شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

رونمایی گوگل از 100 ایموجی جدید

گوگل به مناسبت ۱۷ جولای، روز جهانی ایموجی، ۱۱۷ ایموجی تازه معرفی کرد که از پاییز امسال در دسترس کاربران خواهد بود.

رونمایی گوگل از 100 ایموجی جدید

به گزارش شمانیوز به نقل از جی اس ام آرنا، گوگل به مناسبت ۱۷ جولای، روز جهانی ایموجی، ۱۱۷ ایموجی تازه معرفی کرد که از پاییز امسال در دسترس کاربران خواهد بود.

همه‌ی ما تا کنون بارها از شکلک‌ها (ایموجی) استفاده کرده‌ایم اما آیا می‌دانید که تاثیر این شکلک‌ها تا حدی است که از سال ۲۰۱۴، هر ساله روز جهانی ایموجی برگزار می‌شود؟ ۱۷ جولای روزی است که در کاراکتر ایموجی تقویم (U+1F4C5) دیده می‌شود و به همین دلیل هم به عنوان روز جهانی ایموجی انتخاب شده است. از سال ۲۰۱۴ مردم، رسانه‌ها و شرکت‌ها از راه‌های گوناگون این روز را جشن می‌گیرند. راه‌هایی مانند فرستادن و دریافت ایموجی، طرح پرسش‌هایی از طریق ایموجی، نوشتن با ایموجی یا حتی معرفی ایموجی‌های تازه توسط شرکت‌های برتر حوزه‌ی تکنولوژی.

گوگل نیز طبق روند همیشگی، سال گذشته طرح پیشنهادی برخی ایموجی‌های تازه را با تمرکز روی بیان احساس همدلی و برابری اجتماعی، به کنسرسیوم جهانی یونیکد (که سازمان ناسودده تعیین استانداردهای نوشتاری از جمله ایموجی‌هاست) ارائه داده بود و اکنون این شرکت اعلام کرده که پاییز امسال نتیجه‌ی برخی از این پیشنهادها دردسترس کاربران خواهد بود. از جمله ایموجی لبخند اندک، ایموجی دو شخص که یکدیگر را بغل کرده‌اند، ایموجی مرد و زن در لباس‌های ازدواج و ایموجی شخصی که به نوزادی غذا می‌دهد.

به جز این‌ها ایموجی‌های دیگری هم افزوده خواهد شد که از جمله‌ی آن می‌توان به پیناتا (نوعی وسیله‌ی جشن اسپانیایی) و لانگ درام (طبل سنتی قبایل گوناگون) اشاره کرد. هم‌چنین با معرفی ایموجی «آناتومی قلب» می‌توانید از آن در زمانی که عشق کاملا واقعی است استفاده کنید! یا شاید بخواهید احساستان را با شکلک‌های تازه‌ی حیوانات نشان بدهید؛ به این ترتیب یک «گاومیش دوست‌داشتنی»، یک «سگ آبی مشتاق» یا چهره‌ی یک «خرس قطبی» می‌تواند گزینه‌های تازه‌ی خوبی برای این کار باشد!

با افزایش گزینه‌های ایموجی و رشد بیش از ۴۰ درصدی در استفاده از ایموجی‌ها، این‌که کاربران بتوانند ایموجی مورد نظر را به سرعت یافته و بفرستند نیز اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، گوگل به تازگی یک نوار ایموجی به بالای کیبورد بتای خود (Gboard) اضافه کرده است که به تدریج در ماه‌های آینده برای همه‌ی کاربران اندروید Gboard دردسترس خواهد بود. بنابراین کاربران به زودی آسان‌تر از همیشه به ایموجی‌ها دسترسی خواهند داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • مبینا

    چه استیکرهای جالبیه