شمانیوز
شما نیوز

گاندو

درخواست بازیگر گاندو برای بازگشت بهروز وثوقی به ایران

وحید رهبانی در گفت‌وگویی جنجالی درخواست بازکشت بهروز وثوقی به خاک وطن را مطرح کرد.

درخواست بازیگر گاندو برای بازگشت بهروز وثوقی به ایران

به گزارش شمانیوز، وحید رهبانی که با بازی در سریال تلویزیونی پرمخاطب گاندو توانسته توجه و رضایت مخاطبان را جلب کند، در گفتگویی به بازگشت بهروز وثوق اشاره کرد. سریال گاندو که در قالب بخش های مختلف به اهمیت میهن و سرزمین ایران بارها تاکید کرده، اینبار بهانه ای شد تا بازیگر نقش کلیدی آن  بازگشت هنرمندان خارج از ایران را مطرح کند.

وحید رهبانی بازیگر نقش محمد در سریال جنجالی گاندو در گفت وگویی که اخیراً از او منتشر شده است در ارتباط با اجازه مسئولان به امثال بهروز وثوقی برای برگشت به وطن گفت: اگر تصمیم‌گیرنده من بودم در را (برای امثال آقای وثوقی) باز می‌کردم، برای اینکه خاک مثل مادر است. فارغ از اینکه یک نفر چه کرده و چه عقبه‌ای دارد. بهروز وثوقی و امثال ایشان خیلی خوبی‌ها داشته‌اند و احتمالاً بدی‌هایی هم ممکن است داشته باشند، ممکن است روی نسلی تأثیری گذاشته باشند، تأثیر مثبت یا منفی.

وی اضافه کرد: باید برای بازگشت همه به ایران در را باز کرد، این خاک متعلق به همه است. حالا یک پیرمرد حتماً دوست دارد زندگی‌اش را در خاک مادری به پایان برساند. من اگر تصمیم‌گیرنده باشم حتماً درها را باز می‌کردم. اینکه چه باید کرد من نمی‌دانم و این را باید مسئولین پاسخ دهند ولی به‌هرحال اگر بیایند از من مشورت بگیرند می‌گویم خاک را از آن‌ها دریغ نکنیم.

لازم به ذکر است، نام مجموعه تلویزیونی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه تلویزیون جمهوری اسلامی ایران (صدا و سیما) سریالی اجتماعی، اکشن و امنیتی است که نخستین قسمت آن در ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ از شبکه سه تلویزیون ایران با کارگردانی جواد افشار و نویسندگی آرش قادری پخش شد و در ۱۵ تیر ۹۸ به پایان رسید. فصل دوم این مجموعه تلویزیونی با نام گاندو ۲ از ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۳ قسمت از شبکه سه پخش شد. فصل دوم این مجموعه‌ به دلیل ژانر سیاسی که داشت، با اعتراض برخی از مسئولین دولت متوقف شد و ادامه آن بعد از انتخابات ۱۴۰۰ پخش شد.

مجموعه گاندو به کارگردانی جواد افشار با حضور تعدادی از بازیگران اصلی از ۱۹ شهریور ماه کلید خورد. این در حالی است که علاوه بر تهران، در شهر استانبول کشور ترکیه نیز تصویربرداری سریال ادامه داشت و گروه‌هایی ساخت برخی دکورها را در تهران ادامه دادند. تصویربرداری مجموعه گاندو در فروردین ماه در کشور چین به پایان رسیده بود.

گاندو

کارگردان مجموعه «گاندو» دربارهٔ بودجه این سریال گفت: من پیش‌تر سریال «آنام» را با بودجه دولت ساختم اما کل بودجه سریال «گاندو» را سازمان صدا و سیما پرداخت کرده‌است. وقتی سریال آنام را کار کردیم، پراید بیست میلیون بود. اما حالا بودجه سریال «گاندو» تنها سی درصد بیشتر از آن سریال است و فکر نمی‌کنم بیشتر از هفت میلیارد بوده باشد.

سریال «گاندو» یک مجموعه امنیتی است و فیلمنامه آن بر اساس مستندات و وقایع تاریخی و کشف جاسوس‌های داخل و خارج از ایران است و همچنین به موضوع آقازاده‌ها نیز اشاره‌هایی می‌کند. در مجموعه گاندو تمامی اسامی افراد و اشخاص حقیقی در آن عوض شده‌است. به‌طور مثال بخشی در سریال در ارتباط با جیسون رضاییان است که ایران رضائیان را به همراه همسرش (یگانه صالحی) در ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ به اتهام جاسوسی از طرف سیا دستگیر کرد که در این مجموعه با نام مایکل هاشمیان شناخته می‌شود.

هنوز در خصوص زمان ساخت سریال گاندو ۳ اطلاعاتی در دسترس نیست ولی عموم مخاطبین در فضای مجازی خواستار ساخته شدن بخش سه این سریال جذاب و دیدنی شدند.

گفتنی است، وحید رهبانی متولد 29 فروردین 1358 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است. وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه «یورک» تورنتو کانادا است که از 17 سالگی وارد تئاتر شد سپس وارد ترجمه نمایشنامه نیز شد.

رهبانی سال 1374 دوره های بازیگری را در آموزشگاه هنری سمندریان گذراند تا اینکه یکسال بعد وقتی 17 ساله بود با نمایش «معرکه» داوود میرباقری بروی صحنه رفت. در سال 1377 با نمایش «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی حمید سمندریان درخشید تا اینکه دو سال بعد در 21 سالگی با سریال «خانه ما» اولین بار جلوی دوربین رفت.

وی در سال 1381 در فیلم «دوئل» احمدرضا درویش بازی کرد اما نزدیک به دو سال طول اکران آن طول کشید و با وجود استقبال زیاد رهبانی دیگر در ایران نبود.

وحید رهبانی در سال 1397 بعد از چند سال دوری از تلویزیون با سریال گاندو در نقش آقا محمد یک مامور امنیتی به قاب تلویزیون بازگشت که بسیار او را مشهور کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied