شمانیوز
شما نیوز

فواید و خواص سیر چیست؟ + مضرات آن

خواص سیر یک داروی درمانی عالی و آنتی بیوتیک قوی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین سیر خواص و فواید زیادی برای بدن دارد که در این مقاله با آن آشنا می شوید.

فواید و خواص سیر چیست؟ + مضرات آن

سیر به طور کلی به عنوان یک طعم دهنده در پخت و پز استفاده میشود ، اما در طول تاریخ و در حال حاضر به عنوان یک داروی عالی مورد استفاده قرار میگیرد. برای پیشگیری و درمان طیف گسترده ای از شرایط و بیماری ها میتوان از سیر استفاده کرد.

 

در طول تاریخ در خاورمیانه ، آسیای شرقی از سیر برای درمان برونشیت ، فشار خون بالا ، سل ، بیماری های کبدی ، نفخ شکم ، کولیک ، کرم های روده ، روماتیسم ، دیابت و تب استفاده شده است.

 

سیر با توجه به اینکه کالری کمی دارد اما بسیار مغذی است، 3 گرم سیر خام حاوی منگنز ،ویتامین C ، سلنیوم ، فیبر ویتامین B1 ، کلسیم ، مس ، پتاسیم ، فسفر ، آهن میباشد و همچنین دارای 4.5 کالری ، 0.2 گرم پروتئین و 1 گرم کربوهیدرات است.

 

خواص سیر برای قلب

در حال حاضر از سیر در بسیاری از شرایط مربوط به سیستم خونی و قلب از جمله ، تصلب شرایین ، کلسترول بالا ، حمله قلبی ، بیماری عروق کرونر قلب و فشار خون بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

 

فواید و خواص سیر چیست؟ + مضرات

 

خواص سیر برای کاهش فشار خون

به نظر می رسد که مقادیر زیاد سیر باعث کنترل فشار خون در افرادی که فشار خون بالا دارند مفید است. بیماری های قلبی عروقی مانند سکته های قلبی و سکته های مغزی بزرگترین قاتلان جهان میباشند ، و یکی از مهمترین عوامل این بیماری ها فشار خون بالا میباشند. در مطالعاتی که انجام شده است مشخص شده که سیر میتواند تاثیر قابل توجهی در کاهش فشار خون در افراد با فشار خون بالا دارد.

 

خواص سیر برای کلسترول

سیر می تواند کلسترول بالا و کلسترول های بد را کاهش دهد. مصرف سیر برای کسانی که کلسترول بالا دارند بسیار مفید است و حدود 15 درصد کلسترول بالا و کلسترول های بد را کاهش دهد.

 

سیر حاوی آنتی اکسیدان است

آسیب اکسیداتیو از رادیکال های آزاد به روند پیری کمک می کند. سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از مکانیسم های محافظ بدن در برابر آسیب اکسیداتیو را پشتیبانی میکنند. مطالعات نشان داده شده است که مقادیر زیاد سیر باعث افزایش آنزیم های آنتی اکسیدانی در انسان میشود و همچنین استرس اکسیداتیو را در افرادی که فشار خون بالا دارند کاهش می دهد.

 

خواص ترکیبی در کاهش کلسترول و فشار خون و همچنین اثرات آنتی اکسیدانی خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد.

 

خواص سیر و طول عمر

سیر تاثیرات مفیدی بر علل شایع بیماری های مزمن میگذارد، پس میتواند گفت که سیر میتواند عمر را طولانی کند. مصرف سیر با تاثیرات مفید بر فاکتورهای مهم خطر مانند فشار خون ، کلسترول ، میتواند باعث شود که زندگی طولانی تری داشته باشید. سیر میتواند با بیماری های عفونی مقابله کند و سیستم ایمنی را بهبود میبخشد.

 

فواید و خواص سیر چیست؟ + مضرات

 

خواص سیر برای ورزشکاران

سیر میتواند عملکرد جسمی و قلبی را بهبود بخشد. مطالعات نشان میدهد که خستگی ناشی از ورزش را میتوان با سیر کاهش داد.

 

خواص سیر برای استخوان ها

سیر میتواند با افزایش استروژن در زنان و مخصوصا زنان یائسه ، پوکی استخوان را به حداقل برساند.

 

خواص سیر برای دندان

باکتری ها باعث تشکیل پلاک دندان و درنهایت پوسیدگی دندان می شوند. سیر با خاصیت ضدمیکروبی اش در نابودی این باکتری ها بسیار است. از سیر می توان همراه با آنتی بیوتیک های دیگر برای درمان باکتری های مقاوم به داروهای مختلف استفاده کرد. آلیسین موجود در سیر مانع از فعالیت آنزیم های گوگردداری می شود که باکتری ها برای بقا به آنها نیاز دارند.

 

خواص سیر برای مردان

پژوهشگران نتیجه گیری کردند که مصرف آلیوم مخصوصا آلیوم موجود در سیر می تواند خطر بروز سرطان پروستات را کاهش بدهد.

 

فواید و خواص سیر چیست؟ + مضرات

 

خواص سیر برای کبد

سیر خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد،این خواص آنتی اکسیدانی سیر از آلیسین موجود در سیر می آید که یک ترکیب سولفوری است و با مهار رادیکال های آزاد از سرطان کبد پیشگیری میکند. محل ذخیره کلسترول ، کبد است و با خوردن سیر میتوان کلسترول های بد را کاهش داد ولی اثر چندانی بر کلسترول های خوب ندارد.

 

خواص سیر برای درمان موخوره

سیر به تقویت رشد مو کمک کرده و موی شما را نرم تر می کند. زمانی که سیر با روغن ها ترکیب شود، موی تان را نرم کرده و بافت کلی آن را بهبودمی بخشد و از طرفی باعث کاهش آسیب های محیطی به موهایتان می شود و موخوره موهایتان را کاملا از بین می برد.

 

خواص سیر برای مو

سیر خام دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی، مانند ویتامین های B6 و C، منگنز و سلنیوم است که همه آنها باعث رشد موها و داشتن موهایی سالم می شوند. خواص ضد میکروبی و ضد قارچی موجود در سیر نیز ممکن است به رشد مو کمک کند، زیرا این خواص می توانند باعث کشته شدن باکتری ها و مبارزه با میکروب ها، حفظ سلامتی مو و پوست سرتان شود.

 

خواص سیر برای سرطان ریه

بر اساس مطالعاتی که انجام شده افرادی که حداقل دوبار در هفته سیر خورده اند خطر ابتلا به سرطان ریه را 44 درصد کاهش میدهد. ارتباط بین سیر خام و سرطان ریه نشان داده است که سیر یک عامل پیشگیری کننده از سرطان ریه میباشد.

 

فواید و خواص سیر چیست؟ + مضرات

 

سیر یک آنتی بیوتیک قدرتمند

بر اساس مطالعات انجام شده سیر 100 برابر موثرتر از دو آنتی بیوتیک محبوب در مبارزه با باکتری کمپیلوباکتر میباشد.یکی از شایع ترین علت عفونت روده باکتری ها میباشند.

 

خواص سیر برای سرماخوردگی

سیر به جلوگیری و کاهش شدت بیماری های شایع مانند آنفولانزا و سرماخوردگی کمک زیادی میکند. مکمل های سیر برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شناخته شده اند. بر اساس مطالعات انجام شده یک مکمل سیر روزانه 63 درصد سرماخوردگی را در مقایسه با داروها زودتر کاهش میدهد.

 

 رفع بوی سیر از دهان

بوی سیر ناشی از تجزیه شدن آلیسین موجود در ترکیب سیر می باشد که برای از بین بردن بوی سیر بعد از خوردن آن چند راهکار وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم:

نوشیدن چای، چای نعنا و جعفری تازه برای رفع بوی سیر از دهان مناسب می باشد.

خوردن نوشیدنی هایی مثل آب پرتقال، لیموناد و کارهای ساده مثل آدامس جویدن و مسواک زدن برای رفع وی سیر از دهان توصیه می شود.

زبان خود را شستشو دهید زیرا محل تجمع بسیاری از باکتری های ایجاد کننده بو می باشد.

خوردن شیر و ماست می تواند مقدار هیدروژن سولفات را کاهش دهد و باعث از بین بردن بوی سیر شود.

چای سبز یک ضد عفونی کننده و از بین برنده خوب برای بوی دهان است.

گیاهان هل، دارچین، میخک و رازیانه اثری مبت برای رفع بوی سیر از دهان دارند.

 

 

منبع: درمان سرا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied