استفاده می کنند، متاسفانه در مواردی، در کشور خودمان و به جای مصرف مواد کم خطرتر و طبیعی، مردم به درمان های پرمخاطره، انواع و اقسام اشعه ها با هزینه های گزاف روی آورده اند.

 

آنچه در ادامه این نوشته به آن پرداخته خواهد شد، فهرستی از موادی است که شاید بسیاری از آنها را اکنون در منزل خود داشته باشید و با کمک آنها خواهید توانست، خشکی پوست تان را تا اندازه قابل توجهی برطرف کنید.

 

از بین بردن خشکی پوست با مرطوب کننده های طبیعی و خانگی

 

روغن زیتون برای رفع خشکی پوست

روغن زیتون به عنوان یک ماده خالص که هیچ نوع افزودنی نیز در آن وجود ندارد می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن خشکی پوست بدن باشد.

 

دکتر «دِبرا جمیلان» که خود از متخصصان پوست است در این مورد می گوید: “روغن زیتون حاوی «ویتامین ای»، «پلی فنول ها» و «فیتواسترول» است که چربی های گیاهی هستند و مرطوب کننده های بسیار خوبی به شمار می آیند.”

 

می توانید این روغن را هم برای صورت و هم برای بدن تان استفاده کنید. اگر هم گمان می کنید بیش از اندازه رقیق است آن را با کمی آب ترکیب کنید.

 

روغن نارگیل برای درمان خشک شدن پوست

روغن نارگیل نه تنها برای چرب کردن پوست صورت گزینه مناسبی به شمار می آید بلکه برای پوست بدن هم بسیار خوب است.

 

دکتر «تسپورا شاینهوس» متخصص پوست در این باره می گوید: “روغن نارگیل هم مرطوب کننده و هم ضدتورم است. همچنین این روغن می تواند بهترین گزینه برای پوست های خشک و حساس به شمار می رود.”

 

می توانید قبل از خوابیدن یا بعد از بیرون آمدن از حمام آن را روی پوست خود بمالید. برای کف پای خشک و دست های خشک هم از این روغن استفاده کنید. سپس یک جوراب کلفت به پا و یک دستکش غیر لاتکس به دست کنید.

 

از بین بردن خشکی پوست با مرطوب کننده های طبیعی و خانگی

 

درمان و رفع خشکی پوست با آواکادو

دکتر «شاینهوس» بر این باور است که آواکادو با دارا بودن، «اُمگا ۳» و آنتی اکسیدان، می تواند گزینه بسیار مناسبی برای جلوگیری از پیرشدن پوست باشد.

 

اگر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید، بلافاصله متوجه تغییرات موثر آن خواهید شد.

 

آلوورا راهی برای رفع خشکی

دکتر جمیلان در مورد آلوورا می گوید که این گیاه، حاوی لیپید، انواع ویتامین ها و آمینواسیدهاست که همگی اینها در مرطوب کنندگی پوست نقش دارند.

 

بلغور جوی دو سر

بلغور جو می تواند یکی از مواد موثر در مرطوب کردن تمام سطح پوست بدن به شمار آید. همچنین می تواند باعث کاهش میزان خارش و تورم پوستی نیز بشود.

 

دکتر «شاینهوس» می گوید: “بلغور جو حاوی saponin بوده و باعث از بین بردن کثیفی ها و آلودگی ها می شود و می تواند به عنوان یک تمیزکننده ملایم کَف دار ایفای نقش کند.”

 

از بین بردن خشکی پوست با مرطوب کننده های طبیعی و خانگی

 

وی اضافه می کند: “همچنین دارای لیپیدهای طبیعی است که می تواند در مرطوب کردن و صاف کردن سطح پوست موثر واقع شود.”

 

به آبی که با آن حمام می کنید اندکی بلغور جوی دو سر بیافزایید اما فراموش نکنید که نباید روی بدن تان خشک شود.

 

شکر

دکتر «شاینهوس» معتقد است خصوصا در فصول سرد سال می توانید از لایه بردارهایی برای از بین بردن پوست های خشک بدن استفاده کنید. با این کار پوست را تشویق به ساختن سلول های جدید و ترمیم آنها نیز خواهید کرد.

 

می توانید با افزودن نصف یک فنجان شکر به مقداری از روغن هایی که به صورت یا بدن می مالید، یک اسکراب صورت تهیه کرده و از پوست لایه برداری کنید.

 

وازلین

وازلین یکی از مرطوب کننده هایی است که از گذشته های بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفته. دکتر «والری گلدبرت» در این باره می گوید: “وازلین نه تنها مانع از خروج آب از سطح پوست می شود بلکه در میان سلول ها نیز قرار می گیرد.” این ماده سطح بیرونی پوست را کاملا صاف و هموار نگه می دارد.

 

از بین بردن خشکی پوست با مرطوب کننده های طبیعی و خانگی

 

شیر یا ماست

دکتر «شاینهوس» می گوید، شیر به طور طبیعی دارای مواد ضدتورم است و می تواند برای کاهش خارش پوست مفید باشد.

 

همچنین لاکتیک و اسید آلفا هیدروکسید، می تواند همانند یک لایه بردار ملایم باشد و به جوانسازی پوست و بهتر شدن وضعیت پوست های آفتاب سوخته کمک کند.

 

حمام کردن با شیر یا تهیه ماسک ماست می تواند پوست های مرده را شل کرده و باعث ریزش آنها شود. همچنین در هموار شدن و درخشندگی سطح پوست نیز تاثیر فراوانی دارد.

 

استفاده از  روغن کرچک برای درمان خشکی پوست

همچون روغن زیتون و نارگیل، روغن کرچک هم می تواند نقش مرطوب کننده پوست را داشته باشد. دکتر «شاینهوس» می گوید بعد از دوش گرفتن اندکی از آن را روی پوست کمی مرطوب خود بمالید.

 

برای صورت تان نیز می توانید از آن استفاده کنید اما یادتان باشد ابتدا کمی از آن را روی پوست امتحان کنید تا در شما ایجاد حساسیت نکند. اگر در گروه افرادی هستید که پوست تان زود به خارش می افتد و یا حساس است آن را ابتدا روی بازوی خود امتحان کنید.

 

 

منبع: پورتال علمی گهر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied