شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 98/10/18 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 98/10/18 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 98/10/18 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 98/10/18 + تغییرات

 

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

 

 

 

تاثیر سخنان ترامپ بر قیمت طلا و نفت

پس از نشست خبری ترامپ با موضوع اقدام مقابله به مثل ایران در ترور سردار سلیمانی، طلا ۰.۸۹ درصد و نفت ۳.۸ درصد کاهش و شاخص سهام آمریکا داوجونز ۰.۵۸ درصد افزایش یافت.

بخشی از مهم‌ترین صحبت‌های امشب ترامپ در خصوص ایران:  

از جنگ و مقابله به مثل نیست و ناتو نقش فعالتری در خاورمیانه بازی خواهد کرد.

اجازه دستیابی ایران به بمب هسته ای را نمیدهیم.

تحریمهای سختگیرانه تری بر ایران اعمال خواهد شد.

زمان برای خروج انگلستان، آلمان، فرانسه و چین از برجام فرا رسیده است.

 آمریکا به نفت خاورمیانه نیاز ندارد.

نیروی نظامی قدرتمند آمریکا به معنی استفاده از آن در هر زمان نیست.

به دنبال صلح با ایران هستیم و رفتار آن بایستی تغییر کند.

divider1قیمت دلار در چهارشنبه  ۱۸ دی‌ماه //ساعت11:30

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته همچنان ۱۳ هزار و ۳۸۰ تومان اعلام شد.

 بازار ارز وضعیتی آرام و بدون مشکل را تجربه می‌کند . رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده است نگرانی از بابت بازار ارز وجود ندارد .

 قیمت دلار در صرافی‌ها اما بدون تغییر ۱۳ هزار و ۳۸۰ تومان باقی مانده است.صرافی‌های بانکی دلار را به قیمت ۱۳ هزار و ۲۸۰ تومان از مردم خریداری می‌کنند.قیمت فروش هر اسکناس یورو نیز ۱۴ هزار و ۹۸۰ تومان است.هر یورو در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۴ هزار و ۸۸۰ تومان خریداری می‌شود./خبرآنلاین

divider1

ریزش دلار در پی انتقام سخت سپاه

در پی حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع نیروهای آمریکایی در انتقام شهادت سردار سلیمانی، شاخص دلار ریزش کرد.

هر چند هنوز بازارهای مالی در سراسر جهان به طور کامل آغاز به کار نکرده اند اما در نخستین واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد، شاخص دلار ریزش کرد. تنش ها بین ایران و آمریکا پس از آن وارد مرحله تازه ای شده است که آمریکا با استفاده از پهپادهای خود روز جمعه هفته گذشته سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای سپاه قدس را ترور کرد.

پیش تر مجلس عراق با تصویب لایحه ای از نظامیان آمریکایی خواسته بود تا خاک این کشور را ترک کنند اما پس از رای پارلمان عراق به اخراج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور، آمریکا تهدید به وضع تحریم‌های بی‌سابقه علیه این کشور کرده بود که این موضع بلافاصله با مخالفت برخی متحدان واشنگتن از جمله آلمان مواجه شد. همچنین برخی از گروه های عراقی از دولت این کشور خواسته اند سفارت آمریکا در این کشور را ببندد. هر چند برخی کشورها نظیر آلمان و ایتالیا گفته اند که از تصمیم دولت مرکزی عراق تبعیت خواهند کرد اما وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد برنامه ای برای خروج از عراق ندارد. آلمان و ایتالیا کار خروج نیروهای خود از عراق را آغز کرده اند.

یوکیو ایشیزوکی، استراتژیست ارشد ارزی در موسسه " دایوا سکیوریتیز" گفت: معامله گران بسیار ریسک گریز شده اند و این مساله تقاضا برای خرید ین و فرانک را افزایش داده است. در واکنش به تحولات خاورمیانه، دلار ضعیف شده است و باید ببینیم در ادامه اوضاع چه طور پیش خواهد رفت.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با کاهش ۰.۴۷ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۶.۶۵۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۰۶ دلار اعلام شد.

در آخرین دور از معاملات، پوند با ریزش ۰.۱ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۱۲۳ دلار مبادله شد. یورو نیز پس از دو صعود متوالی در برابر دلار نزولی شد و به ۱.۱۱۵ دلار رسید. همچنین هر دلار آمریکا به ۱.۲۹۸۶ دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۵۱۳ دلار سنگاپور مبادله شد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۸.۳۲۰۷ ین رسید که پایین‌ترین نرخ برابری دلار در مقابل ارز ژاپنی طی سه ماه اخیر محسوب می شود. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۵۵۷ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۴۴۲ یوان چین اعلام شد.

دونالد ترامپ هنوز راجع به پاسخ انتقامی سپاه سخنرانی نکرده است اما تنها در توئیت خود نوشت: از ایران موشک هایی به دو پایگاه در عراق شلیک شده است. در حال ارزیابی خسارات و تلفات هستیم. تا الان همه چیز خوب بوده است؛ ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش دنیا را داریم! فردا صبح (به وقت محلی) بیانیه ای صادر خواهم کرد.//ایسنا

divider1

تحولات بازار انرژی، فلزات گرانبها و سهام جهان پس از انتقام سخت ایران چهارشنبه 18 دی // ساعت 5:00

 رشد 3 درصدی بهای نفت در بازار جهانی

 حمله موشکی ایران به پایگاه تروریست های آمریکا در عین الاسد باعث افزایش 3 درصدی بهای نفت در بازار جهانی شد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 2 دلار و 64 سنت افزایش، 65 دلار و 34 سنت در هر بشکه داد و ستد شد .

 سقوط ارزش سهام در بازار بورس آمریکا

 ارزش شاخص سهام اس و پی 500 آمریکا پس از حمله ایران به پایگاه های نظامیان آمریکایی بیش از یک درصد سقوط کرد.

 افزایش قیمت طلا به بالاترین میزان در 7 سال گذشته

 قیمت طلا در بازار جهانی پس از حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکا در عراق، با دو درصد افزایش، به یک هزار و 611 دلار در هر اونس رسید.

divider1

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 98/10/18 // ساعت 20:40

 
تغییر قیمت لحظه نوع
(۰.۰۴%) ۵۰ ۱۳۳,۸۵۰ دلار
(-۰.۰۳%) -۵۰ ۱۴۹,۸۰۰ یورو
(-۰.۱۲%) -۲۲۰ ۱۸۳,۰۸۰ پوند
(-۰.۰۸%) -۳۰ ۳۸,۳۰۰ درهم امارات
(۰.۴۱%) ۲۰۰,۰۰۰ ۴۹,۳۰۰,۰۰۰ سکه بهار آزادی
(۰.۰۴%) ۲۰,۰۰۰ ۴۹,۳۱۰,۰۰۰ سکه طرح جدید
(-۰.۷۸%) -۲۰۰,۰۰۰ ۲۵,۳۹۰,۰۰۰ نیم سکه
(-۱.۲۸%) -۲۰۰,۰۰۰ ۱۵,۴۰۰,۰۰۰ ربع سکه
(-۱.۰۵%) -۱۰۰,۰۰۰ ۹,۴۰۰,۰۰۰ سکه گرمی
(-۰.۱۴%) -۷,۰۰۰ ۵,۰۳۵,۰۰۰ گرم طلای 18
(-۰.۱۳%) -۹,۰۰۰ ۶,۷۱۴,۰۰۰ گرم طلای 24
(۰.۰۹%) ۲۰,۰۰۰ ۲۱,۸۴۰,۰۰۰ مثقال طلا
(۰%) ۱ ۱,۵۵۹.۲۷ انس طلادلار
(۰.۱%) ۹۵ ۹۶۶.۴۵ پلاتیندلار
(۰.۱۱%) ۲ ۱۸.۱۹ انس نقرهدلار
 

divider1

مرور بازار در روز گذشته 17 دی//

قیمت سکه تمام‌‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۵ میلیون و ۱۰۸ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۵۰۳ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت دلار در بازار آزاد حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

، امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید  5 میلیون و 108 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 990 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 579 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 580 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 940 هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای 18عیار هم 503 هزار و 300 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1570 دلار معامله می‌شود.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلای 24عیار 671 هزار تومان، هر مثقال طلا 2 میلیون و 180 هزار تومان تعیین شده است.

هم‌اکنون قیمت دلار در بازار آزاد 13 هزار و 500 تومان، قیمت درهم امارات 3 هزار و 805 تومان، یورو 14 هزار و 980 تومان و قیمت پوند انگلیس 18 هزار و 277 تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم  13 هزار و 380 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 13  هزار و 280 تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 14 هزار و 980 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 880 تومان است.// تسنیمdivider1

قیمت هر بشکه نفت در بازار جهانی دوشنبه 16 دی // ساعت 12:30

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز در بازارهای جهانی به ۷۰ دلار و ۲۷ سنت رسید.

 در حالی که ترامپ تهدید کرده که تحریم‌هایی را علیه عراق وضع کند، قیمت نفت روز دوشنبه بیش از ۲ درصد افزایش داشت و نفت برنت به بالای ۷۰ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۶۷ سنت معادل ۲.۴ درصد افزایش نسبت به رقم پایانی روز جمعه به ۷۰ دلار و ۲۷ سنت رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با یک دلار و ۳۴ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۳۹ سنت رسید. اوایل امروز قیمت نفت خام آمریکا تا ۶۴ دلار و ۴۴ سنت بالا رفته بود.

پس از شهادت سردار سلیمانی در بغداد که توسط آمریکا انجام گرفت، قیمت نفت در روز جمعه بیش از ۳ درصد افزایش یافته بود و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد. // باشگاه خبرنگارانdivider1

قیمت دلار 17 دی//

امروز دلار مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار که روز قبل تا ۱۳,۳۳۴ (سیزده هزار و سیصد و سی و چهار ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ مصادف با ۰۷ ژانویه ۲۰۲۰ - با رشد ۰.۳۵ درصدی به ۱۳,۳۸۲ (سیزده هزار و سیصد و هشتاد و دو ) تومان رسید.// دنیای اقتصاد

 

قیمت سکه 17 دی//

امروز سکه امامی مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. سکه امامی که روز قبل تا ۵,۰۸۴,۰۰۰ (پنج میلیون و هشتاد و چهار هزار) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ مصادف با ۰۷ ژانویه ۲۰۲۰ - با رشد ۰.۹۱ درصدی به ۵,۱۳۱,۰۰۰ (پنج میلیون و یکصد و سی و یک هزار) تومان رسید.// دنیای اقتصادdivider1

 ** منبع قیمت ها در جدول سایت .tgju.org می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • علی اصغر خسروابادی

    دم نظام گرم
    خوب زدید تو دهنشون

  • علی اصغر خسروابادی

    دم نظام گرم
    خوب زدید تو دهنشون