شمانیوز
شما نیوز

زرین‌پلاس، بازیگر جدید زرین‌پال در ارائهٔ خدمات خرید اعتباری و Cashback

اپلیکیشن امتیاز با سرمایه‌گذاری زرین‌پال و به عنوان بازیگر جدید زرین‌پال برای کاربران نهایی در ارائهٔ خدمات خرید اعتباری و Cashback، با نام جدید زرین‌پلاس، امروز ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ به صورت رسمی در مراسم رونمایی و نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، معرفی شد.

زرین‌پلاس، بازیگر جدید زرین‌پال در ارائهٔ خدمات خرید اعتباری و Cashback

به گزارش شمانیوز: آغاز فعالیت اپلیکیشین امتیاز در سال ۱۳۹۸ با ارائه امتیاز به کاربران در ازای امکان خرید محصولات و استفاده از خدمات بوده است. بعد از رشد آن و جذب سرمایه توسط زرین‌پال، تغییراتی در نوع خدمات آن ایجاد شد و با نام زرین‌پلاس و ادغام با نسخه قبلی اپلیکیشن زرین‌پلاس که دو سال پیش توسط زرین‌پال ارائه شده بود، مسیر جدید را در ارائه خدمات خرید اعتباری و cashback شروع کرده است.

پویا رجامند مدیرعامل زرین‌پلاس داستان را این‌گونه بازگو می‌کند: «از این بیزینس استقبال شد ولی دوست داشتیم که بتوانیم وارد حوزه آفلاین هم بشویم و پس از مذاکره با تیم‌های مختلف در نهایت با گروه زرین پال به نتیجه رسیدیم و سرمایه گذاری اولیه توسط دوستان انجام شد و در نهایت در فروردین ۱۴۰۰ یک ریبرندینگ کلی رخ داد و خدمات جدیدی به کارهایمان اضافه شد. از آغاز امسال با نام زرین پلاس فعالیت می‌کنیم و می‌خواهیم پاداش نقدی از فروشگاه‌های فیزیکی که کاربران هر روزه از آنها خرید دارند را به دستشان برسانیم و در فازهای بعدی وارد اقدامات دیگری خواهیم شد.»

به گفته رجامند آنها در حال حاضر در تهران فعالیت دارند و با ۲ هزار فروشگاه همکاری می‌کنند. او باور دارد سابقه فین‌تکی زرین پال و شناخت آنها از آمار و ارقام بازار و ترکیب ادتک و فین‌تک با یکدیگر که جزو کارهای قبلی‌شان بوده باعث می‌شود که زرین پلاس از سایر محصولات Cashback در بازار متمایز‌ شود.

مهدی رشیدیان مدیر عملیات زرین‌پلاس نیز در این نشست با ذکر این نکته که تجاری سازی زرین‌پلاس از ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ شروع شده اعلام کرد: «۸۳ هزار کاربر داریم و به زودی دریافت تسهیلات را برای کاربرانمان خواهیم داشت که تسهیلاتی خرد و کوتاه مدت خواهد بود، آن هم بدون هیچ گونه سود بانکی. در واقع می‌خواهیم در فاز اول تا سقف ۵ میلیون این خرده وام‌ها را با کمک برخی بانک‌ها به مشتریان خود (پس از احراز هویت) ارائه دهیم تا نمودار خرید مردم که در روزهای پایانی ماه افت می‌کند و پس از دریافت حقوق‌ها دوباره رشد می‌کند تبدیل به یک نمودار صاف شود.»

رشیدیان تاکید کرد میخوا‌هند تا پایان سال به همکاری با ۵ هزار فروشگاه در تهران برسند: «۸۵ درصد فروشگاه های ما تراکنش دارند به صورت روزانه. تعداد تراکنش روزانه به ۲هزار مورد رسیده و مسیر جذابی طی شده است.»

مدیر عملیات زرین پلاس تاکید کرد به زودی وارد استان های دیگر خواهند شد و ابزار امیدواری کرد که محصول آنها به چرخه اقتصاد کمک کند: «همانطور که گفته شد در بلند مدت یکی از قطعی ترین برنامه هایمان دادن اعتبار به کاربر برای خرید هست، اعتباری بدون سود بانکی. به کاربران خود اجازه می‌دهیم با گرفتن وام از ما کاربران خرید ماهانه مشکل نداشته باشند. شروع کار با کارمند شرکت‌ها و سازمان‌ها است و در بلند مدت با خود شهروندان کار میکنیم.» رشیدیان باور دارد که آنها می‌توانند کسب و کارهای خرد و محلی را با این پلتفرم احیا کنند.

«مصطفی امیری» مدیرعامل زرین پال نیز در این نشست با اشاره به اینکه درصد رشد تراکنش اینترنتی چندان در دوران پاندمی کرونا رشد نکرده است اعلام کرد که آنها قصد ورود به بازار فیزیکی را داشتند و بهترین همکار برای ورود به این بازار را در تیم زرین پلاس پیدا کردند: «ما همیشه محتاط هستیم‌ و این شاید باعث شده انتقاداتی به عملکرد ما وارد شود‌ اما بازهم با طمانینه پیش رفتیم تا جایگاه این گروه را آرام آرام پیدا کنیم. این مسیر جذاب را طی کردیم و محصول جدید شروع به توسعه داده شد و همکاری پی اس پی ها و بانکها و بقیه نهادها احتیاج بود. محصول اولیه در آخرین روزهای ۹۹ عرضه شد و در نهایت در سال ۱۴۰۰ زرین پلاس عملا عرضه شد.»

به گفته امیری ایده‌ای که امروزه در حال انجام آن هستند در دنیا اجرا شده و آنها می‌خواهند فرد از محل نقدینگی خود پرداخت انجام دهد و بتواند خریدی بکند و در همان حال پولش را ذخیره کند.‌

امیری در پاسخ مبنی بر اینکه فرهنگ Cashback چطور می‌تواند در ایران جا بیفتد و چرا انقدر کسب و کارها برخلاف دنیا، دیر به سراغ آن رفتند گفت: «بازار Cashback پیش از ورود کارت‌های اعتباری هم در دنیا رواج داشت و اما در ایران این مساله چندان مورد توجه قرار نگرفت. در حال حاضر تیم‌های زیادی روی این حوزه کار می‌کنند که این مساله خود یک رقابت به وجود می‌آورد و شخصا باور دارم رقابت می‌تواند باعث پیشرفت در حوزه بشود. رقابت با تیم‌های خوب و کاردرست در این حوزه به نفع تمامی بازیگران و ترویج این فرهنگ است.»

رجامند، مدیرعامل زرین پلاس نیز در اینباره گفت: «مشکلات اقتصادی در کشور باعث شده که توجه به پس انداز کردن بیشتر از همیشه بشود. دوران پاندمی کرونا به این مساله افزود و کاهش فروش کسب و کارهای خرد فیزیکی نیز باعث شده که سرویس Cashback بیشتر از همیشه مورد توجه کسب و کارها باشد. همچنین ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ به حوزه و تبلیغات پر سر و صدای آنها موجب شده که بسیاری از کسب و کارهای خرد نتوانند در برابر آنها حرفی برای گفتن داشته باشند و شاهد کاهش فروششان باشند و با اضافه شدن به چنین سرویس‌هایی فرصت دیده شدن و جذب مشتری بیشتر خواهند داشت.»

رجامند همچنین در پاسخ به دیگر مبنی بر اینکه آیا فروشگاه‌های آنلاین نیز در اپلیکیشن زرین‌پلاس حضور دارند یا خیر تایید کرد که فروشگاه‌های آنلاین نیز در این طرح هستند و برخی فروشگاه‌های اینترنتی پرمخاطب و منتخب در آن گنجانده شده‌اند: «تخفیف این فروشگاه‌ها متغیر است و بازگشت پول از ۱ درصد تا ۴۰ درصد متغیر است.» او همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه شرط حضور فروشگاه‌ها در سرویس زرین‌پلاس چیست اعلام کرد که نیاز به مجوز صنفی خاصی نیست و فروشندگان باید ثابت کنند که محلی برای فروش محصولات دارند: «حتی صفحات اینستاگرامی می‌توانند شامل این طرح بشوند به شرط آنکه از خدمات زرین پال برای درگاه‌های بانکی خود استفاده کرده باشند.» رجامند تاکید کرد که آنها درصدی متغیر را به عنوان کمیسیون در انجام تراکنش‌هایی که برای هر کسب و کار رخ می‌دهد، در اختیار خواهند داشت.

مدیرعامل زرین‌پال اشاره داشت این شرکت یک کسب‌وکار B2B است‌؛ بدین‌معنا که به کاربر نهایی خدمت‌رسانی نمی‌کند و به همین دلیل ممکن است کاربران آن‌ها را نشناسند. درنتیجه قرار است در زرین‌پلاس به‌تدریج خدماتی ارائه شود که کاربر نهایی به آن‌ها نیاز روزانه و اساسی دارد؛ خدماتی همچون خرید شارژ، پرداخت عوارض بزرگراهی، پرداخت قبض، پرداخت با کد QR و کارت به کارت.

او تصریح کرد زرین پلاس بازوی کاربرمحور یا طرف کاربر زرین پال است. به‌گفته امیری، یکی از مهم‌ترین دلایل زرین‌پال برای سرمایه‌گذاری روی اپلیکیشن امتیاز، دسترسی به مخاطب نهایی بوده است. او اضافه کرد: «خط قرمز ما، دخالت مستقیم در خدمتی است که به پذیرندگان و شریکانمان ارائه می‌دهیم.»

امیری یک دلیل مهم زرین‌پال برای تغییر بازار خود و سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر را این موضوع توصیف می‌کند که رقابت غیرمنصفانه‌ای درخصوص پرداختیارها و اپلیکیشن‌های پرداخت کشور جریان پیدا کرده و آن‌ها را ملزم می‌کند تنها به کسب‌وکارهایی خدمت بدهند که نماد اعتماد الکترونیکی دارند. او می‌گوید «تا امروز ۹۲ هزار نماد اعتماد اعطا، ۳۰ هزار نماد منقضی شده و بیش از ۶۰ هزار نماد نیز فعال است. طبق گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که نماد اعتماد اعطا می‌کند، ۳۸ هزار از کسب و کارهای دارای نماد، در زرین پال درگاه پرداخت دارند. درکل ۵۰ هزار کسب‌و‌کار از خدمات زرین پال استفاده می‌کنند و مشخص است امروز تأثیری که یک مجموعه خصوصی همچون زرین‌پال روی توسعه تجارت الکترونیکی گذاشته، از مرکزِ به‌اصطلاح توسعه تجارت الکترونیکی بیشتر است.»

امیری درمورد پرونده‌ی جدید این شرکت و اقدام بانک مرکزی علیه آن‌ها نیز توضیح داد که پرونده به استماع قاضی رسید و حکم براعت زرین‌پال صادر شد و مجموعه زرین پال درحال اعاده حیثیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied