شمانیوز
شما نیوز

فاطمه رهبر نماینده مجلس بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد + عکس

فاطمه رهبر منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم دقایقی قبل در تاریخ 17 اسفند 98 بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دار فانی را وداع گفت.

فاطمه رهبر نماینده مجلس بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد + عکس

به گزارش شمانیوز به نقل از خبر فوری، طبق خبر برخی کانالهای تلگرامی فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر اثر کرونا درگذشت!

 

ساعاتی قبل، خبرهای رسمی گویای این امر بود که خانم رهبر هنوز زنده است؛ هرچند وضعیت عمومی این منتخب مردم تهران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و البته بیماری های زمینه ای، وخیم شده و هم اکنون با دستگاه اکسیژن ادامه حیات می‌دهد .

 


جنجال عکسهای لورفته مهدی مهدوی کیا و همسرانش + تصاویر منشوری


 

 

 

 

 

 

 

توییت زیر توسط حزب موتلفه منتشر شده و خبر فوت نماینده منتخب مردم تهران را تایید می‌کند.

 

 

با این حال، معاون روابط عمومی حزب موتلفه این خبر را تایید نکرده است.

 

در صورت تایید فوت خانم رهبر به علت کرونا، بعد از فوت منتخب استان گیلان، این دومین منتخب مردم در مجلس یازدهم است که بر اثر کرونا فوت کرده است. لازم به ذکر است که به گفته نایب رییس مجلس، تست ۲۳ نماینده فعلی مجلس هم‌مثبت بوده است. 

 

درصورت درگذشت نماینده منتخب مجلس یازدهم، انتخابات در حوزه انتخابیه تهران احتمالا به دور دوم کشیده خواهد شد. نفرات سی و یک و سی و دوم تهران، یامین‌پور و رسایی هستند.

 

تکذیب فوت فاطمه رهبر بر اثر کرونا 

وضعیت سلامتی فاطمه رهبر - منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس یازدهم و نماینده پیشین مجلس - که چندی است در پی ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری است، وخیم اعلام شده است.

 

وضعیت جسمانی «فاطمه رهبر» وخیم شد

 ایسنا: پیگیری از نزدیکان این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی نشان می‌دهد ساعاتی پیش وضعیت عمومی سلامت فاطمه رهبر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و بیماری‌های زمینه‌ای وخیم شده است.

 

برخی منابع خبری از درگذشت فاطمه رهبر خبر داده بودند.

 

فاطمه رهبر (زاده ۱۳۴۳)، نماینده اصولگرای تهران در مجلس هفتم و هشتم، و عضو فراکسیون زنان و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بوده است.

تولد : ۱۳۴۳

ملیت : ایرانی

حزب سیاسی : حزب موتلفه اسلامی

محل تحصیلی : فوق لیسانس گرافیک

پیشه : سیاستمدار

دین : اسلام، شیعه

زندگی

فاطمه رهبر، فرزند “علی اکبر”، در سال 1343 در تهران متولد شد. وی دارای فوق لیسانس “ارتباط تصویری” بوده و به زبان انگلیسی تسلط دارد. او از شخصیت های اصولگرا و نماینده مجلس شورای اسلامی از سوی مردم تهران در ادوار هفتم، هشتم و نهم بوده است.

مسؤولیت‌ها و سوابق اجرایی

نماینده مجلس شورای اسلامی از سوی مردم تهران در ادوار هفتم، هشتم و نهم

رئیس فراکسیون زنان مجلس نهم

عضو و نائب رئیس دوم کمیسیون اصل 90 مجلس نهم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم

مناظره موسوی و احمدی نژاد از نگاه فاطمه رهبر

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با “فارس” در 14 خردادماه 1388، با اشاره به مناظره تلویزیونی “میرحسین موسوی” و “احمدی‌نژاد” گفت: «مشخص بود مطالبی که “موسوی” از روی کاغذ مطرح می‌کند از پیش تعیین‌شده و محورهایی بود که احتمالاً تئوریسین‌های وی طرح کردند از سوی وی مطرح می‌شد.

میرحسین موسوی سؤالات زیادی را باید پاسخ می‌داد که قادر به پاسخگویی به آن سؤال‌ها نبود و از سوی دیگر احمدی نژاد با ارائه مستندات مسائلی را مطرح می‌کرد که جای تعجب داشت که میرحسین موسوی این سیاست را در پیش گرفته بود که خود را از هاشمی و خاتمی دور می‌کرد. این در حالی است که هاشمی و خاتمی در عرصه انتخابات از وی حمایت کرده بودند.

مطالبی را که احمدی‌نژاد مطرح کرد مردم تا حدی از آن خبر داشتند ولی اینکه وی این مطالب و اطلاعات را با مردم در میان گذاشت در اثر انتخابات بود و البته هرکس که وارد این عرصه هم بشود باید بداند که خیس هم خواهد شد.»

واکنش فاطمه رهبر به برخی تحرکات اصلاح طلبان در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری

فاطمه رهبر در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس در تاریخ 24 آبان‌ماه 1391، با اشاره به وقایع عاشورای سال 1388 اظهار کرد: «در عاشورای سال 1388 مدعیان دروغین اصلاحات با نماد سبز رنگ به هتک حرمت به عاشورا، مساجد و اموال عمومی و سنگ پراکنی به عزاداران حسینی دست زدند.

اکنون پس از 4 سال به فکر پاکسازی اتفاقات فتنه سال 1388 افتادند و برای جمهوری اسلامی ایران شرط می‌گذارند و با عناوینی مانند برگزاری انتخابات آزاد و.. کلید واژه‌هایی برای فتنهٔ جدید می‌سازند و اعلام می‌کنند به هیچ عنوان در انتظار چراغ سبز حاکمیت نبوده و نیستند.

باید بدانند که اصول گرایان با هر اختلاف سلیقه‌ای سربازان جان بر کف این نظام ولایی هستند و اجازه نمی‌دهند فتنه دیگری شکل گیرد البته مردم شریف نیز اجازه بازگشت مدعیان اصلاحات را نمی‌دهند.

بدون تردید استکبار پس از 34 سال دریافته که دیگر نمی‌تواند حریف این ابرقدرت منطقه شود، لذا با هدف بسترسازی برای ایجاد اختلاف در سایهٔ مظلوم نمایی گام بر می‌دارند، بنابراین در این راستا مسئولان و سران قوا باید بیش از پیش به کار و تلاش بپردازند…»

دیدگاه فاطمه رهبر در خصوص شعار دولت یازدهم مبنی بر اعتدال

فاطمه رهبر در مصاحبه با خبرگزاری “دانا” در 16 مردادماه 1392، در خصوص شعار انتخاباتی دولت یازدهم مبنی بر توجه به اعتدال در روند کاری خود این مطلب را مورد تحلیل قرار داد و گفت: «مفهوم اعتدال در کل مفهوم پسندیده‌ای است؛ یعنی دوری از افراط و تفریط و در خط مستقیم حرکت کردن در عرصه‌های مختلف لازم است.

همگرایی احزاب در سایه اعتدال

اینکه از منظر افراد اعتدال به چه معنی است و چه عنوانی دارد، معمولاً کسی که به حق است و یا ناحق است، همیشه خود را معتدل می‌داند. ولی اینکه با شرایط فعلی چه در شرایط داخلی و چه در شرایط خارجی اعتدال از نظر جناب آقای “حسن روحانی” چگونه معنی شود همه مشتاق هستیم که این صحبت‌ها را از زبان آقای رییس جمهور بشنویم.

برعکس این تصور که اعتدال می‌تواند ساخت احزاب را بر هم بزند، من فکر می‌کنم که اگر اعتدال به معنای خود پیاده شود، می‌تواند در جهت همگرایی مفید واقع شود. با توجه به اختلاف نظرهایی که در بین احزاب و گروه‌ها و مسئولین در نظام وجود دارد، اعتدال می‌تواند نقطه کانونی مشترکی را بین همه گروه‌هایی که به نظام و انقلاب معتقد هستند، ایجاد کند.

شعار اعتدال مردم پسند است نه مردم فریب

معمولاً در زمان انتخابات نامزدها، چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه سایر انتخابات‌ها برای جذب آرای عمومی شعارهایی را می‌دهند که هر کدام از آنها شعار مردم پسندتر ارایه کنند، طبیعتاً اکثریت آرا (مخصوصاً آرای خاکستری) را نسبت به خودشان بیشتر جلب می‌کنند. تعدادی هستند که رأی‌شان همیشه مشخص است و به جناح‌های مختلفی گرایش دارند؛ اما آرا خاکستری که 50 درصد جامعه را تشکیل می‌دهد معمولاً جذب نامزدهایی می‌شود که شعار مردم پسند می‌دهند.

کلمه اعتدال هم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری یکی از همان شعارهایی بود که آرای عمومی را جلب کرد و آقای روحانی توانستند با کسب آرای بیشتری برنده این رقابت باشند. اینکه شعاری مردم پسند باشد یا مردم فریب باشد متفاوت است.

به نظر من موضوع و شعار اعتدال مردم پسند است نه مردم فریب. چون شعاری دروغین نبود. اگر دروغین هم بود، کار آقای روحانی سخت‌تر خواهد شد؛ و الان همه منتظر هستند که دکتر روحانی به شعارها و وعده‌هایی که داده است، عمل کند و اولین جرقه‌ای که در این خصوص  زده شد، معرفی کابینه‌ای بود که امیدواریم مجلس هم بتواند به آنها رأی اعتماد بدهد و نظر مردم هم تأمین شود.»

واکنش فاطمه رهبر به سخنان ظریف در خصوص توافق ژنو

بعد از آنکه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت یازدهم، در دیدار با دانشجویان دانشگاه تهران در 13 آذرماه 1392، در پاسخ به سؤال دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص مذاکرات هسته‌ای و توافق ژنو در استدلالی تعجب برانگیز از مقایسه و ضعف توان نظامی ایران در مقابل آمریکا، سخن گفت؛ اظهارات وی با واکنش برخی از شخصیت‌های سیاسی از جمله نمایندگان مجلس روبرو شد.

پاسخ فاطمه رهبر به سخنان ظریف در خصوص توافق ژنو

فاطمه رهبر در گفتگوی اختصاصی با “ناچار نامه”، در خصوص صحبت‌های “محمد جواد ظریف” در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: «صحبت‌های اخیر ظریف در فضای دانشگاه‌ها خوب نبوده است. ما قبول داریم که باید از گروه‌های مذاکره کننده حمایت کنیم اما وزیر امور خارجه کشورمان باید در برخی سخنانش تجدید نظر کنند.

صحبت از خالی بودن خزانه کشور نشان دهنده ضعف داخلی کشور است

دولت یازدهم بارها صحبت‌هایی در خصوص خالی بودن خزانه کرده است که نشان دهنده ضعف داخلی کشورمان است. ما در این خصوص تذکراتی را ارائه نموده‌ایم و امیدواریم تکرار نشود. شاهد بودیم که بعد از مذاکرات ژنو و امضای تفاهم نامه، رفتار غرب نسبت به موضوع هسته‌ای ایران تغییر نکرد. غرب و استکبار جهانی در طول تاریخ نشان داده‌اند که نسبت به انقلاب اسلامی نیت‌های خوبی ندارند و رفتارشان از گذشته تا به امروز، هیچ تغییر نکرده است.

گروه‌ها باید صحبت‌های رهبری را فصل الخطاب قرار دهند

عامل اصلی بمب‌گذاری‌ها در ایران و ترور شخصیت‌ها و دانشمندان هسته‌ای همچون شهید احمدی روشن، شهید شهریاری  و .. در طول چند سال اخیر، نشأت گرفته از رفتار غرب، آمریکا و استکبار جهانی است. رفتار خصمانه غرب علیه ایران بعد از توافق ژنو هم همچنان ادامه دارد و در ادبیات هایشان، از زور و اجبار استفاده می‌کنند. اصل و ریشه انقلاب اسلامی نشأت گرفته از مقابله با این نوع رفتارهای غرب و استکبار جهانی است.

غربی‌ها باید به مفاد توافق نامه متعهد باشند. تجربه نشان داده که غربی‌ها و به خصوص آمریکا، وعده‌های زیادی داده‌اند اما در عمل کاری انجام نداده‌اند. رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های خود در سال 88 فرموده‌اند که اگر دستی دراز شده باشد که یک دستکش مخمل رویش باشد، اما زیرش یک دست چدنی باشد، این هیچ معنای خوبی ندارد. این سخن رهبری نشان دهنده پای بند نبودن آمریکا به وعده‌هایش است.

سیاست‌های غرب و آمریکا، سیاست‌های استکباری است و اگر روی تعهدات خود پا بر جا بودند، وضعیت کشورهایی همچون عراق، افغانستان و سوریه این گونه نبود. این کشورها هم گمان می‌کردند که آمریکا به تعهدات خود در قبال آنها عمل می‌کند اما تجربه خوبی برایشان بود.

رفتارهای دوگانه غرب و استکبار جهانی در خصوص ایران، تجربه خوبی برای گروه‌های داخلی کشور است تا نسبت به وعده‌های بیگانگان خوش بین نباشند. این گروه‌ها باید صحبت‌های رهبری را فصل الخطاب قرار دهند. امام خمینی فرموده‌اند، اگر آمریکا لا اله الا الله هم بگوید، ما باور نمی‌کنیم.

رفتار سیاست مداران باید بر پایه حفظ استقلال و اقتدار ایران و متعهد کردن طرف مقابل به اجرای تعهدات باشد

ما نباید با نگاه بدبینی نسبت به مذاکرات پیش برویم اما سیاست مداران ما باید در رفتار خود تجدید نظر کنند و رفتارشان بر پایه حفظ استقلال و اقتدار ایران و متعهد کردن طرف مقابل به اجرای تعهدات خود باشد.

رهبر معظم انقلاب بر حمایت از گروه‌های مذاکره کننده تاکید کرده‌اند و ما هم پیرو امر ولایت هستیم. رهبرمان در این دور از مذاکرات، فضای باز را برای هیئت‌های مذاکره کننده ایجاد کردند. رهبرمان هرگز در این خصوص، مانع تراشی نکردند.

این دور از مذاکرات، وجه ایران را در سطح بین الملل بالا برد. از نکات مثبت آن می‌توان به مقابله با ایران هراسی در برخی کشورها و گروه‌ها اشاره کرد. کشورهای مذاکره کننده، حق غنی سازی را به رسمیت شناختند و همین توافق نامه، در روابط ایران با کشورهای منطقه و جهان تاثیرگذار خواهد بود. رفع برخی تحریم‌ها و انجام صادرات و تبادلات و بازگشت بخشی از سرمایه‌های ایران به داخل کشور و… نیز از نکات مثبت این دور از مذاکرات است. اگر هم طرف غربی به تعهدات خود عمل نکند، ماهیتشان برای مردم جهان بیشتر روشن می‌شود.»

واکنش فاطمه رهبر به سخنان فائزه هاشمی

5 اسفندماه سال 1392 بود که “فائزه هاشمی” در گفت و گو با “الشرق الاوسط”، با ضعیف ارزیابی کردن نقش حاکمان در حضور زنان در جامعه و نقش سیاسی آنها، روند طی شده بعد از انقلاب در حوزه زنان را روندی یک دست و با شیب صعودی بسیار کند و نامتناسب با فعالیت زنان دانسته و گروهای مختلف سیاسی را در موضوعات مربوط به زنان متهم به داشتن فرهنگ مردسالاری کرد. این سخنان فائزه هاشمی با واکنش‌هایی از سوی برخی زنان نخبه فعال در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی مواجه شد:

واکنش فاطمه رهبر به سخنان فائزه هاشمی

فاطمه رهبر در گفت و گو با “فارس” در 7 اسفندماه 1392، با اشاره به اظهارات فائزه هاشمی مبنی بر بد بودن وضعیت زنان ایران بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: «اظهارات خانم فائزه هاشمی به عنوان بررسی اخبار روز مطرح شد و اعضا نظرات خود را در این باره دادند. اعضای فراکسیون زنان مجلس معتقدند که اظهارات دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات “فائزه هاشمی” مصداق آب به آسیاب دشمن ریختن است. زنان بعد از انقلاب با پیشرفت‌های درخشان خود در حوزه‌های علمی و دانشگاهی، سیاسی و اجتماعی و همچنین فرهنگی و اقتصادی شرایطی را پیدا کردند که به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.»

واکنش فاطمه رهبر به ملاقات اشتون با برخی از محکومان فتنه 1388

فاطمه رهبر در 22 اسفندماه 1392 دیدار کاترین اشتون در سفر به ایران در اسفندماه 1392 با فتنه‌گران را یک توطئه هدفمند دانست و گفت: «کشورهای غربی همواره در راستای منافع نامشروع خود حرکت کرده و تمام روابط خود با کشورهای دیگر را بر اساس این منافع طراحی و هدایت می‌کنند.

کشورهای زورگو و استکباری از مفاهیمی چون حقوق بشر و یا دفاع از ملت‌ها سوء استفاده کرده و این مفاهیم را به عنوان ابزاری برای دست‌یابی به منافع نامشروع خود قرار داده‌اند.
این دیدارها نیز به ظاهر در راستای پیگیری حقوق ملت‌ها و دیدار با فعالان حقوق بشر بوده، اما افکار عمومی آگاه جهان به ویژه مردم با بصیرت ایران اسلامی می‌دانند که این دیدار بر اساس یک توطئه طراحی و اجرا شده است.

رهبر، در پاسخ به این پرسش که “چرا نمایندگان کشورهای غربی از جمله نمایندگان اتحادیه اروپا و همچنین کاترین اشتون در سفر به ایران خواستار دیدار با مجرمان و محکومان هستند” گفت: «این رفتارها قابل پیش‌بینی است و آن‌ها از هر فرصتی برای مقابله با ملت و نظام مردمی ایران اسلامی سوء استفاده می‌کنند.

چرا اشتون هیچ درخواستی برای دیدار با مادران و همسران شهدا نداشت

البته اگر آن‌ها غیر از این مدل رفتار می‌کردند، باید تعجب می‌کردیم، چرا که ما انتظاری به غیر از این از اروپایی‌ها نداشته و نداریم. سؤال من این است که اگر قرار بود خانم اشتون با بانوان موثر در ایران دیداری داشته و یا اینکه پیگیر حقوق بشر بود، چرا هیچ درخواستی برای دیدار با مادران و همسران شهدا در ایران نداشت.

مردم ما مطمئن هستند که این دیدارها با هدف طراحی توطئه جدید علیه ایران انجام شده و مسئولان کشورمان باید پاسخ مناسبی به کاترین اشتون بدهند. نکته جالب توجه این است که مسئولان وزارت خارجه و دیپلمات‌های ایرانی باید در مذاکرات هسته‌ای برابر کسی قرار گیرند که حتی از کوچک‌ترین فرصت و در حالی که میهمان کشورمان بود هم برای ضربه زدن به ایران و طراحی توطئه‌ای جدید دریغ نکرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied