شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی//

افزایش امنیت در سرور HPE

شرکت‌ها دائما در معرض تهدید هک شدن اطلاعات، باج افزارها، پخش شدن اطلاعات کاربران و موارد این چنینی قرار می‌گیرند. حتی اگر خیلی خوش شانس باشند هکر به راحتی میتواند تمامی اطلاعات آن ها را به جای پخش کردن، برای همیشه پاک کنند.

افزایش امنیت در سرور HPE

این امر نیاز به ایمن سازی سرورها را به صورت تخصصی ضروری می‌سازد. شما نیاز دارید بعد از خرید سرور hp به نصب و راه اندازی آن اقدام نمایید که نیاز به تخصص و تجربه کافی در این زمینه نیاز است. در ادامه همراه ما باشید تا با راه‌های افزایش امنیت در این سرورها آشنا شوید.

هکرها از چه طریقی اقدام به هک سرور HPE می‌کنند؟

به طور معمول هکر ها به سراغ سرورهایی می‌روند که آسیب پذیرتر هستند. مگر در مواردی که تارگت هکر ها سازمان خاصی باشد که به دنبال آسیب رسانی و یا دسترسی پیدا کردن به آن باشند.

در هر دو صورت شما نیاز خواهید داشت تا تمامی پروتکل‌های امنیتی را رعایت کنید تا درصد موفقیت نفوذپذیری را به طور قابل توجهی کاهش دهید. به طور کلی تامین امنیت سرورها در دو بخش نرم‌افزاری و فیزیکی تقسیم می‌شوند.

راهکارهای افزایش امنیت سرور اچ پی

اکنون که ارزش و اهمیت افزایش امنیت اطلاعات در سرور را متوجه شدید نیاز است راهکارهای اصلی بهبود امنیت در سرور HPE را بشناسید و در کسب و کار خود بکار بگیرید.

اتصال ایمن و اهراز هویت در آن

برای هر گونه اتصال به سرور اعم از خواندن اطلاعات و یا مدیریت از راه دور باید کانالی با امنیت بالا برای متصل شدن انتخاب نمایید. یکی از راه های اتصال ایمن بهره‌گیری از پروتکل SSH است. در این پروتکل برخلاف دیگر پروتکل‌ها تمامی داده ها رمزگذاری می‌شوند.

این رمزگذاری داده سبب می‌شود تا هکر در صورت دسترسی به اطلاعات آن را به صورت کدهای رمز شده مشاهده کند و عملا تعبیر آن برایش ممکن نباشد. در این روش پورت پیش فرض پورت 22 می‌باشد که بهتر است آن را تغییر دهید.

اگر از روش سرور SSH استفاده می‌کنید یک راه جایگزین برای روش لاگین قدیمی وجود دارد. برای اهراز هویت از طریق نام کاربری و پسورد می‌توان از دو عدد SSH Key استفاده کرد. این روش از آن جهت استفاده می‌شود که تعداد کاراکترهای آن بسیار بیشتر از یک پسورد پیشرفته است و هکر نمی‌تواند به راحتی آن را بیابد.

در SSH از معمولا از رمزگذاری متداول RSA 2048-bit استفاده میشود که با یک پسورد 617 رقمی برابر است. منظور از دو عدد SSH Key همان رمز عمومی و خصوصی است. نحوه کار این پروتوکل به این صورت است که Piblic Key برروی سرور باقی می‌ماند و چند نمونه از آن بین کاربران تقسیم می‌شوند.

 

 

1

 

هر کاربری که رمز عمومی دارد ،توانایی رمزگذاری داده ها را خواهد داشت و صرفا کاربر متناظر با رمز خصوصی می‌تواند داده را بخواند. به همین جهت هنگام اتصال کاربر به سرور، Private Key بررسی میشود و در صورت یکسان بودن عملیات لاگین کاربر انجام می‌شود.

بروزرسانی دائمی نرم افزار، سیستم عامل و فایروال

یکی از اصلی ترین راه های پیشگیری از نفوذ افراد و ربات‌های مخرب به سرور، بروزرسانی دائمی سرور در اولین فرصت است. با شناسایی آسیب‌ها و باگ‌های موجود در هر نسخه، شرکت سازنده در قالب یک آپدیت مشکل را برطرف می‌کند.

بنابرین نیاز است تا با بروزرسانی منظم امنیت سرور HP خود را تامین نمایید و شانس موفقیت هکرها را به طرز قابل توجهی کاهش دهید. بهتر است قبل از انجام عملیات بروزرسانی از اطلاعات موجود در سرور خود بک آپ تهیه نمایید.

بک آپ منظم از اطلاعات سرور

نکته طلایی در امنیت سرور تهیه بک آپ منظم و دائمی از اطلاعات است. اگر شما بک اپ فیزیکی و آفلاین تهیه کنید، حتی در صورت هک شدن می‌توانید در کمترین زمان دیتاها را به روی سرور بازگردانید.

بررسی ورودهای موفق و ناموفق به سرور

شاید با حملات Brute Force آشنا باشید. این روش یکی از پر استفاده‌ترین راه‌کارهای هکرها برای نفوذ به یک سرور است. در این نوع حملات تعداد زیادی نام کاربری و پسورد بررسی می‌شوند تا در نهایت اطلاعات ورود یافت شوند.

بنابرین یکی از راه‌های شناسایی و دفع حملات هکرها محدود کردن تعداد تلاش برای نام کاربری و پسورد اشتباه است. همچنین با نرم افزارهایی در زمان یک لاگین جدید به سرور به شما نوتیفیکشن ارسال می‌کنند تا مطمعن شوند فرد وارد شده شما هستید.

استفاده از پروتکل امن FTPS برای انتقال داده ها

در صورتی که از FTP برای انتقال از راه دور اطلاعاتتان استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما راه اندازی پروتکل FTPS است. این ویژگی با رمزگذاری داده‌هایتان در زمان انتقال مانع از دسترسی غیرمجاز افراد سودجو به آن می‌شود.

این ویژگی بعد از اتمام فایل ارسال شده، رمزگذاری نخواهد داشت. بنابرین بهتر است قبل از ارسال از یک لایه امنیتی دیگر نیز استفاده کنید.

استفاده از SSL در سرور اچ پی

اگر از سرور خود به عنوان یک سرور وب استفاده می‌کنید، حتما از SSL که مخفف کلمه Secure Socket Layer است، بهره ببرید. این پروتکل از اطلاعاتی که ما بین سیستم شما و اینترنت جابه جا می‌‍شود به وسیله رمزگذاری محافظت می‌کند.

SSL با بهم ریخته کردن دیتاهای منتقل شده اعم از شماره کارت بانکی، رمزهای عبور، اطلاعات شخصی و ... آن ها را غیر قابل دزدیده شدن می‌کنند. اگر از این تکنولوژی اهراز هویت استفاده کنید، آدرس سایت شما از http به https تغییر میکند.

 

 

2

 

اطلاعات سرور را مخفی نگه دارید

تا حد امکان سعی کنید از اطلاعات خود محافظت نمایید و آن را در دسترس کاربرانی که نیازی به آن ندارند قرار ندهید. با راه اندازی الگوهای امنیتی روی سرور ورژن نرم افزارهای نصب شده را مخفی کنید. فایل های مهم را از طریق zip رمزگذاری کنید.

ارتقا تخصصی امنیت سرور اچ پی

همان طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، ارتقا امنیت سرور hp کاری تخصصی محسوب می‌شود و نیاز به تجربه اجرای عملی دارد. به همین منظور در صورتی که برای بهبود و ارتقا امنیت سرور خود نیاز به راهنمایی دارید می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران فنی شرکت پردازش رایان پژواک در تماس باشید.

برای دریافت مشاوره به سایت رایان پژواک به آدرس RayanPejvak.ir مراجعه نمایید و یا با شماره تماس 021-41308000 در تماس باشید.

 

*مطلب فوق رپورتاژآگهی بوده و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی بابت انتشار آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied