شمانیوز
شما نیوز

نگاهی به دکور و طراحی صحنه برنامه صداتو | دکوری حرفه‌ای برای حال و هوای جادویی صداتو

نگاهی به دکور و طراحی صحنه برنامه صداتو | دکوری حرفه‌ای برای حال و هوای جادویی صداتو

یادداشت وارده / آلما حقیقی

مسابقه معمایی- موسیقیایی صداتو به کارگردانی و تهیه کنندگی حامد جوادزاده که پنجشنبه‌ها از فیلیمو پخش می‌شود، این روزها با فصل دوم خود طرفداران زیادی پیدا کرده است. صداتو یک برنامه موزیکال و شاد است، که متشکل از تیم یاوران یا همان گروه کمک کنندگان است که شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان و امیر مهدی ژوله این تیم چهار نفره را تشکیل دادند و محسن کیایی به عنوان مجری و گرداننده، همگی در کنار مهمان برنامه حضور پیدا می‌کنند تا به آن‌ها در درست حدس زدن و گرفتن جایزه کمک کنند. 

برنامه صداتو الهام گرفته از برنامه‌ای به نام  I CAN SEE YOUR VOICE است، که علاوه بر کره جنوبی در 28 کشور دیگر اجرا شده  و آقای دکتر کن جنگ طراح این برنامه است اما برنامه پر هیجان صداتو متناسب با فرهنگ و ذائقه مردم ایران طراحی شده و سعی کرده با استفاده از المان‌ها مختلف مثل تنوع در پوشش و گریم چهره‌ها و دکور برای شرکت کنندگانی که بر روی صحنه می‌آیند فضا را ایرانیزه و شاد و معمایی کند. 

هیجان و شادی برنامه صداتو در تمام طول برنامه باعث می‌شود مخاطبان همراه با مهمان و گروه کمک کننده در تمام چالش‌های برنامه درگیر و نگران برای حدس زدن و ریسک انتخاب درست باشند و همین فضای برنامه را جذاب‌تر می‌کند. 

شیوه اجرا و ایستادن شش شرکت کننده بر روی سکوها و دکور برنامه صداتو بسیار به نمونه کانادایی این برنامه نزدیک است. صحنه برنامه صداتو از سه تا سن تشکیل شده که بزرگترین سن در مرکز تصویر و محل اجرای شرکت کنندگان است و دو سن کوچکتر در سمت دیگر سالن جایگاه هلپرها که به صورت تعاملی در کنار مهمان برنامه حضور دارند و سن دیگر محل ایستادن مجری و مهمان برنامه است. 

در بالای سن اصلی نمایشگر دیجیتال بزرگی قرار گرفته که تیم نوازندگان برنامه صداتو در آنجا مستقر هستند و در طول برنامه مشغول نواختن قطعه‌های مختلف برای هر آیتم هستند. در دو سمت سن پله هایی قرار دارد که به صورت متقارن به سن اصلی میرسد و در کنارش سکوهایی که زیر هر کدام نمایشگرهایی دیجیتال تعبیه شده است. مهدی هاشمی طراح دکور این برنامه که طراح بسیاری از دکورهای برنامه‌های مختلف تلویزیون مثل: دکور برنامه جام ملت های آسیا، برنامه هفت خوان، برنامه سفر بخیر، برنامه وقتشه و دورهمی بوده است با دانش و تجربه خود طراحی اصولی و حرفه‌ای را برای برنامه صداتو پیاده کرده است. 

دکور و نورپردازی یونیک و خاص برنامه صداتو در ایجاد حس و حال برنامه بسیار تاثیر گذاشته است. نورهای متحرک در اطراف سالن که بر اساس هر اجرا متناسب با لباس و تم آن اجرا تغییر میکنند تا زمان اعلام نتیجه که به رنگ قرمز در می‌آیند تا فضای دلهره را برای همه بالا ببرند عمیقا فضایی مسابقه‌ گونه ساخته است. شاید اگر به آیتم های ما بین برنامه توجه کرده باشید دستتان آمده باشد که رنگ‌های اصلی برنامه صداتو آبی و بنفش هستند و این دو رنگ را در فضای طراحی شده و  LEDهای رنگی سرتا سر سالن میبینید.

در پشت سر کمک کنندگان و شرکت کننده، سکوهایی به صورت نیم دایره هستند که محل نشستن تماشاگران حاضر در سالن است و به صورتی طراحی شده تا از زوایای مختلف به سن اشراف داشته باشند و در طول برنامه به هیجان و پویایی برنامه کمک کنند. 

در کل دکور برنامه صداتو مثل بیشتر دکورهایی که توسط مهدی هاشمی طراحی شده است بسیار امروزی و چشمگیر بوده و باعث جذابیت برنامه و افزایش رضایت مخاطبان از این برنامه مفرح بوده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی