شمانیوز

کارگردان سریال «از سرنوشت» درباره‌ی پروسه انتخاب دارا حیایی (فرزند امین حیایی) و نقش پارتی بازی در این انتخاب، تاکید کرد: من امین حیایی را یک بار در زندگی‌ام دیدم، برای کاری دعوتش کردیم و گفت خوشم نمی‌آید و همکاری نکردیم.

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از برترین ها: کارگردان سریال «از سرنوشت» درباره‌ی پروسه انتخاب دارا حیایی (فرزند امین حیایی) و نقش پارتی بازی در این انتخاب، تاکید کرد: من امین حیایی را یک بار در زندگی‌ام دیدم، برای کاری دعوتش کردیم و گفت خوشم نمی‌آید و همکاری نکردیم. دارا هم تست داد. همه بازیگران ما تست دادند و پروسه طولانی برای انتخابشان داشتیم و به مرور از ۲۰ نفر به ۵ نفر رسیدیم. زمان طولانی سپری کردیم.

 برنامه «سلام صبح بخیر» صبح امروز میزبان علیرضا بذرافشان ـ کارگردان سریال «از سرنوشت» ـ بود.

بذرافشان در ابتدا گفت: این روزها فصل سه در حال ساخت است و شنیده‌ام قرار است ماه رمضان روی آنتن برود. نه من و نه محمدرضا خردمندان نمی‌توانیم بگوییم مولف این کار هستیم و مولف این سریال سه نویسنده محترم کار هستند.

نویسنده «خط قرمز» درباره نگارش این سریال توضیح داد: آن سریال برای سال ۷۹ بود. من وقتی وارد پروژه «از سرنوشت» شدم احساس کردم می‌تواند فضای «خط قرمز» را تکرار کند. مسائل اجتماعی و روز جامعه، عشق‌های سنین پایین که عاقبتی ندارد، قمار و ... در این سریال مورد توجه قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: در «خط قرمز» اعتیاد به مواد مخدر مطرح بود اما در «از سرنوشت» چند معضل اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد که اعتیاد به قمار یکی از آنهاست که آسیب‌شناسی می‌شود.

بذرافشان یادآور شد: از فیلمنامه‌نویسان تشکر می‌کنم و بعد از مدت‌ها شاهد کاری هستیم که به صورت دقیق برای آن تحقیق شده است و بعد از این کار به این بچه‌ها می‌توانیم مثل خودمان نگاه کنیم و این دستاورد بزرگی است. وقتی به کسی برچسب می‌زنیم می‌گوییم او مثل ما نیست، اما اینجا سعی می کنیم همذات پنداری مخاطب تحریک شود تا این بچه‌ها را مثل خودشان ببینند و با مسائلشان آشنا شوند.

کارگردان «نابرده رنج» تصریح کرد: تم این کار رفاقت است که در بستر اجتماعی قرار گرفته و معضلاتی را مطرح می کند که معضلات همه ما است.
علیرضا بذرافشان

وی با اشاره به اینکه به شدت درگیر پس تولید است، تاکید کرد: من و محمدرضا خردمندان از یک روز با هم وارد پیش تولید شدیم و در جریان کارهای هم بودیم.

بذرافشان ادامه داد: سارا خسروآبادی یکی از سه نویسنده پروژه، همسرم است و او این کار را برای ما جور کرد و مرا به تهیه‌کننده پیشنهاد داد. ذهنیت های ما نزدیک است و با هم زیاد کار کرده‌ایم. بعد از ورودم به پروژه نیز متن یک بازنویسی هم شد و سپس سعی کردم بیشتر خودم را به متن نزدیک کنم.

این کارگردان یادآور شد: من بیشتر کارهایم را برای شبکه سه ساخته‌ام اما آقای جعفری جلوه هم مدیر خوبی است و مدیر جسور قدم اول برای یک اتفاق خوب است.

بذرافشان درباره اینکه کارش را با نویسندگی شروع کرده و به کارگردانی رسیده است، گفت: شرایطی وجود داشت و شانس من این بود که به مرور کارگردان شوم. همه آدم‌ها در مقاطع خاصی کارهایی می کنند که جلو می‌روند.

این کارگردان درباره اینکه آیا هر فصل لحن مجزای خودش را دارد یا تلاش کرده‌اند به لحن هم نزدیک شوند؟ توضیح داد: ما هم می‌توانستیم با دو لحن کار کنیم و هم اینکه به لحن یکدیگر وفادار باشیم. ما تصمیممان این بود که لحنمان به هم نزدیک باشد. من و محمدرضا در پیش تولید سعی کردیم به لحن هم نزدیک شویم. اگر لحن نزدیک نبود هم ضعفی به حساب نمی آید و در دنیا سریالهایی ساخته می شود که در هر فصل آن شاهد تغییر لحن هستیم.

بذرافشان تاکید کرد: من مدام در حال رصد هستم و سایت‌های اینترنتی را می‌چرخم. تا جایی که سوادم می‌رسد سعی می‌کنم در بحث‌های اجتماعی باشم و تا جایی که وقت داشته باشم در کنار مردم هستم و از آنها اطلاعات می‌گیرم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید

آنچه دیگران میخوانند :
    
    روی خط رسانه