شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

آقایان! لطفا سکوت کنید

​در چند روز اخیر اعلام خبر ممنوعیت واردات گوشی های تلفن همراه بیشتر از ۳۰۰ یورو به کشور، جنجالی را در بازار تلفن همراه ایجاد کرده و باعث افزایش قیمت نجومی تلفن همراه گردید.

آقایان! لطفا سکوت کنید

بلافاصله پس از اینکه سخنگوی انجمن وارد کنندگان موبایل این خبر را رسانه ای کرد، وزیر ارتباطات واکنش نشان داده و در توئیتی اعلام کرد، این تصمیم دارای سه ایراد جدی است و باید بازنگری شود.پس از آن نیز برخی مسئولان وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام کردند که این تصمیم در یک کمیته فرعی تخصیص ارز متشکل از مسئولان بانک مرکزی و وزارت صمت اتخاذ شده و هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

اینکه تصمیم های این چنینی مرتبط با تلفن همراه و ارتباطات کشور، بدون حضور وزیر ارتباطات گرفته می شود جای سوال دارد اما نکته اساسی اینجا است که وقتی هنوز این تصمیم به صورت رسمی به تایید نهایی نرسیده و فقط در یک کمیته فرعی تخصیص ارز درباره آن بحث و تبادل نظر شده، چرا سخنگوی انجمن وارد کنندگان تلفن همراه آن را رسانه ای کرده و بازار آشفته تلفن همراه کشور را آشفته تر می کند؟

چه منافعی پشت این اعلام ناگهانی یک تصمیم قطعی نشده مدیران دولتی نهفته است؟

اگر به فروشگاه های اینترنتی فروش تلفن همراه نگاهی بیندازید خواهید دید که به محض رسانه ای شدن این موضوع، به صورت هماهنگ و همزمان قیمت تمام گوشی های یک برند خاص را از روی سایت خود برداشته و اعلام اتمام موجودی کردند تا در فرصتی مناسب با قیمت های نجومی به فروش برسانند و از سوی دیگر قیمت دیگر برندها را نیز به شدت افزایش دادند.

پر واضح است که از این اعلام خبر ممنوعیت واردات تلفن همراه بیش از ۳۰۰ یورو و اخلال این چنینی در بازار چه کسانی منتفع می شوند.

سخنگوی دولت روز سه شنبه اعلام نمود که این تصمیم اجرایی نخواهد شد و برنامه ای برای جلوگیری از ورود تلفن همراه به کشور نداریم اما این حرکت رسانه ای مسئولان انجمن وارد کنندگان موبایل کشور، اثر خود را روی بازار تلفن همراه گذاشت و قطعا قیمت ها دیگر به روال قبل باز نخواهد گشت.

مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این باره در توئیتی نوشت:” امروز در جلسه با سرپرست وزارت صمت از چرایی ممنوعیت واردات گوشی بالای ۳۰۰ یورو پرسیدم.پاسخ داد که شایعه است.به ایشان گفتم این شایعه باعث افزایش قیمت موبایل در بازار شده! پاسخ شنیدم که عده ای شیطنت کردند!

ورود نهادهای نظارتی و قضایی برای برخورد با اخلالگران در بازار ضروری است.”

در پایان روی سخنم با برخی مدیران دولتی و بخش خصوصی است که بعضا با سخنان غیر مسئولانه خود باعث التهاب در بازار می شوند.

آقایان! اگر نمی توانید مشکلی از مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنید، لطفا سکوت کنید.

سکوت شما بزرگ ترین کمک به مردم است.

 

شهرام درویش | روزنامه نگار

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied