شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی امیر حسین رستمی بازیگر سریال فوق لیسانسه ها +تصاویر

بیوگرافی امیرحسین رستمی و همسرش پوراندخت الستی و همچنین عکس های خانوادگی آن ها را مشاهده نمایید.

بیوگرافی امیر حسین رستمی بازیگر سریال فوق لیسانسه ها +تصاویر

نمناک نوشت:امیرحسین رستمی ۱۲ بهمن ۱۳۵۴ در تهران متولد شد، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه آزاد است، نخستین کار تصویری‌اش را با رامبد جوان شروع کرد که در ایران اجازه پخش نداند.

 

f

 

خانواده و زندگی شخصی

در یک خانواده سه نفره متولد شده است، یک خواهر بزرگتر از خودش دارد او می گوید تا سن ۱۸ سالگی به مادرم وابسته بودم و بعد از آن برعکس شد.حس کردم پدرم را خیلی دوست دارم و دلم براش تنگ می شود.

 

ازدواج

خانواده امیرحسین دوست داشتند با با فامیل ازدواج کند، اما او از طریق یکی از دوستان دانشگاهی اش به خانم پوراندخت الستی آشنا شد که سال ۱۳۷۷ عقد و سال ۱۳۷۸ ازدواج کردند. وی در یک مصاحبه گفت: :آمادگی برای ازدواج نداشتم، موقعی که ازدواج کردم تا یک سال سختی کشیدم چون فکر می کنم آنقدر بزرگ نشده بودم که مسئولیت زندگی را بپذیرم.

گفتنی است ثمره این زندگی موفق تولد یک پسر بنام ارشیا می باشد.

 

ب

 

از کلاس بازیگری تا بدشانسی

سال ۷۲ در دانشگاه هنر دوره بازیگری دیده بود و سال ۷۶ نزد آقای سمندریان یک دوره ای را گذراند. بعد زمان خدمت سربازی رهایش کرد .به بازیگری علاقه داشت، او قصد داشت خواننده شود! بعد از ازدواج مدتی به خارج کشور رفت و دوره های آموزشی بازیگری دید و برگشت و کار را جدی را در ایران ادامه داد.

 

وی سال ۸-۷۷ با رامبد جوان در سریال «هزاران ستاره» شروع کرد که در ایران پخش نشد و در شبکه جام‌جم اروپا برای ایرانیان مقیم آنجا به نمایش گذاشته شد.

نخستین فیلم سینمایی‌اش «فقط چشم‌هایت را ببند» به کارگردانی علیرضا امینی بود که علاوه بر بازی، دستیار کارگردان هم بود که متاسفانه در ایران پروانه نمایش نگرفت.

او می گوید:  این هم از بدشانسی من است. آن زمان همیشه یا نقش‌های ممیزی‌خور به من پیشنهاد می‌شد یا در فیلمی بازی می‌کردم که توقیف می‌شد.

گفتنی است در این میان مدتی مشغول فعالیت مدلینگ لباس بود که در این میان کمی چهره اش دیده شد.

 

فیلم با مجوز

در سال ۸۶ نیز در فیلم خاک آشنا بازی کردم که آنهم دو سال توقیف خورد، در نهایت از طریق پیمان قاسم خانی برای بازی به سریال شمس العماری در سال ۸۸ رفتم و با این سریال دیده شدم .

 

تت

شغل دوم امیرحسین رستمی

امیر حسین رستمی: در کنار بازیگری بیزینس می کنم و در این زمینه بسیار عالی هستم. من جوان ترین عضو اتاق بازرگانی ایران در دبی هستم. خب دیگه اصولا آدم باهوشی هستم و کارهای بازرگانی زیادی انجام می دهم(با خنده).

 

مجری گری

علاوه بر خوانندگی و بازیگری و همچنین کار مدلینگ لباس در حرفه مجری گری هم نیزفعالیتمی کند، او مجری برنامه «شوتبال» است که از شبکه نسیم پخش می شود.

 

خ

 

رابطه با همسر و پسرش

از اون اوایل همیشه همسرم من را تشویق می کرد.چون علاقه ام را می دانست اما خواست حواسم باشد که چه کاری انجام می دهم و اینکه زندگی مان از بین نرود. رابطه ام با همسرم خوب است و خدایا شکر با همسرم و پسرم خوشبختم.

من الان همه چیزم ارشیا است، البته وقتی ارشیا به دنیا آمد تا یک سال اول با او مشکل داشتم چون مدام گریه می کرد.

 

علایق و فعالیت های شخصی

ورزش: از اول تنیس را دوست داشتم چون اکثر دختر و پسرهای فامیل ما تنیس بازی می کردند، در کلاس دوم ابتدایی با تشویق پدرم که عشق تنیس بود این ورزش را شروع کردم.

فوتبالی: به خدا من هیچ علاقه ای به فوتبال ندارم و فقط فوتبال های ملی رو دنبال می کنم اما همیشه بین استقلال و پرسپولیس، یا پرسپولیس میبره یا پیروزی!

لباس و مدلینگ: خوش پوشی و مدل لباس برای من خیلی اهمیت دارد، دوستان نزدیک من می دانند که عینک و ساعت جزو مریضی های من است و به شدت به ظاهرم اهمیت می دهم. به تازگی هم با یک برند معتبر لباس که آلمانی است و به تازگی وارد ایران شده، همکاری‌ام را آغاز کرده‌ام و به عنوان سفیر و مشاور مارکتینگ آنها فعالیت می‌کنم.

امیرحسین رستمی و پسرش ارشیا

د

 

دوستان صمیمی

من دوستان سینمایی خیلی محدودی دارم. فرهاد آییش، همایون ارشادی، سامان مقدم، مصطفی زمانی، علی قربان‌زاده، حسین سهیلی‌زاده و حسن فتحی نزدیک‌ترین دوستان من در این عرصه هستند و اتفاقا اینها آدم‌هایی هستند که مثل خودم اهل ‌مهمانی و پارتی نیستند! اما در این بین اکثر دوستان من خارج از حیطه سینما هستند. آنها دوستان دوران دبیرستان و دانشگاه هستند که سال‌هاست با هم دوست هستیم، با هم بزرگ شده‌ایم، شرایطی مشابه داریم و همه حالا صاحب همسر و فرزند هستیم.

 

فعالیت در اینستاگرام

امیرحسین رستمی همانند دیگر بازیگران و هنرمندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت و نزدیک به ۱ میلیون فالور دارد، او بیشتر در کنار بازیگران و عوامل پشت صحنه فیلم و سریال ها عکس هاشو به اشتراک میذارد.

 

سریال های امیرحسین رستمی

۱۳۹۸ آچمز

۱۳۹۷فوق لیسانسه ها (فصل سوم لیسانسه ها)

۱۳۹۵    لیسانسه ها فصل ۱ و ۲

۱۳۹۵    پادری

۱۳۹۳    آخرین بازی

۱۳۹۲    پژمان

دودکش

۱۳۹۱    یه تیکه زمین

دختران حوا

۱۳۹۰    سه پنج دو

۱۳۸۹    آسمان همیشه ابری نیست

نون و ریحون

۱۳۸۸    وضعیت سفید

شمس‌العماره

۱۳۸۶    مرد هزار چهره

 

فیلم های سینمایی

۱۳۹۵    قاتل اهلی

۱۳۹۵    یک دزدی عاشقانه

۱۳۹۴    مشکل گیتی

یک دزدی عاشقانه

۱۳۹۳    نهنگ عنبر

نیم‌رخ‌ها

۱۳۹۱    زن.مرد.زندگی…

عملیات مهد کودک

۱۳۹۰    بوسیدن روی ماه

سورپرایز

۱۳۸۹    یک عاشقانه ساده

زنان ونوسی، مردان مریخی

۱۳۸۸    زیگزاگ

۱۳۸۶    خاک آشنا

۱۳۸۵    رئیس

فقط چشم‌هاتو ببند

۱۳۸۴    اسپاگتی در هشت دقیقه

 

شبکه نمایش خانگی

۱۳۹۴    شهرزاد

۱۳۹۳    شتر مرغ

۱۳۹۱    قلب یخی (فصل سوم)

همسایه‌ها

شرط آخر

۱۳۹۰    نار

فصل جدید

۱۳۸۹    قهوه تلخ

خاطرهٔ شب بارانی

زیگزاگ

چشماتو ببند

مهاجر

۱۳۸۸    ریسمان سبز

چاه دیو

همان روز

شاه کلید

۱۳۷۷    هزاران ستاره

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • فاطمه

    عالی

  • رستا الیاسی

    عالیه