شمانیوز
شما نیوز

محمد باقر قالیباف

بیوگرافی محمد باقر قالیباف و همسرش + عکس

بیوگرافی محمد باقر قالیباف و همسرش + عکس

در خبر زیر به بیوگرافی محمد باقر قالیباف ،نامزد احراز صلاحیت شده در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهارهم پرداخته ایم.

به گزارش شمانیوز :محمد باقر قالیباف شخصیت نظامی و ساسیتمدار اصول گرای ایرانی است.محمد باقر قالیباف نماینده دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  بوده است.محمد باقر قالیباف از خرداد سال ۱۳۹۹ ششمین رئیس مجلس شورای اسلامی است.محمد باقر قالیباف در شهریور ۱۳۹۲ با اکثریت آرا در شورای شهر تهران برای سومین بار شهردار تهران شد.وی برای انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم ثبت نام و احراز صلاحیت شده است.

زندگی شخصی و خانواده محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران جزو چهره‌های شناخته شده‌ای است که اغلب شما با وی آشنایی دارید. قالیباف در تاریخ اول شهریور ماه سال 1340 متولد شد و اگر بخواهیم بگوییم محمد باقر قالیباف اهل کجاست شهر طرقبه خراسان پاسخ این سوال خواهد بود.

محمد باقر قالیباف عضو یک خانواده 8 نفره است که سه برادر و دو خواهر دارد؛ پدر قالیباف حاج حسین قالیباف است که یکی از کسبه قدیمی و معتمدان محل زندگیش بوده و مادر قالیباف نیز خیرالنسا بوژ مهرانی است که وی نیز اهل نیشابور است.

در مورد خواهر و برادران قالیباف اطلاعات متنوعی در فضای مجازی منتشر شده است که تایید شده‌ترین آنها متعلق به برادر شهید قالیباف است که با نام حسن قالیباف در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیده است.

ازدواج و همسر محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف در سن 22 سالگی ازدواج کرد و به جرگه متاهلین پیوست. همسر قالیباف خانم زهرا سادات مشیرالاستخاره است که به واسطه همسایه بودن با خانه پدری قالیباف این دو با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کردند.

فرزندان محمد باقر قالیباف

آقای قالیباف سه فرزند یعنی دو پسر و یک دختر هستند. نام پسران قالیباف الیاس و اسحاق بوده نام دختر محمد باقر قالیباف مریم می‌باشد.

محمد باقر قالیباف

کارنامه فعالیت های قالیباف

شروع فعالیت محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران از سن نوجوانی و در سال 1356 با ورود به جلسات مسجد مسیر فکری خود را انتخاب کرد و پس از پیروزی انقلاب وارد نیروی بسیج شد محمد باقر قالیباف با آغاز جنگ تحمیلی و از سال 1359 عضو سپاه پاسداران انقلاب شد و در آن دوران مسئولیت‌های مختلفی در عملیات‌های انجام شده بر عهده او بود.

از همان سالهای شروع جنگ ایران و عرق تا پایان این جنگ، محمدباقر قالیباف در جایگاههای مختلف فرماندهی و ماموریت های مختلف، در این عرصه حضور داشت.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

قالیباف در سال 1381 پذیرای مسئولیت ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

دکتر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری

وی در سال 1386 و دو سال بعد از کناره گیری از فرماندهی نیروی انتظامی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

دومین کاندیداتوری قالیباف در ریاست جمهوری، سال 1392 رقم خورد.

دکتر محمد باقر قالیباف برای بار سوم در سال 1396 کاندیدای ریاست جمهوری شد ولی پیش از برگزاری انتخابات به نفع شهید سید ابراهیم رئیسی کنار کشید.

ورود دکتر قالیباف به شهرداری تهران

وی برای بار اول در سال 1384 بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد و 4 سال بعد مجدد در همین سمت باقی ماند. البته این 8 سال مداوم، پایان دوران شهرداری قالیباف نبود و در انتخاب شهردار در سال 92 همچنان با رای بیشتر، بار دیگر به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

ورود به مجلس شورای اسلامی

محمدباقر قالیباف کاندیدای مجلس مردم تهران در اسفند 98 بود که موفق شد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده تهران، روی صندلی مجلس بنشیند و بعدها به عنوان رئیس مجلس به فعالیت خود ادامه داد.

محمدباقر قالیباف خلبان

همراه شدن عنوان خلبان با نام دکتر قالیباف سوال برانگیز شد تا اینکه مطلع شدیم ایشان زمانی که فرمانده نیروی هوا فضا بوده، آموزش خلبانی هواپیمای مسافربری را دیدند و مدتی هم کمک خلبان بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی