شمانیوز
شما نیوز

آموزش و طرز تهیه ترشی غوره انگور خانگی

ترشی غوره با سرکه سفید (از آبغوره، سرکه سیب یا حتی سرکه قرمز هم می‌توانید استفاده کنید) علاوه بر طعم ترش و شوری بی‌نظیر خواص فوق‌العاده‌ای هم دارد ...

آموزش و طرز تهیه ترشی غوره انگور خانگی

ترشی غوره با سرکه سفید (از آبغوره، سرکه سیب یا حتی سرکه قرمز هم می‌توانید استفاده کنید) علاوه بر طعم ترش و شوری بی‌نظیر، خواص فوق‌العاده‌ای هم دارد و بسیار مفید است. این چاشنی خانگی کنار غذا سفره شما را خوش‌رنگ و لعاب می‌کند و دهان مهمانانتان را آب می‌اندازد! اسم ترشی غوره را شاید کمتر شنیده باشید اما حالا که فصل غوره است بهتر است آن را درست کنید و امتحان کنید. بدون شک از طعم ترش آن خوشتان می‌آید و طرفدار آن می‌شوید. مخصوصا که غوره فواید زیادی دارد و برای افراد مبتلا به چربی خون مثل آب روی آتش است و در کنار سالاد به عنوان چربی سوز قوی عمل می‌کند. ترشی غوره خوشمزه تقویت کننده کبد است و یک ضد عفونی کننده قوی و طبیعی برای بدن . با هم طرز تهیه ترشی غوره را می‌خوانیم.

 

مواد لازم برای تهیه ترشی غوره خوشمزه

 

1

 

مواد اولیه ترشی غوره

طرز تهیه مرحله به مرحله ترشی غوره خانگی

  • برای تهیه این ترشی در منزل غوره‌ها را با مواد ضدعفونی کننده سبزیجات خوب بشویید و آبکش کنید. سپس دم غوره‌ها را جدا کنید.

  • ظرف مناسبی برای نگه داشتن ترشیتان انتخاب کنید و آن را خوب خشک کنید. توجه کنید اگر ظرفتان خیس باشد باعث خرابی ترشی می‌شود.

نکته: بهترین ظرف برای نگه داشتن ترشی ظروف شیشه‌ای هستند اما اگر به ظرف شیشه‌ای دسترسی ندارید از ظروف پلاستیکی هم می‌توانید استفاده کنید.

  • غوره‌ها را داخل ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم و نمک و سرکه سفید را روی آن ریخته و در شیشه را می‌بندیم.

  • در ظرف را خوب ببندید و آن را به مدت حداقل 10 روز در محیطی به دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید. ترشی شما بعد از 10 روز قابل استفاده است.

 

 نکات و ترفندهای تهیه ترشی غوره

  • برای نگهداری انواع ترشیجات بهتر است از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید و به جای آن از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید، زیرا  ظروف پلاستیکی در دراز مدت  باعث تولید مواد سمی و مضری می‌شود.

  • در تهیه این ترشی می‌توانید به جای سرکه سفید از آب خود غوره استفاده کنید تا طعم ترشی خوشمزه‌تر و لذیذتر شود؛ البته این نوع ترشی "غوره غوره" نام دارد.

  • برای جلوگیری از کپک زدن غوره ترشی می‌توانید شیشه ترشی را داخل آبجوش بجوشانید تا به خوبی ضدعفونی شود. 

  • دقت کنید که سرکه روی غوره‌ها را کاملا بپوشاند تا ترشی کپک نزند.

  • برای جلوگیری از کپک زدن ترشی حتما دقت کنید که غوره‌هایتان پس از شست و شو کاملا خشک باشند و دم آن‌ها گرفته شده باشد.

 

در آخر

این ترشی سرشار از خاصیت است و طعم بی‌نظیر آن در کنار غذاهای ایرانی عالی می‌شود. اگر به دنبال تهیه ترشی خانگی هستید

 

منبع : ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied