شمانیوز
شما نیوز

آموزش و طرز تهیه کوفته همدانی

در شهر همدان کوفته ای طبخ می شود که روش تهیه مخصوص خود را داشته و با کوفته معروف تبریزی متفاوت است. فقط تبریز نیست که به کوفته های خوشمزه معروف است...

آموزش و طرز تهیه کوفته همدانی

در شهر همدان کوفته ای طبخ می شود که روش تهیه مخصوص خود را داشته و با کوفته معروف تبریزی متفاوت است. فقط تبریز نیست که به کوفته های خوشمزه معروف است. همدان نیز در نوع خود کوفته های بی نظیری دارد. مصرف این غذا همراه با نان، سبزی خوردن، ماست، دوغ و انواع ترشی، مطبوع و دل چسب به نظر می رسد. در سفر به همدان خوردن کوفته همدان را فراموش نکنید.

 

مواد لازم کوفته همدانی :

گوشت گوسفند یک کیلو

لپه ۲۵۰ گرم

پیاز 1شماره بزرگ بای داخل کوفته و کمی سرخ کرده برای سس کوفته

نخود نیم کیلو

تخم مرغ یک دونه

برنج نصف لیوان

نمک،فلفل،زرد چئوبه ارده نخود چی‌ دو قاشق غذا خوری

 

مواد میانی: تخم مرغ پخته،الو،گردو،پیاز تفت داده ،کوفته ریز از همین مواد، گوشت رو با پیاز میکس کرده ،نخود ،لپه، برنج رو پخته و میکس میکنیم. همه یٔ مواد رو باهم خوب ورز داده از مواد هر اندازه که خواستیم برداشته وسطه اون مواد رو گذاشته و می بندیم ،توی دست گرد کرده تو قابلمه که آب جوش و کمی‌ نمک ،فلفل،زرد چوبه و کمی رب گوجه فرنگی و پیازداغ «سس کوفته» میگذاریم تا پخته شود حرارت باید کم باشد.

 

نکاتی در مورد کوفته همدان :

کوفته‌های لذیذ و دوست‌داشتنی در اکثر استان‌های کشور، از محبوبیت و مصرف بالایی برخوردار است. قطعا با شنیدن نام کوفته، شهر تبریز و تصویر کوفته‌ی مشهورش در ذهن‌ها تداعی خواهد شد.

 

غذایی اصیل و ناب که در سراسر دنیا نیز طرفداران خودرا یافته است. حتی در رژیم غذایی عده ای از کشورها از جمله کشور گرجستان، ارمنستان، ترکیه، مالزی، تاجیکستان و تعداد زیادی از کشور های آسیایی، این غذا بعنوان خوراک بومی و محلی مورد استفاده قرار می گیرد. مردم استان همدان نیز در برنامه‌ی غذایی خود نوعی کوفته‌ی لذیذ و مطبوع را طبخ میکنند که به کوفته‌ی همدانی شهرت یافته است.

 

آشپزها و بانوان هنرمند و خوش‌سلیقه‌ی این خطه از کشور با استفاده از موادی هم چون: گوشت گوسفند، لپه، پیاز، نخود، تخم‌مرغ، برنج، نمک، فلفل، زردچوبه، آرد نخودچی، آلو و گردو، غذایی فوق‌العاده و کاملا مغذی را تهیه و میل میکنند. مصرف این غذا همراه با نان بوده و سبزی‌خوردن، ماست، دوغ و انواع ترشی نیز مطبوع و دل چسب بنظر می رسد.

 

منبع : تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied