شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

ریزش مشترکان ایرانسل با ریزش برگ های زرد پاییزی همراه شد

بر اساس جدیدترین گزارش آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از حوزه تلفن همراه بر حرکت آهسته و پیوسته همراه اول در جذب مشترک تاکید شد این در حالی است که ایرانسل دراین حوزه با فراز و فرود شدیدی مواجه شده است و همزمان به ریزش برگ های زرد پاییزی مشترکان این اپراتور نیز ریزش پیدا کردند.

ریزش مشترکان ایرانسل با ریزش برگ های زرد پاییزی همراه شد

به گزارش شمانیوز، اپراتورهای سیار به دلیل گستردگی زیرساخت و فراگیری دامنه خدمات، بزرگترین بازیگران بازار ICT به حساب می‌آیند که زمینه بروز و ظهور کسب‌وکارهای فراوانی را فراهم کرده‌اند و عملا بخش‌های مختلف این صنعت بر روی پلت‌فرم‌های ارتباطی آن‌ها توسعه داده شده‌؛ اما هم اکنون گرداننده اصلی بازار ارتباطات همراه کدام شرکت بوده است؟

شرکت ارتباطات سیار ایران که زمانی بازار ارتباطات همراه کشور را به صورت انحصاری در دست داشت، اکنون با حضور دو برند دیگر در این بازار، همچنان رهبر بازار ارتباطات مبتنی بر «تلفن همراه» است.

خصوصی‌سازی شرکت ارتباطات سیار ایران، عرضه بخشی از سهام آن در بازار بورس، چابک‌سازی ساختار رسمی و اداری، بکارگیری نخبگان و متخصصان داخلی در تیم فنی و راهبری، ارائه خدمات مطابق با نیاز و خواسته مشترکان، حرکت بر مدار «تحول دیجیتالی»، جوان‌گرایی در سطوح مدیران ارشد و میانی همراه با دلایل دیگر، می‌تواند تنها بخش‌هایی از پازل موفقیت این اپراتور در جایگاه بازار رقابتی ایران باشد.

جدیدترین گزارش آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از حوزه تلفن همراه، حاکی از رشد مشترکان "همراه اول" و ریزش در شبکه های "ایرانسل" و "رایتل" است.

بر اساس این گزارش، پایش شاخص‌های کلیدی نظیر «تعداد مشترکان»، «ضریب نفوذ» و «سهم بازار» اپراتورهای تلفن همراه در بررسی های اخیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که با ارائه آماری درخصوص اپراتورهای کشور همراه شد مورد توجه قرار گرفته است.

تا پایان سه ماهه دوم سال جاری تعداد مشترکان تلفن همراه از 116 میلیون فراتر رفته و «ضریب نفوذ» به مرز 140 درصد در کشور رسیده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است که اپراتور اول تلفن همراه با در اختیار داشتن بیش از نیمی از بازار ارتباطات سیار ایران در جایگاه نخست سهم بازار قرار دارد و به دنبال آن ایرانسل و رایتل به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند.

باید گفت رشد مشترکان همراه اول آهسته و پیوسته بوده این در حالی است که ایرانسل فراز و فرود شدیدی را در این حوزه تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش "همراه اول" تنها اپراتوری بوده که توانسته ظرف سه ماهه تابستان سال جاری 943 هزار و 142 مشترک جدید جذب شبکه خود کند در حالیکه ایرانسل 53 هزار و 972 و رایتل نیز 756 هزار و 940 مشترک از دست داده اند.

اپراتور ایرانسل از ابتدای سال جاری تا خرداد ماه با رشد مشترک مواجه بوده است اما طبق آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از سه ماهه دوم سال جاری با افت شدید مشترک روبرو شد.

این اتفاق در حالی افتاد که همراه اول توانست در عین ادامه فرآیند رقابتی علاوه بر حفظ مشترکان خود، مشترکان جدیدی را نیز عضو خانواده بزرگ همراه اولی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied