شمانیوز
شما نیوز

توهم و زوال عقل ، طعمه جدید ویروس کرونا

ویروس کووید ۱۹ گرچه عامل بروز یک بیماری تنفسی است اما ارگان های دیگر بدن از جمله قلب و مغز را نیز درگیر کرده و آسیب های جدی به آن وارد می کند.

توهم و زوال عقل ، طعمه جدید ویروس کرونا

توهم و زوال عقل، ارمغان و طعمه ویروس منحوس کرونا است. کیفیت تاثیرگذاری کرونا بر عقل  این چنین است: نتایج یک بررسی مطالعاتی جدید نشان می دهد عفونت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ می تواند منجر به آسیب های مغزی از جمله دلیریم(از دست رفتن حاد توانایی‌های ذهنی) و آسیب عصبی شود. براساس مطالعه محققان دانشگاه کالج لندن (UCL) ، از زمان شیوع COVID-19، به نظر می رسد که یک التهاب نادر مغزی شناخته شده که ناشی از عفونت های ویروسی است.

در تحقیقات UCL ، نه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ دچار التهاب مغزی و یک بیماری نادر  به نام آنسفالومیلیت حاد منتشر شده تشخیص داده شدند که به طور معمول در کودکان دیده می شود و می تواند هم بر مغز و هم نخاع تأثیر بگذارد.

 

به گفته محققان این بررسی، تعدادی از ۴۳  بیمار مورد مطالعه علائم تنفسی نداشتند. سردرگمی و هذیان گویی نیز بخش دیگری از علائم مغزی ای است که مبتلایان به کرونا از خود نشان داده اند. دکتر راس پترسون، از انستیتوی عصب شناسی کوئین اسکوئر UCL و نویسنده اول این تحقیق، در این باره تصریح کرد: ما هنوز نمی دانیم که کووید۱۹ چه آسیب های طولانی مدتی می تواند ایجاد کند.

در نتیجه از محققان خواسته شده تا عوارض مغزی ناشی از ابتلا به کرونا را به صورت منظم نظارت کنند.دکتر پراوین جورج از کلینیک کلیولند نیز  می گوید:‌ برخی از مبتلایان علائمی شبیه به بیش فعالی از خود نشان داده و برخی دیگر آشفتگی های ذهنی و مغزی بسیاری بدی پیدا می کنند.در هفته های اخیر تعداد افراد کرونایی که دچار هذیان نیز می شوند، به شدت افزایش یافته است.هذیان گویی در بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه یا افراد مسن و یا دارای بیماری های زمینه ای ، چندان دیده نمی شود بلکه افراد سالم و جوان مبتلا، غالبا با علائم هذیان و توهم به پزشک مراجعه می کنند.

 

منبع : برنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied