شمانیوز
شما نیوز

شاخص ۲ میلیون واحدی در راه است! / مانع اصلی ادامه رشد شاخص چیست؟

هرچند تعدادی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند شاخص بورس نهایتا تا پایان امسال به دو میلیون واحد می‌رسد اما از نگاه آنها مهمترین مانع می‌تواند اجرای سیاست کنترل قیمت در بازاری مثل ارز باشد.

شاخص ۲ میلیون واحدی در راه است! / مانع اصلی ادامه رشد شاخص چیست؟

 مهدی سوری، علی سعدوندی، پشوتن مشهوری‌نژاد، حسین ارجلو و پیام الیاس کردی پنج کارشناسی هستند که در مصاحبه‌های اخیر خود رشد شاخص بورس تا دو میلیون واحد را محتمل دانسته‌اند.

 

با این حال، هرچند تعدادی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند شاخص بورس نهایتا تا پایان امسال به دو میلیون واحد می‌رسد اما از نگاه آنها مهمترین مانع می‌تواند اجرای سیاست کنترل قیمت در بازاری مثل ارز باشد.

 

از نگاه مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی احتمالا تا پایان امسال نرخ دلار تا ۳۰ هزار تومان پیش برود و این می‌تواند سیگنال مناسبی برای بازار سهام باشد که تا شاخص دو میلیون واحدی رشد کند.

 

علی سعدوندی، کارشناس اقتصادی نیز در لایو اخیر با تجارت‌نیوز وقوع چنین پیش‌بینی‌ای را محتمل دانست و تنها عامل بازدارنده در این رشد را سیاست کنترل قیمت و ارزپاشی دولت جدید عنوان کرد.

 

پشوتن مشهوری‌نژاد هم با تکیه بر تحلیل تکنیکال خود رسیدن شاخص بورس به دو میلیون واحد را قریب‌الوقوع دانست.

 

 حسین ارجلو، دیگر کارشناس بازارهای مالی هم تحقق چنین اتفاقی را دور از ذهن نمی‌داند و در لایو با تجارت‌نیوز پیش‌بینی تکنیکال مشهوری‌نژاد را تایید کرده است.

 

پیام الیاس کردی هم مانند سعدوندی تنها مانع برای عدم تحقق شاخص دو میلیون واحدی را سیاست کنترل قیمت و ارزپاشی دولت برای ارزان نگه داشتن مصنوعی نرخ ارز عنوان کرده است.

 

صبح امروز نیز شاخص بورس روند قابل توجهی داشته و تا ساعت ۱۱ امروز حدود ۲۸ هزار واحد معادل حدود دو درصد افزایش یافته است. آیا این روند صعودی بورس ادامه خواهد یافت؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied