شمانیوز
شما نیوز

حقوق بازنشستگان

آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان را اینجا بخوانید | تغییرات جدید در فیش حقوق بازنشستگان

آخرین اخبار مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را اینجا بخوانید. تغییرات در فیش حقوق بازنشتگان نیز مطابق احکام جدید در این ماه اعمال می شود.

آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان را اینجا بخوانید | تغییرات جدید در فیش حقوق بازنشستگان

اسکندری گفت: دولت مدافع افزایش حقوق بازنشستگان است، اما این بار هم مشکل تامین منابع وجود دارد. حقوق بازنشستگان هر ساله با تصمیم دولت تغییر می کند و افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است. حقوق بازنشستگان با نوسان تورم باید تغییر کند و متناسب با آن باید بیشتر شود تا امرار معاش بازنشستگان دچار مشکل نشود . حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) از دو فقره افزایش​ حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد. آخرین اخبار مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را اینجا بخوانید. تغییرات در فیش حقوق بازنشتگان نیز مطابق احکام جدید در این ماه اعمال می شود.

قرار است برای شهریورماه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یابد اما با گذشت نزدیک به نیمی از ششمین ماه سال هنوز خبری از صدور احکام جدید بازنشستگی نیست.

انتهای مرداد ماه بود که دولت پذیرفت حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر سازمان تامین اجتماعی را بر مبنای افزایش سی و هشت درصدی به علاوه رقم ثابت ۶۱۵ هزار تومان پرداخت کند.

به دنبال این عقب نشینی، موضوع ترمیم حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته دولت هم مطرح شده و دولت پذیرفت تا از طریق لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ حقوق این افراد را افزایش دهد.

براین اساس تصور می‌شد که در روزهای ابتدایی شهریورماه، سازمان تامین اجتماعی احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح بگیر را صادر کند، اتفاقی که با گذشت نزدیک به نیمی از ماه شهریور هنوز رخ نداده است.

افزایش حقوق بازنشستگان بدون صدور احکام بازنشستگی جدید ممکن نیست و این یعنی اگر قرار است برای شهریورماه در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی، افزایش حقوقی اعمال شود، باید قبل از آن احکام جدید صادر شود.

مطابق روال جاری در سازمان تامین اجتماعی موعد پرداخت مستمری از بیستم هر ماه آغاز و تا آخرین روز ماه ادامه می‌یابد و حقوق تمام بازنشستگان به نوبت پرداخت خواهد شد.

این یعنی در صورت قطعی بودن موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، دولت تنها یک هفته برای صدور احکام جدید و محاسبه مستمری شهریور فرصت دارد.

بازنشستگان نگران نباشند

هرچند افزایش مستمری تامین اجتماعی و از پی آن سایر کارکنان شاغل و بازنشسته دولت امری قطعی به نظر می‌رسد اما تجربه مقاومت‌های چند ماه گذشته نشان می‌دهد که می‌توان از بابت کشدار شدن این موضوع برای یک ماه دیگر نگران بود.

در همین رابطه علی دهقانکیا، مسئول نهاد بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران به تجارت‌نیوز گفت: اصلاح مصوبه افزایش مستمری قطعی است و شامل یک میلیون و ششصد هزار بازنشسته غیر حداقل بگیر می‌شود، طبق وعده دولت این اتفاق تحت هر شرایطی از شهریورماه عملیاتی می‌شود.

وی در خصوص اینکه حدود یک هفته تا موعد آغاز پرداخت حقوق شهریورماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، بیشتر باقی نمانده است اما هنوز از صدور احکام جدید خبری نیست، گفت: این اتفاق باید بیفتد و تا قبل از بیستم شهریورماه تکلیف صدور احکام بازنشستگی و محاسبات جدید روشن شود.

عدد جدید حقوق بازنشستگان در شهریورماه

براساس وعده دولت، عدد حقوق شهریورماه بازنشستگان سایر سطوح باید تغییر کند، به طوری که این گروه از بازنشستگان افزایش ۳۸ درصدی به اضافه مبلغ ثابتِ ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان را در حقوق خود داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته در همین رابطه، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گفت: افزایش ٣٨ درصدی سایر سطوح به‌همراه عدد ثابت تصویب شده و همچنین افزایش ۵٧ درصدی حداقل‌بگیران در این دولت نقش مهمی در معیشت این جمعیت داشته و احکام جدید از شهریور ماه اعمال خواهد شد.

وی افزود: این افزایش حقوق از تعهدات سازمان بوده و ماقبل شهریورماه نیز پرداخت می‌شود. به عبارت دیگر، این افزایش در پرداختی‌ها از اول فروردین ماه ١۴٠١، محاسبه و در اسرع وقت با دریافت سهام دولت پرداخت می‌شود.

محمدهادی زاهدی‌وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تاکید دارد، با بررسی‌های انجام شده و تامین منابع مالی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح طبق سقف شورای عالی کار اصلاح خواهد شد.

اما درباره افزایش حقوق بازنشستگان، علی اکبر عیوضی، عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران اعلام کرد: طبق اخبار دریافتی ما در کانون، احکام جدید بازنشستگان کارگری صادر شده است.

او افزود: بازنشستگان می‌توانند در دو سه روز آینده این احکام را روی سامانه مربوطه ببینند و آن‌ها را دریافت کنند.

عیوضی در مورد فیش‌های حقوقی شهریور تصریح کرد: فیش‌های حقوقی نیز به زودی براساس احکام جدید بازنشستگان صادر خواهد شد؛ طبق اطلاعات ما همه این کارها در هفته جاری انجام می‌شود.

این عضو کانون بازنشستگان در ارتباط با پرداخت مستمری شهریور مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: پرداخت مستمری شهریور براساس احکام و فیش حقوقی جدید، از بیستم شهریور آغاز می‌شود؛ پرداخت مستمری‌ها مثل همیشه براساس حروف الفبا است و از روز بیستم به امید خدا کلید می‌خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied