شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه ماسک انار برای زیبایی و درخشش پوست

طرز تهیه ماسک انار برای شادابی و زیبا شدن پوست خانم‌ها. از خواص ماسک انار می توان به جلوگیری از پیری زودرس اشاره کرد. با روش تهیه ماسک انار در خانه آشنا شوید.

طرز تهیه ماسک انار برای  زیبایی و درخشش پوست

آیا تا به حال فکر کرده‌اید چرا دانه‌های آبدار انار را می‌خورید؟ بله، خوشمزه هستند. اما آیا می‌دانستید در علاوه بر فوائدی که برای سلامتی شما دارد، برای زیبا شدن پوست شما نیز شگفت انگیز عمل می‌کند؟ ما در این مطلب قصد داریم درباره ماسک انار برای پوست صورت صحبت کنیم. اگر مایل به آشنا شدن با طرز تهیه ماسک انار در خانه هستید با ما همراه باشید. ماسک انار یک ماسک کامل برای پوست صورت شماست با ترکیب انار با مواد طبیعی صورت خود را جوان کنید. 

 

فواید انار + خواص ماسک انار

انار علاوه بر فوائد متنوع سلامتی، فوائد جالبی برای پوست دارد. بسیاری از خانم‌ها از این ماسک به عنوان پاک کننده‌ای موثر برای راحت شدن از دست سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کنند. آنتی اکسیدان های موجود در انار، نه تنها رادیکال‌های آزاد را نابود می‌کند، بلکه خاصیت ضد پیری نیز دارد. پس با خطوط، چروک و لک‌های پیری ناخوشایند خداحافظی کنید. ویتامین‌های اصلی موجود درد انار (K ، BوC  ) به همراه مواد معدنی متنوع ضروری، سلول‌های پوست را جوان می‌کنند و پوستی شفاف و درخشان به شما هدیه می‌دهد. خوشبختانه شما هم می‌توانید با آماده کردن ماسک انار در خانه از مزیت‌های انار برای پوست لذت ببرید.

 

روش تهیه ماسک انار در خانه

انار روی پوست ترکیبی و چرب، بهتر عمل می‌کند. این خاصیت ضد ورمی، تسکین سریع پوست را آسان می‌کند و به ترمیم موثر پوست کمک می‌کند. این میوه عالی با افزایش کلاژن برای سفت‌تر و نرم‌تر شدن پوست از آکنه و رنگیزگی بیش از حد جلوگیری می‌کند.

در ادامه با چند روش برای تهیه ماسک انار در خانه آشنا خواهید شد. به یاد داشته باشید که هر دستورالعملی شامل خمیر انار است که می‌توانید در خانه و با قرار دادن هسته‌ها در مخلوط کن، آن را تهیه کنید.

 

روش تهیه ماسک انار و لیمو

این ماسک، سرشار از ویتامینC  است که آنتی اکسیدانی قوی محسوب می‌شود. برای تهیه این ماسک، چند قطره آب لیموی تازه به خمیر انار که تازه درست آن را تهیه کرده‌اید اضافه کنید. این دو ماده را به خوبی مخلوط کنید و با تکه‌ای پنبه روی صورت و گردن بمالید. بعد از 30 دقیقه با آب سرد بشویید. این کار پوست شما را با طراوت کرده و همچنین با آفتاب سوختگی و برنزه شده مبارزه می‌کند.

 

طرز تهیه ماسک انار و چای سبز

چای سبز و انار منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها هستند. به همین دلیل است که باعث جوان سازی پوست می‌شوند. ترکیب این دو ماده رنگ پوست را شفاف و یک دست می‌کند. یک قاشق غذاخوری ماست را به این خمیر تازه درست شدۀ انار اضافه کنید. به خوبی مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری چای سبز تازه به آن اضافه کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید تا از خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی آن لذت ببرید. آن را روی صورت و گردن بگذارید و بعد از 30 دقیقه بشویید تا پوستی درخشان داشته باشید. ماسک انار و چی سبز به شما برای دور ماندن از جوش پوست صورت نیز کمک می‌کند.

 

روش تهیه ماسک انار و عسل

ترکیب انار و عسل با هم پوستی درخشان، سالم و بی‌عیب به شما هدیه می‌دهند. برای آماده کردن این ماسک صورت، یک قاشق غذاخوری عسل به خمیر انار اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی صورت و گردن بمالید. بعد از 30 دقیقه با آب سرد بشویید. 2 تا 3 بار در هفته ار این ماسک استفاده کنید. بعد از مدت کوتاهی متوجه می‌شوید که پوستتان به زیبایی می‌درخشد.

 

طرز تهیه ماسک انار و کاکائو

وقتی از دو ماده‌ای استفاده می‌کنید که غنی از آنتی اکسیدان هستند، پوستتان به طور خودکار جوان و زیبا می‌شود. این ماسک یکی از ساده‌ترین ماسک‌های انار به حساب می‌آید. مقداری پودر کاکائو به خمیر تازۀ انار اضافه کنید و هم بزنید. روی صورت و گردنتان بمالید. 20 تا 25 دقیقه استراحت کنید و بعد با آب سرد ماسک را بشویید.

 

روش تهیه ماسک انار و ماست

از این ماسک استفاده کنید تا از برنزه شدن رها شوید و پوست خسته و کسل خود را جوان کنید. برای ساختن این ماسک، تنها یک قاشق غذاخوری ماست به خمیر انار تازه اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی صورت و گردن بمالید، بعد از 20 الی 25 دقیقه با آب سرد بشویید.

روزها سپری شده‌اند در حالی که انار تنها بشقاب‌ها را با حضور خود در فصل زمستان روشن می‌کند. پوشش قرمز انار، سرشار از ترکیب‌های طبیعی هستند که رنگ پوست را سفید و روشن می‌کند. همچنین به شما پوستی بدون عیب و لک می‌دهند. پس این میوۀ شگفت انگیز را به رژیم روزانۀ مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

 

منبع : ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied