شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

معجزه تقویت مو با زرده تخم مرغ

تخم مرغ، منبعی از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامتی و همچنین داشتن موهای سالم مفید می باشند. تخم مرغ سرشار از ویتامین B کمپلکس و بیوتین است که باعث تقویت ریشه موها می شوند.

معجزه تقویت مو با زرده تخم مرغ

مواد مغذی دیگری نیز در تخم مرغ وجود دارد که باعث رویش موهای جدید شده و به افزایش حجم موها کمک می کند. علاوه بر این، پروتئین های موجود در تخم ‌مرغ نیز به تقویت ساقه و ریشه موها کمک نموده و چربی‌ های موجود در آن، باعث افزایش حالت پذیری و تقویت جنس موها می شود.

 

اهمیت مراقبت از مو

مراقبت از مو نه تنها برای ظاهر ما، بلکه برای بهداشت کلی ما نیز مهم است. داشتن موهای سالم باعث می شود که ظاهر خوبی داشته باشیم و از بیماری های مو و پوست سر در امان باشیم. مهم است که از یک سالن معتبر بازدید کنید و از محصولات مراقبت از موهای کیفیت استفاده کنید تا موهایتان را تا حد ممکن سالم نگه دارید.

ظاهر مو برای بسیاری از ما مهم است و تأثیر قابل توجهی بر اعتماد به نفس ما دارد. همانطور که داشتن موهای سالم و زیبا باعث افزایش اعتماد به نفس ما می شود، ریزش مو و داشتن موهای ناسالم و ضعیف نیز باعث کمبود عزت نفس و ایجاد مشکل در روابط اجتماعی ما می گردد.

در صورتی که از ریزش مو و دیگر بیماری های مو رنج می برید، با دکتر تاجمیر ریاحی متخصص پوست و مو در تهران تماس بگیرید. همچنین، برای داشتن موهای سالم، به خواندن ادامه این مطلب ادامه دهید تا روش های شگفت انگیز مراقبت از مو با تخم مرغ را یاد بگیرید.

فواید زرده تخم مرغ برای مو

زرده تخم مرغ حاوی مواد مختلفی است که باعث تقویت موها می شود. در ادامه، دو مورد از فواید زرده تخم مرغ برای موها آورده شده است.

تقویت رشد موها

برخی افراد معتقدند که زرده تخم مرغ باعث تحریک پوست سر و تغذیه ریشه موها شده و در نتیجه به رشد موها کمک می کند. یکی از مواد اصلی موجود در زرده تخم مرغ گوگرد است که از اجزای مهم تشکیل دهنده مو نیز می باشد. در هر 100 گرم زرده تخم مرغ، 165 میلی گرم گوگرد وجود دارد. با این حال، هیچ یک از تحقیقات انجام شده نشان نمی دهد که استفاده از زرده تخم مرغ یک روش موثر برای کاهش ریزش مو یا تقویت رشد موها می باشد.

رفع خشکی و افزایش لطافت مو

پروتئین های موجود در زرده تخم مرغ، می تواند به تقویت موها و افزایش درخشندگی آن کمک کند. همچنین، زرده تخم مرغ چربی بالایی دارد و به همین دلیل می تواند باعث افزایش لطافت و نرمی موها شود. در هر 100 گرم زرده تخم مرغ، 26 گرم چربی وجود دارد. نوعی چربی به نام لسیتین در تخم مرغ وجود دارد که به آبرسانی موها کمک می کند. لسیتین در تولید برخی از محصولات مراقبتی مو نیز کاربرد دارد. استفاده از زرده تخم مرغ، برای تقویت موهای خشک و آسیب دیده توصیه می شود.

انواع ماسک موی خانگی با استفاده از تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از ویتامین های مختلف است. زرده تخم مرغ نیز باعث آبرسانی موها می شود. استفاده از این ماسک های خانگی، به شادابی و درخشندگی بیشتر موها کمک می کند.

ماسک موی تخم مرغ

برای تهیه این ماسک به دو یا سه عدد تخم مرغ نیاز دارید. برای از بین بردن بوی آن نیز می توانید چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. تخم مرغ ها را کاملا هم زده و روی موهایتان بمالید. اجازه دهید این ماسک حدودا 20 دقیقه روی موها بماند و سپس با آب سرد موهایتان را آبکشی کنید.

 

2

ماسک تخم مرغ و سس مایونز

روش تهیه این ماسک بسیار ساده است. یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری سس مایونز مخلوط کنید و آن را به طور کامل بر روی ریشه موها بمالید. اجازه دهید به مدت یک ساعت روی موها بماند و سپس آن را با شامپو بشویید.

3

ماسک موی تخم مرغ و روغن نارگیل

ترکیب تخم مرغ و روغن نارگیل به تغذیه ریشه موها کمک نموده و باعث افزایش مقاومت موها در برابر شکنندگی می شود. برای تهیه این ماسک، یک عدد زرده تخم مرغ را با کمی روغن نارگیل و عسل مخلوط کنید و روی موها بمالید. سپس پوست سر را به خوبی ماساژ داده و بعد از مدتی آبکشی نمایید.

4

ماسک تخم مرغ، شیر، روغن زیتون و موز

برای تهیه این ماسک یک عدد تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری شیر، 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک عدد موز له شده را به خوبی با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر درآیند. سپس آن را بر روی موها و پوست سر خود بمالید و اجازه دهید مدتی روی سر بماند و بعد با آب بشویید.

5

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

برای تهیه ماسک تخم مرغ و روغن زیتون، یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید. آن را به طور کامل روی موها و پوست سر خود بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد آبکشی کنید.

دکتر نابت تاجمیر ریاحی، متخصص پوست، مو و زیبایی (riyahi.doctor)

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۶۵۷۹۰۰ – ۰۲۱۲۲۶۵۷۹۱۶

آدرس: تهران، ولنجک، خیابان ساسان شمالی، بین سیزدهم و پانزدهم، پلاک ۳۳ ، واحد ۲۱

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied