شمانیوز
شما نیوز

محمد شریعتمداری وزیر رفاه: روزگاری همه آرزو داشتند، عضو صندوق بازنشستگی فولاد باشند!

شریعتمداری با تاکید بر اینکه توجه به صندوق های بازنشستگی باید با نگاه به آینده همراه باشد اظهار داشت: متاسفانه به دلیل بی توجهی به اصول بیمه ای ،منابع و مصارف، صندوق های بازنشستگی اتکای زیادی به بودجه عمومی دولت دارند به گونه ای که در بودجه سال گذشته بالغ بر 81 هزار میلیارد تومان به صندوق ها اختصاص یافت. امسال نیز در کمیسیون تلفیق این بودجه برای سال آینده به 120 هزار میلیارد تومان رسیده به عبارت دیگر 30 درصد کل بودجه عمومی دولت به صندوق های بازنشستگی اختصاص پیدا کرده است.

محمد شریعتمداری وزیر رفاه: روزگاری همه آرزو داشتند، عضو صندوق بازنشستگی فولاد باشند!

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از اقتصادبومی: محمد شریعتمداری در آیین معارفه مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، انتصاب «رضا مسرور» را منشا خیر دانست و ابراز امیدواری کرد؛ وی در این مسئولیت جدید و خطیری که پیش رو دارد همانند گذشته موفق شود.


شریعتمداری صندوق بازنشستگی فولاد را از جمله صندوق هایی دانست که همه در گذشته آرزوی عضویت در آن را داشتند ولی به دلیل بی توجهی به اصول بیمه ای، وضعیت فعلی آن چندان مطلوب نیست!


وی افزود: هرچند که ما تلاش کرده ایم پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان به موقع انجام شود و از حداقل امکانات در حوزه نیازهای درمانی شان برخوردار شوند، اما بین آرمان ها و ایده آل های ما و وضعیت زندگی بازنشستگان و از کارافتادگان خصوصا در صنعت فولاد فاصله وجود دارد.


شریعتمداری با اشاره به شرایط سخت کارگران فولاد و زحمات فراوانی که متحمل می شوند اظهار داشت: بازنشستگان این صندوق دارای شرایط زندگی سختی هستند و دچار بیماری های صعب العلاجی می شوند که این موضوع وظیفه ما را در قبال خانواده آن ها سنگین تر می کند.


وی افزود: در حال حاضر با هدف اصلی که رفاه و رضایتمندی این قشر از جامعه هست، فاصله زیادی داریم بنابراین توجه به زندگی بازنشستگان عین وفا و جوانمردی است.


شریعتمداری ادامه داد: کیفیت کنترل های داخلی، به روز رسانی همه صورت های مالی؛ روشنگری و شفافیت و استقرار نظارت های بیرونی از رویکردهای مهم صندوق های بازنشستگی به ویژه صندوق فولاد به منظور افزایش کارآمدی است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهم ترین ماموریت های صندوق های بازنشستگی را کاهش اتکای این صندوق ها به بودجه عمومی دولت برشمرد و تصریح کرد: با بالا بردن بازده  این دارایی ها بار اتکای صندوق به دولت کاهش پیدا می کند.


شریعتمداری با اشاره به اینکه مهم ترین فعالیت های اقتصادی صندوق بازنشستگی فولاد مربوط به بخش معادن و فلزات است، افزود: این دو بخش می تواند با بهره برداری از طرح های نیمه تمام در این حوزه، سود قابل ملاحظه ای را به این صندوق برگرداند.


شریعتمداری اداره امور کارکنان و کارگران شاغل را در این حوزه مهم  و نیازمند توجه جدی دانست.


وزیر رفاه همکاری صندوق بازنشستگی فولاد با دبیرخانه هیات امنای صندوق های بازنشستگی و معاونت اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ضروری دانست و افزود: مسایل پیش رو با همکاری و همدلی با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied