شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

​"اپل" سارقان گوشی‌های آیفون را ردیابی می‌کند

در پی سرقت آیفونهای اپل از فروشگاههای آمریکا در جریان اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی ، این شرکت با ارسال پیامی روی گوشیهای دزدیده شده، به غارتگران هشدار داد.

​"اپل" سارقان گوشی‌های آیفون را ردیابی می‌کند

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از ایندیا اکسپرس، در پی کشته شدن یک شهروند سیاهپوست به نام "جرج فلوید"در ایالت مینه‌سوتای آمریکا، خیابانهای بسیاری از شهرهای مختلف در ایالات این کشور شاهد اعتراضات گسترده مردم علیه "نژادپرستی" بوده است. در این بین اما برخی از افراد سودجو از فرصت استفاده و به فروشگاه‌های اپل در شهرهایی از جمله نیویورک ، لس‌آنجلس و واشنگتن حمله کردند و ضمن شکستن شیشه‌های این فروشگاهها، محصولات آن از جمله ده‌ها دستگاه گوشی آیفون را به سرقت بردند.

حمله به فروشگاههای اپل در حالی رخ داد که این شرکت پس از تعطیلی چندماهه بسیاری از فروشگاه‌های خود در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، به تازگی اقدام به بازنمودن برخی از فروشگاه‌های منتخب خود در آمریکا کرد اما به دلیل اعتراض‌های اخیر شهروندان آمریکایی و خشونت‌های پلیس در این کشور که با غارت فروشگاههای این شرکت همراه بود، اپل دوباره بعضی از این فروشگاه‌ها را بست.

 

1-14545406250427832732

به دنبال این اتفاق، شرکت اپل آیفون‌هایی که از ویترین فروشگاه‌ها سرقت شده‌اند غیرفعال و پیامی واضح برای سارقان ارسال کرد؛" این دستگاه از کار افتاده و ردیابی می‌شود لطفا دستگاه‌ها را بازگردانید در غیراینصورت تحت تعقیب پلیس قرار خواهید گرفت "

حتی یکی از کاربران توییتر تصویری از یکی از گوشی‌های دزدیده شده از فروشگاهی در فیلادلفیا را منتشر کرده که روی صفحه آن پیغام شرکت با این مضمون نوشته شده: "لطفا این گوشی را به فروشگاه اپل در خیابان ولانت برگردانید. این دستگاه غیرفعال شده است و ردیابی می شود؛ به مقام‌های محلی خبر داده شد"

گفتنی است آیفون‌های سرقت شده در خارج از فروشگاه‌های اپل قابل استفاده نیستند زیرا این شرکت مدت‌ها است که نرم‌افزارهای ویژه‌ای را در آیفون‌های فروشگاه‌های خود نصب می‌کند تا درصورت سرقت بتوان آن را ردیابی کرد.

 

پیام اپل به کامندان سیاهپوست در پی مرگ "جرج فلوید"

"جرج فلوید" شهروند سیاهپوست آمریکایی در ۲۵ مه ۲۰۲۰ پس از انکه یک افسر پلیس شهر "مینیاپولیس" زانوی خود را حدود ۹ دقیقه روی گردن وی گذاشت کشته شد. این اقدام پلیس، موجی از اعتراض و شورش علیه نژادپرستی و قتل سیاهپوستان را در سراسر آمریکا در پی داشت.

به دنبال این اعتراض‌ها، "تیم کوک" مدیرعامل شرکت اپل نیز در یادداشتی به کارکنان این شرکت قتل "جورج فلوید" به دست پلیس آمریکا را محکوم کرده و خواستار دنیایی بهتر برای همه ‌شده است. این شرکت همچنین در پیام توییتری به کارمندان سیاهپوست خود نوشت: "شما و زندگی شما برای ما اهمیت دارد. شما برای اپل ارزشمند هستید."

گفتنی است غارتگران در سایه این اعتراضات نه تنها فروشگاه های اپل بلکه چندین فروشگاه رده بالا در پورتلند و لس آنجلس را هدف قرار دادند. بر اساس گزارشها، فروشگاه "لوییزویتون" نیز از حمله این افراد در امان نماند و  حدود 85000 دلار از محصولات لوکس آن به سرقت برده شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied