شمانیوز
شما نیوز

برنامه های سال نو

زمان و ساعت پخش برنامه های سال نو از شبکه های تلویزیونی

در خبر رسید به جزئیات پخش برنامه‌های شبکه‌های مختلف صدا و سیما برای عید نوروز و ماه رمضان می‌پردازیم.

زمان و ساعت پخش برنامه های سال نو از شبکه های تلویزیونی

به گزارش شمانیوز: هر ساله صدا و سیما به مناسبت ماه رمضان و عید نوروز برنامه‌های ویژه تدارک می‌بیند. امسال هم به مناسبت این دو رویداد برنامه‌های جدیدی و تازه‌ای تدارک دیده است که از شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد. در ادامه به جزئیات برنامه‌های سال نو از شبکه‌های مختلف صدا و سیما می‌پردازیم. 

شبکه یک سیما

سریال زیرخاکی

«زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری‌نیا که در سال‌های اخیر همواره نامش به عنوان یکی از گزینه‌های نوروزی نیز مطرح شده، یکی از مجموعه‌های پرمخاطب سیما در چند سال گذشته است که ضمن حفظ جذابیت و روایت وقایع مرتبط با انقلاب اسلامی و تاریخ جنگ تحمیلی در قالب کمدی، با توجه به اقتضائات فرهنگی نیز توانسته یک اثر کمدی پرمخاطب را به نمایش بگذارد. سریالی که تاکنون ۳ فصل آن روی آنتن رفته است و مخاطبان آن منتظر پخش فصل چهارم این سریال در رمضان و نوروز ۱۴۰۳ هستند و تصویربرداری سریال «زیرخاکی ۴» در حال انجام است و سریال همزمان با ماه رمضان تا شب‌های قدر هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می شود.

سریال نون‌خ فصل پنجم سریال کمدی «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی قرار است با محوریت محیط‌زیست در ۲۵ قسمت در نوروز ۱۴۰۳ پخش شود و در ایام نوروز بعداز شب‌های قدر ساعت ۲۲ پخش خواهد شد.

شبکه دو سیما

مجموعه تلویزیونی «رستگاری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در ۳۰ قسمت در مرکز سیمافیلم تهیه و تولید شده است و همزمان با ماه رمضان هر شب ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما پخش می شود.

در سریال «رستگاری» که در ۳۰ قسمت تهیه شده است، بیش از ۱۰۰ بازیگر صاحب‌نام ایفای نقش می‌کنند که می‌توان به حمیدرضا هدایتی، علیرضا استادی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، رامبد شکرآبی، کاوه سماک‌باشی، افشین سنگ‌چاپ، حسن اسدی، ماشاا... شاه‌مرادی‌زاده، اکبر رحمتی، رضا توکلی، محمدرضا رهبری، سراج مالک، محمود مقامی، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، سولماز حصاری، ساقی زینتی و... اشاره کرد.

برنامه «شب عیدی» به صورت زنده ساعت ۲۲ از شبکه دو سیما پخش می شود. این برنامه با محوریت آغاز سال نو و شب عید، که مصادف شده با ماه مبارک رمضان، شروع بهار طبیعت و تکریم جایگاه خانواده با دعوت از مهمانان محبوب و مورد پسند خانواده های ایرانی در بستری شاد و سرگرم کننده به همراه آیتم های متنوع و جذاب روی آنتن می رود.

برنامه «از مامان بگو» روایت ۳۰ قصه از مادران جامعه ایرانی است که در هر قسمت داستان جذابی را برای مخاطب خود به همراه دارد. این برنامه به تهیه کنندگی سیدصادق شهربانویی و کارگردانی هادی نعمت اللهی بعد از افطار، با اجرای محیا اسناوندی ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه دو می رود.

برنامه «هم‌وطنز» هم دیگر برنامه ای است که هر شب ساعت ۲۳ در جدول پخش برنامه های شبکه دو قرار دارد. این برنامه طرح موضوعات و مطالب طنازانه و جذاب با استفاده از لطایف اقوام مختلف ایرانی خواهد بود. «هم‌وطنز» با اجرای کامران تفتی و تهیه‌کنندگی حسین امانی پخش می شود.

مسابقه «شصتادیا» یک مسابقه سرگرم‌کننده بین دو نسل دهه شصت و دهه هشتاد، در سه بخش جذاب تولید شده است. سه بخش شناخت نسل دهه شصت و هشتاد از خود، هوش و ذکاوت بین دو گروه سنی و طرح سوالات با مضمون شناخت از نسل مقابل. «شصتادیا» با اجرای علیرضا استادی و تهیه‌کنندگی سیدهاشم موسوی هر شب ساعت ۲۴ پخش می شود.

برنامه «کافه بازی» هر روز ساعت ۱۶ پخش می شود. این برنامه به نقد و بررسی معرفی جدیدترین و بهترین بازی های رایانه ای خارجی و ایرانی به همراه آموزش بازی سازی و حمایت از صنعت بازی سازی ایرانی می پردازد.

برنامه «پاورقی» ویژه نوروز هر شب ساعت ۱۹:۴۵ و فیلم های سینمایی نوروزی هم ساعت ۹ روی آنتن می رود. 

مسابقه زنده «صد در صد» نیز هر روز ساعت ۱۶ پخش می شود. این مسابقه با محوریت اوقات فراغت خانواده و ایجاد سرگرمی و نشاط خانوادگی در ایام نوروز مهمان خانه های ایرانی خواهد بود. مجری این مسابقه میزبان شرکت کنندگان از شهرهای مختلف است و با طرح پرسش ها و چالش های خانوادگی لحظات هیجان انگیزی را برای مخاطبان رقم خواهد زد.

مناجات‌خوانی حاج محمود کریمی از مشهد مقدس، حرم مطهر رضوی ویژه شب های ماه مبارک رمضان به مدت ۷۵ دقیقه حوالی ساعت ۰۱:۳۰ بامداد پخش می شود.

برنامه «چشمه زندگی» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین استاد شیخ حسین انصاریان درباره ارزش‌ها و فضیلت‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۶:۱۰ صبح به مدت ۳۰ دقیقه هر روز روانه آنتن این شبکه می‌شود.

«ترتیل‌خوانی قرآن کریم» از استان خراسان جنوبی شهر طبس، حرم مطهر حسین بن موسی الکاظم(ع) هر روز حوالی ساعت ۱۲:۲۵ پخش می‌شود.

دورهمی صمیمانه «نقل و نقل» به میزبانی حامد عسکری که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) میزبان مهمانانی ویژه است، دوشنبه ۶ فروردین در شب میلاد این امام همام همراه مخاطبان خواهد بود.

ویژه برنامه «کوی محبت» از ۱۹ تا ۲۳ ماه مبارک رمضان (ویژه شب‌های قدر و شهادت حضرت علی علیه السلام) به میزبانی مهدی اعرابی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل رمضانی روانه آنتن شبکه دو می‌شود.سخنرانی مذهبی در مسجد فاطمیه بزرگ تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین استاد پناهیان به مدت ۳۰ دقیقه هر روز حوالی ساعت ۱۴ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

ویژه برنامه شب‌های قدر به صورت زنده از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ همراه با قرائت دعای جوشن کبیر و سخنرانی و مراسم احیا تا سحر تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

توضیح احکام شرعی توسط حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده در روزهای ماه مبارک رمضان قبل از اذان ظهر روانه آنتن می شود.

«ساحل آرامش» با محوریت تفسیر قرآن از سوی حجت الاسلام والمسلمین سعیدی آریا و قاریان محترم قرآن کریم از دیگر ویژه برنامه های گروه معارف شبکه دوسیما برای ایام ماه مبارک رمضان است.

برنامه «ستارگان راه» که گزیده ای از وصیتنامه شهدا است، در خلال برنامه های این شبکه روانه آنتن خواهند شد

شبکه سه سیما

سریال تلویزیونی «هفت سر اژد‌ها» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که نام قبلی آن «طلاق» بود قرار است به‌زودی از شبکه سه پخش شود. این سریال در نوروز و رمضان ۱۴۰۳ هر شب ساعت ۱۹ از شبکه سه پخش خواهد شد.

سریال «هفت سر اژدها» در ژانر پلیسی، سیاسی است. سریال درباره مسائل اجتماعی بحث‌برانگیز و یک درام سیاسی است که به پرونده‌های کلان مفاسد اقتصادی می‌پردازد.

برنامه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار در شب های رمضان و عید نوروز ساعت ۲۲:۳۰ پخش خواهد شد.

«معرکه» که مسابقه ای برپایه‌ی عناوین شغلی است و با اجرای جواد رضویان، هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن می رود. 

برنامه ترکیبی «شب خوش» با اجرای مهران غفوریان با دعوت از کمدین ها، فضای شادی را در ماه رمضان و عید نوروز برای بیننده ها فراهم می سازد. این برنامه هر شب ساعت ۲۱:۰۰ پخش می شود.

«سمت خدا» هر روز قبل از اذان به صورت زنده با دعوت از کارشناسان مذهبی با نگاه به روایات و احادیث مرتبط ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر می پردازد.

نماهنگ های مرتبط با نوروز و ماه مبارک رمضان، تولیدات کوتاه با موضوع مرتبط با این ایام در فواصل برنامه پخش خواهد شد.

ترتیل خوانی قرآن مجید نیز هر روز از ساعت ۱۴:۰۰ از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی ساعت ۹ پخش می شود. 

شبکه نسیم

برنامه «کودک شو» هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن می رود. این برنامه رقابت هشت خانواده، در چهار شب را نمایش می دهد. در هر شب دو خانواده در فضای طنز با هم به رقابت می پردازند.

برنامه «بگو بخند» در خصوص استعداد یابی شعر، استندآپ، طنز هر شب ساعت ۲۳ پخش می شود.

برنامه گفتگو محور «برمودا» با اجرای کامران نجف زاده و با حضور مهمانانی که از شخصیت های فرهنگی اجتماعی و سیاسی هستند شب ها ساعت ۲۰ روی آنتن می رود.

برنامه «خوش نمک» که مسابقه افراد با نمک و چالش های پیرامون آنها و افراد معمولی و بازی با آنها است، نیز در جدول پخش این شبکه قرار دارد.

برنامه تلویزیونی «نسیما» که یک برنامه دوربین مخفی است و به موضوعات فرهنگی و اجتماعی مختلف در راستای فرهنگ‌سازی از جمله موضوع همبستگی و اتحاد ملی در جامعه و اقشار مختلف جامعه می پردازد. این برنامه در ایام نوروز ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن می رود.

مسابقه «سرنخ» ساعت ۱۸ و برنامه «بی انتها» که مناجات و نیایش و ارتباط با خدا و کلام بزرگان دینی و شعرخوانی است نیز هر روز ساعت ۱۹ پخش می شود.

برنامه های «آن» و «بعد از آن» به تهیه کنندگی سید احمد موسوی صمدی و سینا شعربافی با اجرای صابرخراسانی، از ابتدای ماه مبارک رمضان هر روز در ساعات پیش از افطار و پس از آن از شبکه نسیم در قاب رسانه ملی خواهد بود.

این برنامه در قالبی نو به بررسی قصه های انسان های متفاوت و خاص خواهد پرداخت.

برنامه تلویزیونی «بی‌انتها» به تهیه‌کنندگی امیر بهراد رحمانی و کارگردانی محمدحسین تقوایی در شب های ماه مبارک رمضان به مدت ۳۰ شب ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه نسیم پخش خواهد شد. این برنامه با محوریت اسماءالحسنی و صفات خداوند متعال با بخش‌های کنج خلوت از حرم امام رضا علیه السلام و نجوای مشاغل از دل کسب و کارهای روزمره، مناجات‌ها و ادعیه‌های ماه رمضان و... پخش می شود.

برنامه تولیدی «نسیم آوا» به تهیه کنندگی و اجرای محمدرضا محبی با حال و هوای ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۷ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

در این برنامه به موسیقی کشورهای مسلمان و پرداختن به موسیقی مذهبی ان کشور با حضور کارشناس، خاطره بازی با تیتراژهای قدیم سریال های ماه مبارک رمضان، گروه سرود و موسیقی های سنتی با حال و هوای ماه رمضان از آیتم های این برنامه خواهد بود.

«نسیم رمضان» و «آشپزی رمضان» نیز از برنامه هایی هستند که در این ایام روی آنتن می روند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied