شمانیوز
شما نیوز

روحانی در جلسه نشست فعالان حوزه اجتماعی:

جامعه ما در مدیریت کرونا به تخصص اعتماد کرد/ کرونا سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار داد

رئیس جمهور گفت: جامعه ما در مدیریت کرونا به تخصص اعتماد کرد، در این مقطع همه باید در کنار هم قرار بگیریم.

جامعه ما در مدیریت کرونا به تخصص اعتماد کرد/ کرونا سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار داد

به گزارش شمانیوز: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه نشست با روانشناسان ، جامعه شناسان و فعالان حوزه اجتماعی اظهار کرد: ما با یک جنگ خانمان سوز (جنگ ۸ ساله) روبرو بودیم.

او ادامه داد: آژیر خطر در زمان جنگ قبل از بمب، روح و روان مردم را تحت تاثیر قرار می‌داد. حوادث دیگری هم در این چهل سال داشتیم که روح و روان مردم را تحت تاثیر قرار می‌داد. خود تحریم هم به روح و روان مردم تاثیر می‌گذارد. 

رئیس جمهور با شاره به موضوع کرونا گفت: ویروس کرونا سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار داد و هر چه از کودکی به نسل ها برای نزدیک شدن مردم به یکدیگر و دست دادن با هم گفته شده بود حالا باید عکس آن را انجام دهند.

روحانی ضمن اشاره به غافلگیری در بحران‌ها اظهار کرد: کل جهان با یک غافلگیری در کرونا روبرو شده است؛ حتی آنها که مدعی وضعیت خوب سلامت در کشورشان هستند هم دچار مشکل و سردرگمی شده‌اند.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم به تخصص احترام گذاشتند؛ وقتی یک متخصص یا وزیر بهداشت با مردم صحبت می‌کرد، مردم قبول کردند او از روی دلسوزی و دانش حرف می‌‌زند و راه حل به آنها می‌دهد.

روحانی ضمن اشاره به اینکه جامعه ما در مبارزه با کرونا به تخصص اعتماد کردند، گفت: علما و بزرگان نیز به ما کمک کردند. در ساعات و روزهای اول صحبت و نظرات متفاوت بود. در آن شرایط فکر کردیم تنها در یک شهر چند نفر مبتلا شده‌اند، چند ساعت بعد متوجه شدیم چند ده نفر مبتلا شده‌اند. بعد فهمیدیم یک شهر نبوده و چند شهر بوده و بعد فهمیدیم چند استان بوده است. 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم این تفاوت را با ملت‌های دیگر دارند که در این چهل سال خواسته یا ناخواسته، حادثه زیاد دیده‌اند، بیان کرد: تا همین دیشب در برخی کشورها برای بدست آوردن مایحتاج زندگی درگیری ایجاد می‌شد اما در کشور ما یقه‌گیری نبود. ما قدرت صادرات برخی محصولات غذایی و بهداشتی را داریم.

 

می‌توانیم مواد ضدعفونی کننده را صادر کنیم

رئیس‌جمهور افزود: تجهیزاتی مثل بنتیلاتور، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی را در بخش بزرگی الان در خود کشور تولید می‌کنیم. حتی شرکتی دیروز مدعی بود که ما توان صادرات هم در بخشی از این تجهیزات داریم. این نشان دهنده حضور همه در کنار هم و کمک به هم است.

او تصریح کرد: خیلی از رسته‌های شغلی و افراد در این ایام دچار مشکل شدند از لحاظ اقتصادی و این طبیعی است. مشاغل آسیب‌هایی پذیر و پر ریسک داریم که هنوز هم مجاز به فعالیت نیستند و نمی‌توانیم درباره آنان ریسک کنیم. حتی مساجد ما - که برای مردم ما بسیار مهم است و در ماه رمضان با جلسات قرآن توام بوده امسال چنین نیست.

روحانی گفت: مردم مشکلات زیادی از لحاظ اقتصادی دارند و خواهند داشت. اینجا همه باید کمک کنیم اگر بگوییم دولت که آن وقت این دولت مگر چیزی جز نهادی وابسته به ملت است؟ پس از آن جدا نیست. در حد خودمان دولت کار بزرگی انجام داد و کار بزرگی توسط مردم صورت گرفت؛ چراکه از نیرو‌های مسلح گرفته تا همه خیرین و جامعه پزشکی و متخصصان حضور همه در کنار هم است.

رییس جمهور اظهار کرد: آنچه که ما در دانشگاه‌ها آموختیم را باید بیاوریم و امروز استفاده کنیم. امروز علوم انسانی به کار ما می‌آید. خیلی مهم است که مراکز علمی قابل اعتماد با مردم صحبت کنند. در مورد مسائل پزشکی افرادی که قابل اعتمادند برای مردم در تلویزیون به صورت رسمی و شاید در فضای مجازی صحبت کنند باید در همه موارد این چنین باشد و غیر متخصصان صحبت نکنند.

او تاکید کرد: مردم احساس نکنند که در این روز‌های سخت رها شده‌اند. این بدترین چیز برای مردم است که تصور کنند تنها هستند و پشتوانه‌ای ندارند. توکل به خدا سر جای خودش، اما از لحاظ مادی اگر که ببینند همه به کمک آمدند و مشکلات را حل می‌کنند خوب است.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که «الان وحشت سابق از کرونا وجود ندارد» افزود: قبلاً اگر به کسی می‌گفتی کرونا گرفته‌ای تصور می‌کرد که سه روز دیگر به رحمت خدا می‌رود و تمام است. اصلأ آگاهی الان وجود نداشت. الان هشتاد درصد ممکن است اگر مبتلا شوند از آن عبور کنند و اصلا متوجه نشوند. ممکن است که این آگاهی در ایران و سطح جهان ادامه یابد.

او اظهار کرد: مهم است که روز به روز مردم با واقعیت کرونا ویروس آشنا باشند. مهم است که انجمن‌های معتبر و سامانه‌های مجازی معتبر از سوی نهاد‌های مسئول اعلام شود تا مردم بدانند گوش‌شأن به کجا بدهکار باشد و کجا حرفی را نشنوند و رد کنند.

روحانی تاکید کرد: اگر همه دست به دست هم دهیم از کرونا با کمترین تلفات و هزینه و عبور می‌کنیم و کمترین خسارات را خواهیم داشت و در عین حال در کمترین زمان آن را جبران می‌کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied