شمانیوز
شما نیوز

خواص برگه هلو + نحوه تهیه پر هلو در خانه

هلو یکی از لذیذ ترین میوه های تابستانه می باشد که همه از خوردن آن لذت می برند، یکی از فرآورده های لذیذ هلو برگه خشک شده آن می باشد که امروز قصد داریم شما را با خواص برگه هلو و همچنین روش تهیه آن آشنا کنیم پس مطلب ما را از دست ندهید.

خواص برگه هلو + نحوه تهیه پر هلو در خانه

همانگونه که میوه هلو یکی از پر خاصیت ترین میوه ها به حساب می آید، خواص برگه هلو هم یکی از شناخته شده ترین مواد خوراکی پر ارزش محسوب می شود که مصرف آن سلامتی ما را برقرار می سازد، بسیاری از افراد خودشان در منزل به تهیه برگه هلو می پردازند که البته کار بسیار ساده می باشد و فقط کافیست از نکاتی که در اختیارتان قرار می دهیم استفاده کنید.

 

آشنایی با خواص برگه هلو

در ابتدا قصد داریم شما را با ارزش غذایی یک فنجان برگه هلو آشنا کنیم.

 

  • کالری : ۳۸۲

  • پروتئین : ۵.۸ گرم

  • کربوهیدرات : ۹۸ گرم

  • قند : ۶۶.۸ گرم

  • فیبر : ۱۳.۱ گرم

  • چربی : ۱.۲ گرم

 

جلوگیری از پیری زودرس 

برگه هلو با دارا بود ویتامین c و حجم زیادی اسید کلروژنیک گزینه بسیار مناسبی برای جلوگیری از ایجاد چروک و جوان سازی پوست می باشد، برگه هلو می تواند میزان تولید کلاژن پوست را بالا ببرد و از پیری زود رس پوست جلوگیری کند.

 

خواص برگه هلو + نحوه تهیه پر هلو در خانه

 

کمک به تقویت و رشد مو

 از مهم ترین خواص برگه هلو می توان به افزایش رشد مو و تقویت آن اشاره کرد، برگه هلو به دلیل داشتن آهن با بهبود جریان خون در کف سر فولیکول مو را تقویت می کند که همین باعث رشد بیشتر موی سر می شود.

 

مفید برای زنان باردار و همچنین جنین

خواص برگه هلو برای مادران و همچنین جنین بسیار بی شمار است، چرا که دارای ترکیبات مفیدی می باشد که هر کدام به رشد نمو جنین کمک می کند، باید گفت که برگه هلو به دلیل داشتن فولات جنین را در برابر هر گونه نقص عصبی محافظت می کند، وجود ویتامین C در برگه هلو به رشد ماهیچه ها، استخوان ها، دندان و پوست جنین کمک می کند. وجود پتاسیم موجود در برگه هلو از خستگی های عمومی و گرفتگی عضلات مادران باردار جلوگیری می کند، و در آخر برگه هلو به دلیل داشتن فیبر می تواند بهترین گزینه برای جلوگیری از یبوست در زنان باردار باشد.

 

مفید برای افراد دیابتی

برگه هلو خشک شده به میزان زیادی از قند طبیعی برخوردار است که می تواند بهترین گزینه برای دیابت نوع ۲ باشد زیرا قند موجود در آن باعث بالا رفتن میزان انسولین نمی شود. اگر شما به دیابت مبتلا هستید بهتر است که قبل از شروع به استفاده از برگه هلو با پزشکتان مشورت نمایید.

 

خواص برگه هلو + نحوه تهیه پر هلو در خانه

 

مفید برای کلیه

برگه هلو می تواند برای بیماران کلیوی خوراکی مفیدی باشد زیرا برگه هلو سرشار از پتاسیم می باشد که همین پتاسیم کمک زیادی به سم زدایی و پاکسازی کلیه ها می کند، و همچنین در جهت درمان سنگ کلیه هم می تواند به صورت موثر عمل نماید.

 

مفید برای چشم

برگه هلو با دارا بودن حجم زیادی ار بتاکاروتن بینایی ما را تقویت می کند و همچنین از به وجود آمدن مشکلات بینایی مانند، شب کوری هم جلوگیری می نماید.

 

تقویت معده و جلوگیری از یبوست

برگه هلو به دلیل دارا بودن حجم زیادی فیبر برای تقویت معده بسیار مفید خواهد بود همچنین در صورتی که معده شما دچار مشکلاتی همچون رفلاکس معده، درد معده و دیگر مشکلات شود برگه هلو می تواند این مشکلات را برطرف کند، همچنین فیبر موجود در برگه هلو حرکات روده شما را افزایش می دهد و از به وجود آمدن یبوست جلوگیری می کند.

 

تقویت سیستم ایمنی

تمام خواصی که در برگه هلو نهفته است همانند آنتی اکسیدان های قوی، لیکوپن و ویتامین های مختلف از جمله ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و باعث می شود بدن نسب به ابتلا به بیماری ها مقاوم شود و سطح ایمنی بدن بالا برود.

 

خواص برگه هلو + نحوه تهیه پر هلو در خانه

 

مفید برای لاغری

شاید با خود بگویید که برگه هلو نسبت به خود هلو از کالری بیشتری برخوردار است پس چگونه به لاغری و کاهش وزن کمک می کند؟ در جواب این سوال باید گفت که زمانی که برگه هلو خشک می شود مقدار فیبر در آن بالا می رود، پس زمانی که شما به مصرف فیبر می پردازید از شدت اشتهایتان کاسته می شود و از خوردن خیلی چیزها صرف نظر می کنید. علاوه بر این خوردن برگه هلو روده ها و معده را از هر گونه مواد سمی و زائد پاک می کند که به نوبه خود باعث کاهش وزن می شود.

 

پیشگیری از سرطان

از دیگر خواص برگه هلو پیشگیری از ابتلا به سرطان می باشد، برگه هلو با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد می توان از آن برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان استفاده کرد.

 

مفید برای قلب

برگ هلو با داشتن مقادیر زیادی ویتامینk و آهن به داشتن قلبی سالم کمک فراوانی می کند، زیرا ویتامین های موجود در برگه هلو نمی گذارد که در رگ های قلب لخته های خونی تشکیل شود از این رو از بروز حملات و سکته های قلبی جلوگیری می کند.

 

کمک به سم زدایی بدن

از دیگر خواص برگه هلو سم زدایی کل بدن است طوری که قادر می باشد به پاکسازی قسمت های مهم بدن مانند از جمله کبد، کلیه، معده و روده بپردازد.

 

عوارض زیاده روی در مصرف برگه هلو:

*توجه داشته باشید زمانی که به خشک کردن برگه هلو می پردازید از خشک شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید زیرا اگر برگه هلو به درستی خشک نشود باعث می شود توسط قارچ ها آلوده شود.

 

*استفاده زیاد از برگه هلو به دلیل داشتم حجم زیادی از قند طبیعی می تواند باعث چاقی شود و همچنین دندان هایتان راه هم خراب کند، پس در مصرف آن حد تعادل را رعایت نمایید.

 

خواص برگه هلو + نحوه تهیه پر هلو در خانه

 

مواد معدنی موجود در برگه هلو

  • ویتامین A

  • بتا کاروتن

  • ویتامین C

  • ویتامین E

  • ویتامین K

  • ویتامین B1

  • ویتامین B2

  • ویتامین B3

  • ویتامین B6

  • فولات و پانوتنیک اسید

  • کلسیم

  • پتاسیم

  • منیزیم

  • آهن

  • منگنز

  • فسفر

  • روی

  • مس و فیبر

 

توجه داشته باشید برگه هلو خشک شده دارای طبعی سرد و معتدل می باشد، در این صورت افرادی که دارای مزاجی سرد هستند نباید به مصرف بیش از اندازه ان بپردازند.

 

روش تهیه برگه هلو

راه های گوناگونی برای تهیه برگه هلو وجود دارد که به سادگی در منزل انجام می شوند مانند خشک کردن آن در زیر نور خوشید و یا در ماکروویو می باشد. که یکی از ساده ترین و بهترین راه های همان خشک کردن در زیر نور خورشید می باشد.

 

برای تهیه برگه هاو ابتدا باید به اندازه ۱ کیلو هلو تهیه کنید، سپس آنها را به خوبی بشویید و سپس خشکشان کنید بعد از آن با استفاده از یک چاقو تیر هلو را از وسط به ۲ قسمت تقسیم نمایید و هسته آن را هم دربیاورید، بعد از آن باید هلو های نصف شده را درون یک سینی بزرگ بگذارید و روی آن ها را با یک پارچه نازک طوری تمیز بپوشانید این کار برای تمیز ماند هلو ها انجام می شود. بعد از آن سینی را در محلی قرار دهید که نور خورشید مستقیما به آن ها بتابد، با گذشت چند روز خواهید دید برگه های هلو خشک شده شما آماده است.

 

توجه داشته باشید برای تهیه برگه هلو حتما باید از هلو های سفت و سالم استفاده کنید و به هیچ عنوان از هلو های خیلی رسیده و له شده استفاده نکنید زیرا با خشک شدن طعم بدی می گیرند. در طول خشک شدن پر های هلو به طور مرتب آن ها را زیر و رو کنید تا تمام قسمت هایش به خوبی خشک شود.

 

نکته: اگر می خواهید هلوهایتان در زمان خشک شدن رنگ تیره ای به خود نگیرند می توانید مقداری آب لیمو را با آب مخلوط کرده و آن را درون یک بطری اسپری بریزید و آن را روی هلو ها اسپری نمایید. این کار را باید زمانی انجام دهید که هنوز هلو ها را در معرض نور خورشید قرار نداده اید. شما می توانید هلو هایتان را در دستگاه های مخصوص خشک کردن میوه هم خشک نمایید.

بعد از آماده شدن برگه های هلو خشک شده می تواند آن را در وعده های عصرانه خود میل کنید و لذت ببرید.

 

منبع : آرگا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied