شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

نکاتی برای موفقیت در بازاریابی تولید محتوا

دنیای تبلیغات پر از سر و صدا است و جلب توجه مخاطب در آن یک کار سخت تلقی می شود. هر لحظه از تلویزیون، رادیو و تلفن همراه صداها و تصاویر مختلفی خارج می شود که هدف آن جذب مخاطب و جلب توجه اوست.

نکاتی برای موفقیت در بازاریابی تولید محتوا

 بسیاری از ما صدای رادیو و تلویزیون را هنگام تبلیغات قطع می کنیم و یا در فضای مجازی بدون هیچ گونه توجهی تنها به دنبال یک ضربدر هستیم تا تبلیغ را ببندیم. پس چگونه می شود تبلیغات انجام داد؟ خود را به مخاطب معرفی کرد و توجه او را جلب کرد؟

باید گفت جواب این سوال چیزی نیست جز بازاریابی تولید محتوا، در واقع برای اینکه بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید بهترین راه ارائه ی یک محتوای مفید و کاربردی است.

 

بازاریابی تولید محتوا چیست؟

بازاریابی تولید محتوا یک روش تبلیغاتی موثر است که شما می توانید در آن با شناسایی نیاز مخاطب و ارائه ی پاسخ سوالات و راه حل مشکلات توجه او را جلب کنید. در واقع هر چه محتوای شما کاربردی تر و مفیدتر باشد توجه بیشتری را به خود جلب می کند. در این فرآیند شما مجبور نیستید به دنبال مخاطب بگردید و او را متقاعد کنید بلکه شما جواب سوالی هستید که مخاطب در جستجوی آن است. اگر شما در فرآیند بازاریابی تولید محتوا موفق عمل کنید مخاطب هرگز متوجه نخواهد شد که شما قصد تبلیغ و یا بازاریابی محصول و خدمات خود را دارید. حتی اگر متوجه شود نیز به شما به عنوان یک فروشنده ی آگاه و صادق نگاه خواهد کرد که قصد کمک به او را دارید. ایجاد حس اعتماد و قدردانی در مخاطب مسیر فروش را برای شما هموار می کند.

علاوه بر این ها بازاریابی تولید محتوا یک روش فوق العاده برای بهبود سئو سایت و ارتقا رتبه در موتورهای جستجو است.

 

انواع بازاریابی تولید محتوا

برای انجام بازاریابی تولید محتوا روش های مختلفی وجود دارد. اما در همه ی این روش های علاوه بر شناسایی نیاز مخاطب باید در نظر داشته باشید که مخاطب شما کجاست؟ این روزها عمده ی وقت کاربران اینترنت در تلفن همراه و شبکه های اجتماعی سپری می شود پس باید گفت مخاطب شما در تلفن همراه است. اگر سایت یا وبلاگی برای ارائه ی محتوای خود در نظر دارید باید توجه داشته باشید که در مرورگرهای موبایلی قابل مشاهده و استفاده باشد. تولید محتوا در قالب کتاب های الکترونیکی، پادکست، اینفوگرافی، عکس، ویدیوهای آموزشی یا سرگرم کننده و فعالیت در شبکه های اجتماعی طرفداران زیادی دارد و شما می توانید در این قالب ها با توجه به علاقه ی مخاطب خود اقدام به تولید و ارائه ی محتوا کنید.

 

این روزها تولید محتوا با استفاده از امکانات شبکه های اجتماعی یکی بهترین روش های جلب توجه مخاطب است. طبق تحقیقات تولید محتوای دارای صدا و تصویر میزان تاثیرگذاری شما را بیشتر خواهد کرد. برقراری ارتباط با مخاطب از طریق ویدیوهای زنده (live) در رسانه هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب طرفداران بسیاری پیدا کرده است. شما می توانید در این ویدیوها با شناسایی رفتار آنلاین مخاطب، محل زندگی و سطح تحصیلات و علایق او اقدام به تولید محتوا کنید. این نوع تولید محتوا به این دلیل که یک ارتباط دو طرفه و تعاملی را بین شما و مخاطب ایجاد می کند حس بهتری به او می دهد. مخاطب می تواند شما را از نزدیک مشاهده کند و بدون اتلاف وقت سوالات خود را بپرسد و پاسخ آنها را دریافت کنید.

 

نکاتی برای بازاریابی تولید محتوا موثر

خلاق و صادق باشید

این روزها که همه چیز تقلبی است و تبلیغات این حس را به مخاطب می دهد که قصد فریب او را دارند بهتر است صداقت را برای خود تبدیل به یک اصل در تولید محتوا کنید. ارائه ی محتوای غیر تخصصی و سطحی دیگر نیاز مخاطب را برطرف نمی کند پس بهتر است در حوزه ی کاری خود به شکل یک متخصص ظاهر شوید. سعی کنید محتوای طولانی تری ارائه دهید که کامل، جامع و معتبر باشد.

 

در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

شبکه های اجتماعی یک دریچه ی بزرگ و گسترده برای آشنایی شما با تعداد بی شماری از مخاطبان است و با نادیده گرفتن آن می توانید ضرر بزرگی به کسب و کار خود بزنید. البته باید در نظر داشته باشید هر یک از شبکه های اجتماعی بر اساس یک معیار و الگوریتم خاص فعالیت می کنند و شما نیز بر همان اساس باید اقدام به تولید محتوا کنید. به طور مثال در پینترست اساس تولید محتوا بر عکس و اینفوگرافی است در حالی که در یوتیوب محتوای شما باید فقط در قالب ویدیو باشد.

 

داستان سرایی کنید

اجازه دهید مخاطب شما و برند شما را بشناسد. در فرآیند بازاریابی تولید محتوا هر چه خود را بیشتر به مخاطب نزدیک کنید بازخورد بهتری می گیرید. اگر مخاطب شما و نحوه ی پیشرفت کسب و کارتان را بداند اعتماد بیشتری به شما خواهد کرد.

 

روی بهبود سئو سایت خود تمرکز کنید

اگر مخاطب نداند شما وجود دارید چطور می توانید محصولی را به او ارائه کنید؟ برای اینکه سایت شما در موتورهای جستجو دیده شود نیاز دارید که تولید محتوا را بر اساس فاکتورهای مهم سئو انجام دهید. تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی پر کاربرد یکی از بهترین روش های شناخت نیاز مخاطب و ارتقا رتبه در موتورهای جستجو است. البته به شما توصیه می کنیم که تمام تخم مرغ های خود را در سبد سئو نگذارید و به فکر گوگل ادوردز نیز برای سایت خود باشید.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied