شمانیوز
شما نیوز

5 خاصیت فوق العاده فلفل دلمه ای

از خواص بسیار خاص این گیاه معروف با افزودن آن به غذاهایتان بهره مند شوید.

5 خاصیت فوق العاده فلفل دلمه ای

به گزارش شمانیوز به نقل از سلامانه : از خواص بسیار خاص این گیاه معروف با افزودن آن به غذاهایتان بهره مند شوید.

 

1. تقویت رشد موها

وجود ویتامین ث در فلفل دلمه ای باعث جذب آهن و تشکیل کلاژن می شود که این امر منجر به بهبود جریان خون و تحریک طبیعی رشد موها می شود. در واقع کمبود ویتامین ث در بدن باعث خشکی و ریزش زیاد موها می شود که این ویتامین موجود در فلفل دلمه ای می تواند این مشکل را رفع نماید.

 

2. جوان سازی و بهبود پوست

آنتی اکسیدان های موجود در فلفل دلمه ای باعث جوانسازی و بهبود پوست می شود. همچنین کلاژن پوست را تقویت و محکم می کند. این امر باعث محافظت بیشتر در برابر آسیب ها و آلودگی های محیطی خواهد شد.

 

3. تقویت بینایی

جود ویتامین آ، بتاکاراتو و کارتنوئید در فلفل دلمه ای باعث تقویت بینایی و محافظت چشم خواهد شد. این منابع غنی در فلفل دلمه ای از کاهش دید و انحطاط بینایی جلوگیری خواهد کرد.

 

4. درمان و پیشگیری از سرطان

استرس و اضطراب های روزمره باعث تشدید خطر ابتلا به سرطان خواهد بود. اما مصرف منظم فیتونوترینت که در فلفل دلمه ای موجود می باشد، به صورت ضد التهاب عمل کرده و این خطرات را از بین می برد. ترکیبات سولفور و آنزیم های فلفل دلمه ای به جلوگیری از سرطان معده کمک می کند.

 

5. تقویت قلب و عروق

وجود ویتامین B6، اسید فولیک، پتاسیم و لیکوپن در فلفل دلمه ای موجب سلامتی قلب و کاهش ریسک حملات قلبی می شود. در واقع فیبر فلفل دلمه ای موجب کاهش کلسترول در بدن شده که این امر برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته مفید می باشد.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied