شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 98/12/10+ تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 98/12/10+ تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 98/12/10+ تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 98/12/10+ تغییرات

 

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

 

 

روند تصاعدی کرونا تأثیر منفی بر روی بازارهای مالی و مسکن دارد

مهدی سلطان محمدی، فعال بازار مسکن:

به دلیل غیر قابل پیشبینی بودن کرونا،طبیعتا پیش بینی تاثیر کرونا بر قیمت مسکن هم کار سختی است، ولی اگر همچنان کرونا روند تصاعدی خود را داشته باشد، طبیعتاً روی همه بازار ها از جمله بازار مسکن تاثیر منفی خواهد گذاشت.

روند قیمت در شرایطی که تورم بالای سی درصد داریم به احتمال زیاد افزایشی خواهد بود حتی اگر رشد قیمت های مسکن هم با شیب کمی باشد به دلیل اینکه خیلی از افراد به این نتیجه رسیده اند که در قیمت مسکن حباب هایی وجود دارد، حتی با فرض پایین آمدن قیمت مسکن هم در مورد اجاره این موضوع صدق نمیکند واجاره ها همچنان روند افزایشی خود را حفظ خواهند کرد./اقتصادنگار

divider1

اونس طلا به دو هزار دلار می‌رسد؟

گسترش ویروس کرونا در چین و بسیاری از نقاط دنیا زمینه‌ای برای رشد بی‌سابقه بهای جهانی طلا شده و اکنون تحلیلگران تکنیکال معتقدند تداوم وضعیت کنونی می‌تواند این فلز را به بهایی معادل ۲ هزار دلار به ازای هر اونس برساند.

طلا یک دماسنج ضداعتماد است، هنگامی که یک فلز گرانبها همراستا با دلار آمریکا بالا می‌رود، این امر نشان می‌دهد که اعتماد در بازارهای جهانی در حال از بین رفتن است.

رسیدگی به پیامدهای کروناویروس به آن معنا است که بانک‌های مرکزی سراسر جهان نیازمند بازگشت به شرایط تسکین قوی خواهند بود که البته این مساله به نفع طلا نیز هست./دنیای اقتصاد

divider1

ولی نادی قمی خبره بازارهای مالی:

اقتصاد جهان طی ۱۲ سال اخیر با رکود یا بحران مواجه نشده است و کارشناسان اقتصادی احتمال می دهند که اقتصاد جهان در سال جاری میلادی درگیر رکود شود و این رکود اقتصاد جهانی از اقتصاد چین آغاز می شود. شاید کرونا بهانه شروع این رکود باشد.

نرخ ارز نیمایی از ابتدای سال جاری  (سال ۱۳۹۸) تاکنون نزدیک به ۴۸ درصد رشد کرده است و به رقم حدود ۱۳۵۰۰ تومان رسیده است. در همین مدت، نرخ آزاد ارز  ۱۹ درصد رشد کرده است.

به جهت تورم انتظاری بالا در سال ۱۳۹۹ چنین جهشی در نرخ ارز را برای سال آینده نیز شاهد خواهیم بود یا حداقل شرکت های کالا محور سال ۱۳۹۹ را با نرخ های جهش یافته نیمایی شروع می کنند.

شاید با توجه به هجوم عموم مردم به سوی بازار سهام و ورود نقدینگی جدید، شاهد تداوم رشد بازار در هفته های آینده باشیم. اما باید توجه داشت که اقتصاد ایران تحت فشار از جنبه های مختلف قرار دارد.

divider1

 

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 98/12/10// ساعت 12:30

 
تغییر قیمت لحظه نوع
(-۰.۰۶%) -۹۰ ۱۵۰,۹۲۰ دلار
(-۰.۰۱%) -۲۰ ۱۶۳,۹۹۰ یورو
(-۰.۰۴%) -۷۰ ۱۹۲,۴۶۰ پوند
(-۰.۰۵%) -۲۰ ۴۱,۰۸۰ درهم امارات
(۰.۳۶%) ۲۰۰,۰۰۰ ۵۴,۹۸۰,۰۰۰ سکه بهار آزادی
(۰.۴%) ۲۲۰,۰۰۰ ۵۵,۱۱۰,۰۰۰ سکه طرح جدید
(۰.۶۹%) ۲۰۰,۰۰۰ ۲۸,۹۰۰,۰۰۰ نیم سکه
(۲.۲۳%) ۴۰۰,۰۰۰ ۱۷,۹۰۰,۰۰۰ ربع سکه
(۰.۵۳%) ۵۰,۰۰۰ ۹,۴۵۰,۰۰۰ سکه گرمی
(-۰.۰۴%) -۲,۰۰۰ ۵,۶۱۰,۰۰۰ گرم طلای 18
(-۰.۰۴%) -۳,۰۰۰ ۷,۴۸۰,۰۰۰ گرم طلای 24
(۰.۰۴%) ۱۰,۰۰۰ ۲۴,۳۱۰,۰۰۰ مثقال طلا
(۰.۱%) ۱۶۵ ۱,۵۸۶.۱۶ انس طلادلار
(۰.۰۸%) ۷۰ ۸۶۶.۳۵ پلاتیندلار
(۰.۰۶%) ۱ ۱۶.۵۵ انس نقرهدلار
 

 

 

divider1

مرور بازار در روزهای گذشته//

در پی افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، صرافی های بانکی امروز قیمت ها را با افزایش چشم گیری نسبت به دیروز تعیین کرده اند، قیمت فروش دلار در صرافی ملی هم اکنون ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان است.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید  6 میلیون و 200 هزار تومان و طرح قدیم 6 میلیون و 190 هزار تومان است.

ضمن آنکه قیمت نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 990 هزار تومان و سکه گرمی 956 هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

قیمت طلای 18عیار هم 630 هزار  تومان، طلای 24 عیار 838 هزار و 200 تومان و هر مثقال طلا 2 میلیون و 722 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1645.9 دلار معامله می‌شود.

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت دلار 15 هزار و 700 تومان، درهم امارات 4 هزار و 300 تومان، یورو  16 هزار و 850 تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش 800 تومانی نسبت به صبح دیروز 15 هزار و 600 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 15 هزار و 500 تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 16 هزار و 700 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 16 هزار و 600 تومان است.// تسنیمdivider1

** منبع قیمت ها در جدول سایت .tgju.org می باشد

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied