شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

آیفون 12 قوی ترین گوشی هوشمند سال 2020 خواهد بود

زمان زیادی تا عرضه نسل جدید گوشی‌های اپل موسوم به آیفون 12 باقی نمانده و در حال حاضر انتظار می‌رود اپل همچون همیشه در ماه سپتامبر از گوشی‌های این سری رونمایی کند.

آیفون 12 قوی ترین گوشی هوشمند سال 2020 خواهد بود

به گزارش شمانیوز به نقل از فون آرنا، زمان زیادی تا عرضه نسل جدید گوشی‌های اپل موسوم به آیفون 12 باقی نمانده و در حال حاضر انتظار می‌رود اپل همچون همیشه در ماه سپتامبر از گوشی‌های این سری رونمایی کند. تاکنون شایعات و خبرهای تأیید نشده زیادی در مورد مشخصات سخت افزاری آیفون 12 شنیدایم،‌ اما امروز در یکی از جالب‌ترین خبرها گفته شده که تراشه A14 در آیفون 12، قدرتمندترین و کارآمدترین تراشه پردازشی گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

این خبر بر اساس گزارش مالی جدید TSMC به دست آمده است. به گزارش PhoneArena، کمپانی تایوانی TSMC تأیید کرده که تراشه‌های 5 نانومتری به زودی راه خود را به گوشی‌های هوشمند باز خواهند کرد. به گفته سران TSMC، عرضه تراشه‌های 5 نانومتری می‌توانند وضعیت سوددهی این شرکت را در فصل پاییز پیش رو بهبود ببخشند.

این گزارش به طور غیرمستقیم و البته تقریباً‌ واضح،‌ می‌تواند به استفاده از پردازنده 5 نانومتری در آیفون 12 اشاره داشته باشد. اتفاقی که می‌تواند یک برگ برنده بزرگ برای اپل باشد. در حال حاضر کوالکام تراشه اسنپدراگون 865 پلاس را با فرکانس بالاتر از 3 گیگاهرتز تولید کرده،‌ اما این تراشه بر پایه معماری 7 نانومتری ساخته شده است. TSMC معتقد است با به‌کارگیری فرآیند 5 نانومتری، سرعت عملکرد نسبت به تراشه‌های 7 نانومتری، 15 درصد افزایش و مصرف انرژی نیز 30 درصد کاهش یافته است. این مشخصاتی که TSMC به آن‌ها اشاره می‌کند به احتمال زیاد مربوط به پردازنده A14 تولید شده برای سری آیفون 12 هستند و اپل بار دیگر می‌تواند لقب قدرتمندترین پردازنده دنیای گوشی‌ها را به آیفون‌های خود اختصاص دهد؛ برگ برنده‌ای که این شرکت هیچگاه به سادگی از کنار آن عبور نکرده و همواره در رویدادهای رونمایی آیفون آن را پررنگ جلوه داده است.

اگر خبر استفاده از تراشه 5 نانومتری در آیفون 12 صحت داشته باشد، در این صورت اپل فرصت بسیار خوبی برای جولان دادن در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد داشت که همواره برای این شرکت مهم بوده‌اند. به علاوه، استفاده از چنین پردازنده‌ای می‌تواند به معنی بهبودهای بیشتر در بخش دوربین آیفون 12 باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied