شمانیوز
شما نیوز

درمان خانگی زگیل با 7 نسخه گیاهی

زگیل بیماری مسری است و از طریق تماس پوست به پوست یا لمس اشیایی که فرد مبتلا به زگیل نیز لمس کرده است، ممکن است منتقل شود...

درمان خانگی زگیل با 7 نسخه گیاهی

زگیل پایان دنیا نیست اما در حقیقت عارضه ای بسیار آزاردهنده است. اگر زگیل دارید، یعنی ویروس پاپیلومای انسانی روی پوست شما برش کوچکی ایجاد کرده است. بسته به نوع آن ممکن است به صورت تک دانه یا خوشه ای روی پوست ظاهر شود. زگیل رنگی روشن و سطحی خشن و زبر دارد. این عارضه در کودکان و نوجوانان رخ می دهد و در هر نقطه ای از بدن ممکن است ایجاد شود. با این حال، دست ها، پاها، زانوها و آرنج ها نواحی حساس تر هستند. زگیل بیماری مسری است و از طریق تماس پوست به پوست یا لمس اشیایی که فرد مبتلا به زگیل نیز لمس کرده است، ممکن است منتقل شود. خوشبختانه داروهای طبیعی و خانگی زیادی وجود دارند که در از بین بردن زگیل کمک می کند. فهرست و توضیحاتی ازاین داروهای ساده در این مطلب ارائه شده است:

 

چسب برق

پزشکان معمولا استفاده از چسب برق را برای درمان خانگی زگیل توصیه می کنند. به این شکل که چسب برق مجرای زگیل را دچار انسداد می کند. تنها اری که لازم است انجام دهید این است که یک تکه چسب برق را به مدت چند روز یا چند هفته روی زگیل بزنید. اگر چسب افتاد دوباره با یک چسب دیگر جایگزین کنید.

 

سیر

یک حبه سیر را پوست کنده و به دوقسمت برش دهید. سیر را روی زگیل بزنید و روی آن را بپوشانید. فراموش نکنید سیر فقط و فقط با زگیل در تماس باشد و به پوست اطراف زگیل برخورد نکند تا باعث آسیب به پوست سالم شما نشود. روی آن را با باند بپوشانید و هر شب این کار را تکرار کنید. در این روش بعد از 2 تا 6 هفته زگیل از بین خواهد رفت.

 

پوست موز

بسیاری از مردم تاثیرات پوست موز را در این بیماری تایید می کنند. زگیل را هر روز با یک تکه پوست موز ماساژ دهید. همچنین می توانید یک تکه پوست موز را روی زگیل قرار داده و با یک باند آن را ثابت نگه دارید. ممکن است کمی زمان ببرد بنابراین صبور باشید.

 

سرکه سیب

هنگام مواجه شدن با زگیل روی پوست، مواد طبیعی زیادی در آشپزخانه هستند که می توانید از آنها کمک بگیرید که یکی از آنها سرکه سیب است. یک تکه پنبه را در سرکه سیب خیس کرده و با استفاده از باند یا چسب پنبه را روی زگیل ثابت نگه دارید و تمام طول شب صبر کنید.این روش ممکن است خارش و سوزش نیز ایجاد کند چون سرکه سیب به طور طبیعی اسیدی است. اگر خارش و سوزش شدید بود، به جای استفاده هر شب از این روش یک شب در میان از سرکهسیب روی زگیل استفاده کنید. نتیجه پس از یک هفته مشهود خواهد شد.

 

روغن کرچک

روغن کرچک فقط برای درمان ریزش مو استفاده نمی شود، بلکه برایدرمان زگیل نیز می توانید از آن کمک بگیرید. روی زگیل را به صورت روزانه با روغن کرچک ماساژ دهید و پس از چند ماه، نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.

 

سیب زمینی

هیچ چیزی طبیعی تر از سیب زمینی در درمان زگیل تاثیر ندارد. یک تکه سیب زمینی تازه را چند بار در روز روی زگیل ماساژ دهید. چند روز این روش را تکرار کنید و تاثیر معجزه آسای آن را در درمان زگیل مشاهده کنید.

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه ساکولنتی با خواص بی شمار است. با خوردن این گیاه به صورت خام، سیستم ایمنی بدن قوی می شود و می توانید با استفاده مستقیم از این گیاه روی زگیل، آن را از بین ببرید. همچنین از کرم های حاوی آلوئه ورا نیز می توانید استفاده کنید اما گیاه طبیعی آن تاثیرات شگفت انگیز تری دارد.

زگیل ها معمولا به مراقبت و درمان بسیار خاص و پیچیده ای نیاز ندارد. درمان آن در کابینت آشپزخانه منزل شما یافت می شود اما به زمان و صبوری نیاز دارند. اگر درمان فوری زگیل را جستجو می کنید، آن را نمی توانید در منزل پیدا کنید. می توانید با پزشک خود برای این کار مشورت کنید.

 

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied