شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

وزیر ارتباطات خبر از بازنگری قانون ممنوعیت وارد تلفن های هوشمند بالاتر از 300 یورو داد

همانطور که می‌دانید چندی پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه واردات گوشی‌های هوشمند بالاتر از 300 یورو ممنوع خواهد شد.

وزیر ارتباطات خبر از بازنگری قانون ممنوعیت وارد تلفن های هوشمند بالاتر از 300 یورو داد

به گزارش شمانیوز: همانطور که می‌دانید چندی پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه واردات گوشی‌های هوشمند بالاتر از 300 یورو ممنوع خواهد شد.  مسئولان زیرربط اعلام کردند یکی از دلایل این قانون کاهش ارز دولتی از 2 میلیارد 400 میلیون یورو به 1 میلیارد و 500 میلیون یورو برای واردات تلفن هوشمند است.

متاسفانه این خبر بسیاری از فروشندگان و واردکنندگان تلفن هوشمند را شوکه کرد و در این بین وزیر ارتباطات خبر از بازنگری قانون اعلام شده داده است. به گفته آقای آذرجهرمی وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قانون ممنوعیت واردات گوشی 300 یورویی مشکلات اساسی دارد و بزودی به همراه بانک مرکزی این قانون بازنگری شده تا اشکالات آن رفع شود.

 با تصویت قانون ممنوعیت واردات و رجیستری گوشی‌های 300 یورو به بالا واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت و عده‌ای آن را یک عمل کاملا اشتباه می‌دانند زیرا معتقدند تنها 10 تا 15 درصد گوشی‌های هوشمندی که به فروش می‌رسد قیمتی کمتر از 300 یورو دارد و عملی شدن قانون جدید بحران بزرگی را در بازار تلفن هوشمند به وجود خواهد آورد.

 به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود وزیر جوان ارتباطات آیا می‌تواند این مسئله بزرگ را برطرف سازد یا آن که این وعده تنها برای عبور از واکنش‌های گسترده‌ای بوده که به وجود آمد. شایان ذکر است تاکنون قوانین مختلفی در بحث واردات گوشی هوشمند به وجود آمد و این نخستین بار نیست.  انتظار داریم وزر ا مربوطه در این زمینه اقدام موثری داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied