شمانیوز
شما نیوز

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به میزبانی منطقه آزاد ماکو برگزار شد

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان غربی به میزبانی منطقه آزاد ماکو و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی،‌ رئیس سازمان صنعت، معدن، و تجارت استان، فرماندار ماکو و جمعی از مدیران و مسئولین و همچنین صاحبان صنایع و تولیدکنندگان منطقه برگزار شد .

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به میزبانی منطقه آزاد ماکو برگزار شد

به گزارش شمانیوز و به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، در این جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان مشکلات و چالش های واحدهای تولیدی منطقه به ضرورت ارتقای سطح تولید واحدها به ظرفیت اسمی آن ها تاکید کرد و گفت: ضروریست در سال مانع زدایی ها و پشتیبانی ها با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، واحدهای اقتصادی منطقه بدون مانع و چالش در مسیر توسعه و تقویت تولید حرکت کنند.

عبدالرحیمی عمده مشکلات واحد های تولیدی منطقه را تعارضات در تفسیر قوانین و مقررات مالیاتی، ‌تامین مواد اولیه، تامین مالی و سرمایه در گردش ذکر کرد وافزود: وارد کنندگانی که امروز تولید کننده در سطح منطقه تبدیل شده اند، مستلزم حمایت و پشتیبانی می باشند و تکلیف همه ما در این فرایند تسهیل گری و حمایت جدی است.

وی همچنین تامین امور زیربنایی از جمله آب و گاز در شهرک های صنعتی منطقه، تامین مواد اولیه پتروشیمی پایه، مواد اولیه ورق های فولادی واحدهای تولیدی لوازم خانگی را با حمایت کارگروه خواستار شد و افزود: تمام تلاش سازمان منطقه آزاد برطرف کردن مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی با پیگیری از سازمان ها و دستگاه های استانی و ملی است و در این خصوص تا حدی که در توان داریم در رفع مشکلات و موانع واحد‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

نادر صادقی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی و رئیس کارگروه رفع موانع تولید استان در این جلسه گفت: در سال ۹۹ ،‌ بیش از ۱۲۲ جلسه با بیش از ۴۰۰ مصوبه در استان برگزار شد که ۲۰۰ مصوبه در راستای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اعم از سرمایه ثابت و سرمایه در گردش در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بود.

وی افزود: مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در ارتباط با بانک ها دستگاه های اجرایی اعم از ‌دارایی، مالیات برق، گاز و مخابرات در این کارگروه ها رفع شده است.

بابایی رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز در این جلسه اقتصادی منطقه آزاد ماکو را پیشران و لوکوموتیو بودن برای تولید در استان یاد کرد و افزود: زمینه های سرمایه گذاری در این منطقه فراهم است و باید شرایطی فراهم شود تا ساختار واقعی منطقه آزاد با اجرای کامل قوانین خاص این مناطق به معنای واقعی آزاد باشد.

در این جلسه در خصوص کمبود مواد اولیه تولید ورق های فولادی شرکت تولید لوازم خانگی فرسازان ماکو،‌ کمبود مواد اولیه واحدهای پتروشیمی پایه گروه ماوی ، مشکلات شهرک های صنتی از جمله موضوع تامین آب این شهرک،‌ مشکلات تامین گاز شرکت روان ذوب ، ‌پوشش مخابراتی شهرک صنعتی شماره یک و تامین مالی شرکت آذرفام و چالش ها مالیات واحدهای اقتصادی برخوردار از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، قیمت تمام شده محصولات کارخانه سیمان ماکو و مشکلات دیگر واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی در این ارتباط اتخاذگردید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied