شمانیوز
شما نیوز

در داغستان به پای تمام تابلوهای من برگ گل سرخ ریختند

«در داغستان بسیار برخورد خوبی با من شد و به پای تمام تابلوهای من برگ گل سرخ را که سمبل ایران می دانستند ریختند و خانم رییس جمهور کشور داغستان از آثار من در آن نمایشگاه بازدید کردند.»

در داغستان به پای تمام تابلوهای من برگ گل سرخ ریختند
به گزارش شما نیوز ،شیرین اتحادیه؛ نقاشی که این روزها آثارش در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمده در گفت‌وگو با خبرنگار «صبا» بیان کرد: فارغ‌التحصیل مدرسه لوور و پلی تکنیک ساوت بانک لندن هستم و از سال ۱۳۶۳ به طور مرتب هر ساله نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را عرضه کرده ام. بخشی از این نمایشگاهها انفرادی و بخشی دیگر به صورت گروهی به نمایش درآمده‌اند. من تحصیلات دبستانی و دبیرستان خود را در تهران به پایان رساندم و در رشته ریاضی موفق به کسب دیپلم شدم، سپس به فرانسه رفتم و در سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ به تحصیل تاریخ طراحی و هنر در مدرسه لوور پرداختم، هرچند پیش از آن در سال ۴۷تا ۵۲ موفق شده بودم دیپلم طراحی و معماری داخلی خود را در لندن دریافت کنم و کارشناسی اجتماع هنرمندان و طراحان صنعتی لندن را نیز به دست آوردم. من سالهاست در یکی از نقاط مرکزی تهران در ساختمانی متفاوت با معماری اطراف خود کار میکنم؛ این محل از سال ۱۳۵۸ کتابفروشی آزاد و آتلیه نقاشی من را در خود جای داده است.
وی درباره نمایشگاه های خود گفت: در فرانسه با یک خانم روسی آشنا شدم و بعد از مدتی به ایران آمد و در سال ۱۳۹۵ بخشی از کارهایم را به داغستان روسیه برد و برایم نمایشگاهی برگزار کرد. داغستان قبلا جزو ایران بوده و بعد از ۲۰۰ سال من اولین زن ایرانی هنرمندی بودم که بر حسب اتفاق پایش به آنجا باز شده بود، در آنجا بسیار برخورد خوبی با من شد و به پای تمام تابلوهای من برگ گل سرخ را که سمبل ایران می دانستند ریختند و خانم رییس جمهور کشور داغستان از آثار من در آن نمایشگاه بازدید کردند و بعد از آن در سال ۱۳۹۶ آثارم را به بیروت بردم و حالا هم خوشحالم که در فرهنگسرای نیاوران نمایشگاه انفرادی برگزار کردم؛ ضمن اینکه از آغاز تولد فرهنگسرا تاکنون تنها دو خانم به صورت انفرادی آثارشون در فرهنگسرا به نمایش در آمده که یکی خانم منیره فرمانفرماییان بود و یکی هم من هستم. از نظر من در مقایسه با تمام دنیا این فرهنگسرا یکی از زیباترین مکان‌هایی است برای برپایی نمایشگاه نقاشی و فضای فوق العاده ای دارد.
وی درباره آثارش گفت: ۲۶ اثر با موضوع طبیعت از تاریخ ۱۸ خرداد در فرهنگسرای نیاوران به نمایش در آمده و قرار بر این است که تاریخ اول تیرماه این نمایشگاه تمدید گردد؛ امیدوارم مخاطبان بتوانند از تماشای آن لذت ببرند.
اتحادیه در مورد موضوع کارهایش بیان کرد: بیشتر آثارم ملهم از طبیعت است و بدون آدمها؛ کارهایم بزرگ و به ابعاد ۱:۵۰ متر الی ۲:۰۰ متر است.
وی درباره سبک نقاشی هایش چنین گفت: سبک خاص خودم را دارم و درست شبیه مسیری هستند که در راهم طی میکنم. هنر انتزاعی یا آبستره در غرب برای خودش معنایی دارد و ما بهعنوان یک ایرانی اگر به جایی در این هنر میرسیم، باید انتزاعی خاص خودمان را داشته باشیم. من کارهایم شبیه طبیعت نیست اما شبیه آبستره به معنی غربی هم نیست. چون دارم راه خودم را میروم. اتفاقا دوستی میگفت کارهای من انتزاعی ایرانی است ولی این اتفاق ناخودآگاه رخ میدهد و خیلی درونی است. سمیه سادات حسینی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied