شمانیوز
شما نیوز

عصر جدید l برنامه عصر جدید

آغاز مرحله نیمه نهایی عصر جدید l پایان عصر جدید چه زمانی است

عصر جدید اولین برنامه تلویزیونی ایرانی برای کشف استعداد های ویژه است، احسان علیخانی مجری عصرجدید خبرهایی مربوط به این برنامه در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

آغاز مرحله نیمه نهایی عصر جدید l پایان عصر جدید چه زمانی است
عصرجدید اولین و بزرگ‌ترین برنامه استعدادیابی تلویزیونی در ایران است که با حضور استعدادهای ویژه در زمینه های سرگرمی، هنری و مهارت های ورزشی که  عصر جدید از شبکه سه پخش می شود. با پایان دور مقدماتی مسابقه استعدادیابی عصرجدید، این رقابت تلویزیونی به مرحله نیمه‌نهایی خود رسیده و در نهایت، 6 فینالیست فصل سوم با انتخاب و رای نهایی مردم، به قسمت پایانی و فینال خواهند رسید، در ادامه این بخش از نمناک به جزئیات پخش این رقابت در روزهای آینده می پردازیم.
 

علی طولابی پسر نوجوان اهل کوهدشت لرستان بوده که ساکن قلعه حسن خان می باشد. او در برنامه عصر جدید حضور پیدا کرد و آهنگ کردی را اجرا کرد که مورد توجه قرار گرفت و صدای بسیار زیبای او باعث شد که امین حیایی به سرعت چراغ سفید را برای او روشن کند همچنین ژاله صامتی چراغ سفید را به او داد تا نشان بدهد که از استعداد بسیار زیادی برخوردار می باشد

البته خیلی کم دیده ایم که کودکانی که در برنامه عصر جدید تازه می شوند و اجرای خوانندگی دارند بتوانند چراغ سفید دریافت کنند .

نکته جالب اینجا بود که آقای کارن همایونفر بهبود چراغ سفید بدهد یکی از اتفاقای جالبی که در این برنامه رخ داد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت به شما پیشنهاد می کنیم که این اجرا را در این صفحه مشاهده نمایید و از دیدن آن لذت ببرید.

اجرای آهنگی به زبان لکی بسیار زیبا توسط این پسر نوجوان یکی از کارهای سنتی کرمانشاه بوده که او اجرا کرد.

علی طولابی نوجوان 13 ساله اهل کوهدشت لرستان است که البته در شهر قدس زندگی می کند. او صدای بسیار خوبی دارد و در مرحله مقدماتی فصل سوم عصر جدید ترانهکردی بسیار زیبا را خواند و اجرایش خیلی به چشم آمد. او لک است. زبان لک ترکیبی از کردی و لری است. این فیلم را در ادامه مشاهده کنید.

عصر جدید

عصر جدید یک مسابقهٔ تلویزیونی استعدادیابی است که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته و پخش می‌شود. این برنامه با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی ساخته شده و پخش فصل اول آن از 27 بهمن 1397 از شبکه سه آغاز شده‌است. پخش فصل دوم این برنامه از 6 اسفند 1398 و فصل سوم آن نیز از 1 فروردین 1401، آغاز شد.

در این برنامه شرکت‌کنندگان به صورت انفرادی یا گروهی می‌توانند در رشته‌های مختلف هنری، علمی، ورزشی و سرگرمی از جمله خوانندگی، شعبده‌بازی، آکروباتیک، کمدی، ذهن‌خوانی، ریاضی، بیت باکسینگ، ژیمناستیک، دوبله و دابسمش، ورزش‌های رزمی، نمایش، پارکور و حرکات موزون شرکت کنند. این برنامه توانایی‌های مختلفی را از سراسر ایران جذب می‌کند. هر شرکت کننده تلاش می‌کند تا با نمایش استعداد خود، داوران حاضر را تحت تأثیر قرار دهد و از آن‌ها رای سفید یا آری بگیرد. داوران برنامه در فصل‌های اول و دوم امین حیایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی‌نژاد و رؤیا نونهالی بودند. در فصل سوم حیایی، مجید اسماعیلی، کارن همایونفر و ژاله صامتی به عنوان داور حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: کاهش جدی مخاطبان «عصر جدید» پس از «خنداننده شو»/ هشداری برای صداوسیما

خراسان نوشت: بعد از «خنداننده شو»، دیگر مسابقه استعدادیابی تلویزیون هم با کاهش جدی مشارکت مخاطبان مواجه شده است.

شنبه‌شب (21 خرداد)، اولین قسمت اعلام نتایج «عصر جدید» در مرحله نیمه‌نهایی، روی آنتن رفت و سه فینالیست مسابقه مشخص شدند.

از میان گروه‌های «ترانه» و «ستیلا و آنیسا»، «پهلوانک‌های ایران زمین» و «دپا»، «کاکتوس» و پیمان ابراهیمی، سه شرکت‌کننده شامل دو گروه «ستیلا و آنیسا» و «پهلوانک‌های ایران زمین» و پیمان ابراهیمی موفق شدند راهی فینال شوند.

حذف گروه‌های ورزشی ترانه و دپا، انتخاب معناداری از سوی مخاطبان است. به نظر می‌رسد تعدد گروه‌های ورزشی و حضور پررنگ استعدادهای مربوط به ورزش‌های رزمی در طول سه فصل «عصر جدید» باعث شده اجرای این گروه‌ها در فصل دوم و سوم مانند فصل اول مخاطبان را هیجان‌زده نکند و تکراری شود.

همچنین انتخاب گروه آکروبات‌باز ستیلا و آنیسا و گروه ورزش زورخانه‌ای پهلوانک‌های ایران زمین را می‌توان نشان از تغییر سلیقه مخاطبان دانست.

بررسی میزان آرای مردم در مرحله نیمه‌نهایی فصول قبلی «عصر جدید» نشان می‌دهد تعداد آرای مردم از فصل اول تا سوم سیر نزولی داشته است. استعدادهای مسابقه در فصل اول هرکدام با بیش از چهار میلیون رای، فینالیست‌های «عصر جدید 2» هرکدام با بیش از 2.5 میلیون رای و اکنون دو فینالیست اول فصل سوم با حدود 1.7 میلیون رای و پیمان ابراهیمی با تقریبا 1.2 میلیون رای به فینال رسیدند. هرچند می‌توان استدلال کرد بسیاری از مخاطبان به شرکت‌کنندگان رای نمی‌دهند اما در هر صورت کم‌تر شدن میزان درگیری مخاطبان با مسابقه و کاهش انگیزه آنان برای انتخاب فینالیست‌های «عصر جدید»، موضوعی است که تلویزیون باید در نظر بگیرد.

افت آرای مردمی پیش از این با اختلاف بالاتر، برای «خنداننده‌شو» نیز اتفاق افتاده بود. کاهش مشارکت مخاطبان در رای‌گیری پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون، زنگ خطری برای صداوسیما است تا فکری به حال افزایش کیفیت تولیداتش بکند. وقتی میزان توجه مخاطبان نسبت به برندهای تلویزیون روند نزولی دارد، در این شرایط تکلیف دیگر برنامه‌ها برای جذب مخاطب معلوم است.

مرحله نیمه نهایی عصر جدید آغاز شد

احسان علیخانی مجری توانمند عصر جدید در تازه ترین پست مشترکی که با صفحه رسمی عصر جدید منتشر نموده است، درباره جزئیات پخش این برنامه از شبکه سوم سیما نوشت:

با پایان دور مقدماتی مسابقه استعدادیابی عصرجدید، این رقابت تلویزیونی به مرحله نیمه‌نهایی خود رسیده و 31 اجرای راه‌یافته به این مرحله در قالب 6 برنامه به رقابت خواهند پرداخت تا در نهایت، 6 فینالیست فصل سوم با انتخاب و رای نهایی مردم، به قسمت پایانی و فینال برسند.

اولین قسمت از مرحله نیمه‌نهایی این برنامه، استثنائا و به دلیل مسابقه حساس فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و سپاهان، جمعه 23اردیبهشت، بعد از خبر ساعت 22، روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد تا رقابت استعدادهای برتر ایران وارد دور تازه‌ای شود و یک قدم بزرگ بردارند برای راهیابی به فینال.

شنبه هم همین برنامه بعد از مسابقه فوتبال، تکرار و یکشنبه، قسمت دومِ نیمه‌نهایی پخش می‌شود؛ برنامه‌هایی که بینندگان از پایان پخش هر قسمت، 100ساعت فرصت دارند تا با رای خود، اجرای محبوب‌شان را راهی فینال کنند. از هفته آینده، روال پخش عصرجدید به شکل قبلی بازخواهد گشت و شنبه‌ها و یکشنبه‌ها، منظر ادامه پخش مرحله نیمه‌هایی باشید.

قسمت نخست مرحله نیمه‌نهایی عصرجدید، جمعه(استثنائا)، بعد از خبر ساعت 22، شبکه سه سیما

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied