شمانیوز
شما نیوز

آموزش و طرز تهیه ترشی بچه بلال فوق العاده لذیذ

بلال (ذرت) دانه‌های (غله) خوراکی گیاه غلاتی متعلق به خانواده‌ی چمنیان (گندمیان) است. این محصول بومی‌ شده ابتدا در قاره‌ی آمریکا پرورش داده شد و اکنون یکی از محصولاتی است که از همه بیشتر در سرتاسر جهان پخش شده‌اند.

آموزش و طرز تهیه ترشی بچه بلال فوق العاده لذیذ

بلال (ذرت) دانه‌های (غله) خوراکی گیاه غلاتی متعلق به خانواده‌ی چمنیان (گندمیان) است. این محصول بومی‌ شده ابتدا در قاره‌ی آمریکا پرورش داده شد و اکنون یکی از محصولاتی است که از همه بیشتر در سرتاسر جهان پخش شده‌اند بلال به عنوان خوراک دام‌ها، غذای انسان‌ها، سوخت زیستی (گیاهی)، و ماده‌ی خام بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. معروفترین گونه‌های مصرفی آن بلال زرد و بلال سفید هستند.

 

مواد لازم :

بچه بلال پوست کنده : 600 گرم
فلفل سبز : 100 گرم
سیر : 50 گرم
سرکه سفید : 2 تا 3 لیوان
آب : 1 لیوان
نمک و پودر فلفل سفید : به میزان لازم

 

 

 

طرز تهیه :

من 2 کیلو بچه بلال خریدم که بعد از پوست کندن یک سوم اون مقدار یعنی 600 گرم بلال موند. باید خیلی آروم و با دقت پوست و موهای بلال رو جدا کنید چون بچه بلال خیلی ظریفه و زود میشکنه.

 

آب و سرکه رو روی حرارت بذارید تا جوش بیاد بعد بچه بلال هارو به آرومی داخلش بذارید و اجازه بدید 5 دقیقه بجوشه، سپس آبکش کرده و کمی که خنک شد مرتب داخل شیشه استریل بچینید و اجازه بدید مخلوط آب و سرکه خنک بشه.

 

بعد از اینکه آب و سرکه خنک شد ، نمک و پودر فلفل را اضافه کنید و این مخلوط را داخل شیشه بریزید.
سیر پوست کنده و فلفل های سبز شسته را در فضاهای خالی بچینید و  شیشه را از آب و سرکه پر کنید و درب آنرا سفت ببندید و بعد از یک هفته میتوانید آنرا مصرف کنید.

پ.ن: دقت کنید سیر و فلفل سبز کاملا خشک باشند، اگر خیس باشند باعث کپک زدن ترشی میشوند.
پ.ن: درب شیشه باید کاملا محکم و سفت باشد چون بلال ها اگر هوا بکشند به سرعت تغییر رنگ میدهند.
پ.ن: نسبت سرکه به آب ، 2 به 1 است. اگر شیشه با مخلوط آب و سرکه داخل قابلمه پر نشد میتوانید بقیه شیشه را با سرکه سفید پر کنید تا همه بلال ها کاملا در سرکه باشند.
پ.ن: مقدار سیر و فلفل را میتوانید تغییر دهید.

 

خواص بلال :

بلال از ریزش مو و شکسته شدن و ترکیدن و گوشه کردن ناخن ها جلوگیرى مى کند.
بلال در بین غلات مقام سوم را دارم ، یعنى اگر گندم و جو وجود نداشتند، بلال قوت غالب مردم را تشکیل مى داد - نانى که با آرد بلال پخته شود، سفیدتر از نان گندم بوده ، و  بهترین غذا  براى مبتلایان به سل و اسهال است .

بلال سرشار از ویتامین ((ب )) میباشد

 

منبع : ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied