شمانیوز
شما نیوز

افت 21 میلیون تومانی قیمت رنو

تفاوت 21 میلیون تومانی در قیمت فروش این خودرو از سوی دو شرکت مختلف در حالی است که هر دو شرکت یک مدل خودرو (2015) را با آپشن‌های یکسان عرضه کرده‌اند.

به گزارش مشرق، خودروی رنو کولئوس در یک مدل و با آپشن‌های یکسان اما با دو قیمت کاملا متفاوت از سوی دو شرکت در بازار ایران عرضه شده است.

شرکت پارس خودرو تا حدود یک ماه پیش خودروی رنوکولئوس را به قیمت 178 میلیون تومان عرضه می‌کرد؛ با این حال اخیرا شرکت نگین خودرو (نماینده رسمی واردات محصولات رنو) عرضه این خودرو را با قیمت 157 میلیون تومان آغاز کرده است.

تفاوت 21 میلیون تومانی در قیمت فروش این خودرو از سوی دو شرکت مختلف در حالی است که هر دو شرکت یک مدل خودرو (2015) را با آپشن‌های یکسان عرضه کرده‌اند.

در این زمینه علی شکوهی - مدیر فروش نگین خودرو - می‌گوید: قیمت فروش این خودرو با مدل 2015 معادل 157 میلیون تومان با تسهیلات 50 میلیون تومانی 12 ماهه بدون بهره و 24 ماهه با بهره 21 درصد تعیین شده است.

وی در پاسخ به اینکه دلیل ارزان‌تر بودن 21 میلیون تومانی قیمت عرضه این خودرو از سوی نگین خودرو در مقایسه با پارس خودرو چیست می‌گوید: براساس برآوردهای خودمان این قیمت را تعیین کرده‌ایم، ضمن آنکه ما حداقل سود را در قیمت فروش در نظر گرفته‌ایم.

با این حال مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا قیمت خالص فروش این خودرو از سوی این شرکت را در مقایسه با شرکت نگین خودرو، پایین‌تر نیز می‌داند.

رضا تقوی در پاسخ به اینکه دلیل افزایش 21 میلیون تومانی قیمت تعیین شده از سوی شما برای خودروی رنوکولئوس در مقایسه با شرکت رقیب چیست؟ می‌گوید: کولئوس از سوی پارس خودرو به قیمت 178 میلیون تومان با تسهیلات 100 میلیون تومانی بدون بهره عرضه می‌شد، ضمن آنکه از حدود یک ماه پیش با ورود خودروهای مدل 2016 عرضه مدل‌های 2015 متوقف شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به ورود خودروهای مدل 2016، قیمت رنوکولئوس مدل 2015 فعلی بین 10 تا 15 میلیون تومان کاهش می‌یابد، خاطرنشان می‌کند: علاوه بر آن حدود شش تا هفت درصد قیمت خودرو مربوط به هزینه‌های گارانتی آن است که با توجه به گستردگی شبکه خدمات سایپا در مقایسه با شرکتهای دیگر، حدود 10 میلیون تومان مابه‌التفاوت خدمات گارانتی رنوکولئوس عرضه شده از سوی ما در مقایسه با شرکت دیگر است ضمن آنکه سایپا طبق قانون به رنوکولئوس وارد شده از سوی نگین خودرو به دلیل نبود قرارداد فی‌مابین، خدماتی ارائه نمی‌کند.

تقوی اظهار می‌کند: بنابراین با در نظر گرفتن این موارد قیمت خالص رنوکولئوس که تا یک ماه پیش به قیمت 178 میلیون تومان از سوی پارس خودرو عرضه می‌شد ارزان‌تر از قیمت (157 میلیون تومانی) فعلی شرکت واردکننده است.

تفاوت قیمت عرضه خودروی رنوکولئوس در ایران در حالی است که پیمان کارگر - مدیرعامل رنوپارس و نماینده رنو در ایران، چندی پیش اعلام کرده بود که پارس خودرو در فروش رنو کولئوس خوب عمل نکرده است، بنابراین فروش این خودرو از این شرکت گرفته شده و به نگین خودرو داده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied