شمانیوز
شما نیوز

«دانیال حکیمی» کارخانه‌دار شد

سریال تلویزیونی «دوردست‌ها» به‌کارگردانی جواد ارشاد و تهیه‌کنندگی فریبا بانک‌توکلی برای شبکه یک تولید می‌شود و این روزها گروه سازنده این سریال در مهرشهر کرج و در یک خانه ویلایی بزرگ مشغول تصویربرداری هستند که در این سکانس هومن برق‌نورد، سیامک اطلسی، مهوش وقاری و... بازی می‌کنند.

به گزارش مشرق، سکوت کل خیابان را در سیطره خود درآورده است. در خانه نیمه‌باز است، به همین دلیل آرام در را باز می‌کنم و وارد می‌شوم. با انبوه درختان روبه‌رو می‌شوم، انگار وارد پارک شده‌ام تا خانه. با نگاه اجمالی می‌توان متوجه شد این خانه حدود 2000 متر است. صدای قارقار کلاغ‌ها که از روی درختان بلند می‌شوند، سکوت فضا را می‌شکند. بعد از چند دقیقه پیاده‌روی وارد عمارت حبیب بخشی می‌شوم. حبیب در گوشه‌ای از خانه نشسته و مشغول تماشای تلویزیون است و فیلم پدرخوانده را می‌بیند. یک پسر کوچولوی پنج‌ساله شیرین‌زبان هم اطراف حبیب مشغول موشک‌بازی است که از قرار نوه اوست. حبیب چنان به تلویزیون زل زده که حتی واکنش کوچکی هم نشان نمی‌دهد، او حتی به صدای همسرش عالیه که از آشپزخانه حبیب را صدا می‌زند، بی‌توجه است تا این که عالیه از آشپزخانه می‌آید و تلویزیون را خاموش می‌کند، اما باز هم حبیب واکنشی نشان نمی‌دهد. عالیه دست و پایش را گم می‌کند و تلفن را برمی‌دارد تا با اورژانس تماس بگیرد.

کات!

با این کلمه جواد ارشاد، کارگردان سریال دوردست‌ها، ضبط این سکانس به پایان می‌رسد و دیگر عوامل پشت صحنه نفس راحتی می‌کشند و صحنه را برای سکانس بعدی آماده می‌کند. جواد ارشاد که قبل از تولید این سریال، مجموعه «ستاره حیات» را با محوریت فوریت‌های اورژانس ساخته بود، درباره کارگردانی سریال دوردست‌ها و این که آیا قرار است این مجموعه همچون دیگر ساخته‌هایش علاوه بر سرگرم کردن مخاطبان به آنها آموزش ‌دهد، به جام‌جم گفت: من جزو کارگردانانی هستم که به دنبال آموزش همگانی‌ام و صرفا نمی‌خواهم اثری بسازم که مخاطب سرگرم شود. در سریال دوردست‌ها به موضوع استاندارد و مسئولیت‌پذیری آدم‌ها در قبال کالایی که تولید می‌کنند، می‌پردازم و این موضوع را در قالب یک درام خانوادگی به‌تصویر می‌کشم.

وی ادامه داد: مخالف کار کسانی هستم که نسبت به آموزش بی‌توجه هستند. ما به عنوان هنرمند موظف هستیم آثاری برای رسانه ملی بسازیم که با زبان هنر مباحث مختلف را به مردم آموزش دهیم.

این کارگردان درباره تغییرات فیلمنامه توضیح داد: طرح اولیه سریال برای خودم بود که به سازمان استاندارد ارائه کردم، اما تا هنگام کلید خوردن دستخوش تغییرات زیادی شد و سمانه نامدار فیلمنامه را نوشت. او با توجه به نظرات مسئولان تلویزیون، اصلاحیات لازم را انجام داد. در این سریال دانیال حکیمی، فاطمه گودرزی، هومن برق‌نورد، بهرام ابراهیمی، ونوس حسن‌کانلی، کوروش سلیمانی، رحمان باقریان، مریم خدارحمی، شهروز ابراهیمی، آیلار نوشهری، فرشته سرآبندی، آرزو قائد امینی، شمسی فضل‌اللهی، سیامک اطلسی، مهوش وقاری، امیر دژاکام، محمدعمرانی، فرخنده فرمانی‌زاده، پویا مهدوی‌زاده، معصومه کریمی، محمدرضا غیاث‌آبادی، اکبر مددی‌مهر و... بازی می‌کنند.

فریبا بانک‌توکلی، تهیه‌کننده با اشاره به این‌که تا به امروز 15 درصد از تصویربرداری این سریال به پایان رسیده، به جام‌جم گفت: علیرضا کمال‌پور همزمان با تولید مشغول تدوین سریال است. این سریال جزو کارهای بسیار پرلوکیشن است. لوکیشن‌های این سریال کرج، تهران، حسن‌آباد قم و جوبیار است.

بحران مالی 2شریک

وی درباره این‌که چرا بیشتر لوکیشن‌ها در کرج انتخاب شده و نه در تهران، توضیح داد: با توجه به این‌که هزینه اجاره مکان تصویربرداری زیاد است و ما برای این سریال بیشتر به دنبال خانه ویلایی بودیم، به همین دلیل ترجیح دادیم در کرج کار را انجام بدهیم، زیرا راحت‌تر می‌توانستیم خانه ویلایی با جذابیت بصری‌ای که مدنظر داشتیم، پیدا کنیم. البته هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده، اما تلاش می‌کنیم یک کار خوب برای بینندگان آماده کنیم. این تهیه‌کننده درباره داستان این سریال گفت: کارخانه روغن‌سازی رسول و شریکش صادق مدتی است دچار بحران مالی شده است. صادق که فعالیت دیگری راه انداخته، سهام خود را می‌فروشد. حبیب به پیشنهاد عماد که مورد اعتماد و همه‌کاره اوست سهام کارخانه را می‌خرد و عماد به وکالت از او با رسول کارخانه را اداره می‌کنند و...

هومن برق‌نورد، بازیگر این سریال درباره انتخاب یک اثر گفت: زمانی که فیلمنامه‌ای را می‌خوانم به این مساله توجه می‌کنم که آیا قصه حوصله مرا سر می‌برد یا نه؟ مسلما اگر خودم بازتاب خوبی نگیرم، مطمئن هستم برای بیننده هم جذاب نخواهد بود. باید قصه آنقدر کشش داشته باشد که بیننده را جذب کند. من اولین‌بار است که با آقای ارشاد همکاری می‌کنم و باید بگویم تجربه خوبی است.

سیامک اطلسی، بازیگر درباره پذیرش نقشش در این سریال گفت: بعد از خواندن فیلمنامه از قصه خوشم آمد، به همین دلیل نقش را پذیرفتم. حبیب یک کارخانه‌دار کلان است که به خانواده‌اش اهمیت زیادی می‌دهد. او به عماد (هومن برق‌نورد) اعتماد زیادی دارد و کارهایش را به او می‌سپارد، اما اتفاقاتی بین این دو می‌افتد. وی همکاری با جواد ارشاد در مقام کارگردان را مثبت ذکر کرد و گفت: خوشبختانه تعامل خوبی در کار داریم و پیشنهادهایم را با کارگردان مطرح می‌کنم و او هم اگر به بهبود نقش کمک کند، می‌پذیرد.

برق‌نورد و ایفای یک نقش پیچیده

برق‌نورد: در سریال تلویزیونی دوردست‌ها ایفاگر نقش عماد هستم. ماهیت سریال دوردست‌ها طنز نیست و یک سریال اجتماعی خانوادگی است. عماد هم شخصی است که از کودکی کنار حبیب بوده و به قولی حبیب او را بزرگ کرده است. در مجموع عماد شخصیت پیچیده‌ای دارد که برایم جذاب است. خودم وسواس زیادی برای انتخاب نقش دارم. در اولین مرحله باید فیلمنامه مرا جذب کند و این‌که شخصیت‌پردازی‌ صحیح انجام شده باشد که این اتفاق در سریال دوردست‌ها افتاده است. ضمن این‌که نقشم را در این سریال دوست دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied