شمانیوز
شما نیوز

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد:

مشهد شهر دوستدار آب می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: تلاش‌های گروه‌های مختلف و شهرداری مشهد در جهت ارتقا زیرساخت‌های آب و توجه ویژه به حقوق شهروندی، وضعیت شهر را از منظر آب ارتقا داده و قرار است به‌زودی مشهد به‌ عنوان شهر دوستدار آب معرفی شود.

مشهد شهر دوستدار آب می‌شود

به گزارش شمانیوز به نقل از ایمنا؛ شهریار آل شیخ اظهار کرد: شهر دوستدار آب به شهری اطلاق می‌شود که به مسائل آب در ابعاد گوناگون اهمیت داده و شهروندان علاوه بر دسترسی آسان به آب سالم ارزش آن را درک می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه طرح «شهر دوستدار آب» به دنبال ارتقا و بهبود وضعیت آب در جامعه شهری است و فعالیت‌های شهری صورت گرفته در این راستا سبب شده تا مشهد به‌عنوان شهر دوستدار آب انتخاب شود، افزود: شهر دوستدار آب در ابعادی همچون فرهنگی، علمی، آموزشی و اجرایی فعالیت‌های سازنده‌ای را دنبال می‌کند.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد ادامه داد: فعالیت‌های انجام شده در جهت حفظ و فرهنگ‌سازی آب، این نعمت الهی سبب شد تا مشهد به عنوان کاندیداتوری شهر دوستدار آب انتخاب شود در این پروژه شهرداری از سوی کمیسیون ملی یونسکو مأموریت یافت تا جهت کسب نشان مشهد، شهر دوستدار آب اقدامات لازم را انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: شهر دوستدار آب پروژه‌ای از مجموعه طرح‌های کمیسیون ملی یونسکو بوده که چهار مبحث زیرساخت، فرهنگ و هنری، حقوق شهروندی و آموزش را در بر می‌گیرد.

 

آل‌شیخ با بیان اینکه در راستای این پروژه شهرداری مشهد اولین همایش «مشهد، شهر دوستدار آب» مصادف با روز ملی آب در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند، گفت: وضعیت استراتژیک مشهد سبب شده تا تقاضای آب شهری در آن به‌صورت فزاینده‌ای رو به رشد باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه به جرأت می‌توان گفت اهمیت تأمین آب این شهر در اولویت برنامه‌ریزی مدیران شهری و کشوری به‌حساب می‌آید، گفت: رشد ناپایدار و غیرمتناسب شهر با توان این منطقه ناسازگار بوده و فشارهایی را بر منابع طبیعی به ویژه آب، وارد کرده که تأمین آب برای این جمعیت رو به رشد را دچار مشکل کرده است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد تصریح کرد: تحقق «مشهد، شهر دوستدار آب» به‌عنوان رویکرد جدید نیازمند تغییر در رویه‌ها،فرایندها و جلب همراهی و مشارکت همه شهروندان در فرایند تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات است.

 

وی خاطرنشان کرد: حرکت به سمت رویکرد جدید نیازمند ایجاد عزم عمومی برای تغییر است که نقطه آغاز آن، دغدغه‌مند و حساس شدن مردم به مسئله آب و به عبارت دیگر اجتماعی شدن مسئله آب در شهر مشهد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied