شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

اقدام جنجالی توییتر در واکنش به توییت ترامپ

شبکه توییتر برای نخستین بار به یکی از توییت‌های رییس جمهور آمریکا برچسب درست سنجی زد؛ ترامپ با عصبانیت به این کار واکنش نشان داده است.

اقدام جنجالی توییتر در واکنش به توییت ترامپ

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سی‌نت، توییتر روز سه‌شنبه اعلام کرد که برچسب اخطار به توییت دونالد ترامپ مبنی بر " اطلاعات غلط در مورد فرآیند رأی دادن" زده است؛ اقدامی نادر که نشان می دهد رسانه های اجتماعی موضع سختگیرانه ای در برابر اطلاعات نادرست در پیش گرفته است.

این در حالی است که بی‌‌اعتنایی وعدم برخورد مناسب مدیران توییتر نسبت به اظهارات نادرست و اطلاعات غلط منتشر شده توسط سیاستمداران و رهبران جهان همواره با انتقاداتی مواجه بوده و این نخستین بار است که توییتر برچسب توییت‌های ترامپ را به نمایش می گذارد.

2

دونالپ ترامپ روز سه شنبه ۲۶ ماه می در توییتی مدعی شد که رای دادن غیرحضوری و ارسال پستی آرا(در صورت برگزاری انتخابات به شیوه پستی از بیم شیوع ویروس کرونا) در انتخابات پیش روی آمریکا به تقلب گسترده منجر خواهد شد.

او نوشت: "صندوق‌های پستی سرقت می شوند، برگه‌های رای جعل و حتی به طور غیرقانونی چاپ می شوند و حتی به طور جعلی امضا می شوند."

ادعایی که توسط سازمانهای حقوقی و خبری رد شده است. رییس جمهور آمریکا اما در توییت دیگری اظهارات خود را  ادامه داده و مدعی شد که انتخابات آینده "تقلبی" خواهد بود.

بر همین اساس توییتر در واکنش به توییت ترامپ، برچسبی حاوی لینک در کنار آن قرار داده و نوشت:"حقایق در مورد رأی گیری را از طریق پست الکترونیکی دریافت کنید".

با کلیک بر روی اخطار هشدار، کاربران به صفحه‌ای هدایت می شوند  که در آن نوشته شده "کارشناسان انتخاباتی، تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر تقلب در آراء رای دهندگان پیدا نکرده اند."

ترامپ که از این کار توییتر خوشش نیامده بلافاصله در توییتی دیگر به اقدام این شبکه اجتماعی واکنش نشان داده و نوشت:

"توییتر با این برچسب، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مداخله کرده و این در حالی است که راستی آزمایی این شبکه اجتماعی بر اساس اخبار جعلی رسانه‌هایی مانند "سی ان ان" و "واشنگتن پست" که متعلق به آمازون است صورت می گیرد. توییتر با این کار کاملا آزادی بیان را خفه می کند و من به عنوان رئیس جمهور اجازه اینکار را نخواهم داد.

 

11 - Copy

اقدامات توئیتر علیه توئیت‌های ترامپ احتمالا باعث افزایش تنش‌ها بین کاربران محافظه‌کار و این شرکت خواهد شد زیرا آنها مدعی هستند که این شبکه اجتماعی سخنان آنها را سرکوب می کند اما توییتر بارها این ادعاها را تکذیب کرده است.

"برد پارسکیل" ، مدیر تبلیغات انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای در واکنش به اقدام توییتر نوشت: "همیشه می دانستیم که سیلیکون ولی (مرکز صنعت کامپیوتر آمریکا) از هیچ تلاشی برای جلوگیری از پرزیدنت ترامپ برای رساندن پیامش به رای دهندگان کوتاهی نخواهد کرد."

در همین راستا، ترامپ نیز بارها رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی بزرگ را به ضدیت با خود متهم کرده است؛ ادعایی که این شبکه ها آن را بی اساس می دانند.

به گزارش شمانیوز، توییتر پیشتر با انتقاد شدیدی در مورد مجموعه دیگری از توییت‌های ترامپ روبرو شده بود؛ روز سه شنبه شوهر یک کارمند سابق "جو اسکاربورو" - مجری شبکه ام اس ان بی سی و نماینده سابق کنگره - از "جک دورسی" مدیر توییتر خواست توییت‌های دونالد ترامپ که مرگ همسر او را یک توطئه می دانست پاک کند اما مقام های این شرکت اعلام کردند که قوانین را نقض نمی کنند و خود کاربران طی بحث و گفتگو در این شبکه اطلاعات غلط را تصحیح می کنند.

گفتنی است ترامپ از شبکه توییتر به صورت گسترده استفاده می‌کند. او بیش از 80 میلیون فالوئر در توییتر دارد و غالب مواضع و اظهارات نظرات و حتی گاه احکام خود را از طریق توییتر اعلام می‌کند. هر دو توییت ترامپ درباره رای دادن غیرحضوری و ارسال پستی آرا نیز بیش از 37،600 بار بازتوییت شد و از بعد از ظهر سه شنبه حدود 131.800 لایک گرفت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied