شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 99/01/02 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 99/01/02 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 99/01/02 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 99/01/02 + تغییرات

 

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

 

 

قیمت نفت ۱۱ درصد دیگر سقوط کرد

روز جمعه حتی با اینکه کشورهای ثروتمند جهان کمک‌های مالی بی‌سابقه‌ای را برای تقویت اقتصاد جهانی و مقابله با رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه کردند، قیمت نفت خام به شدت سقوط کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۷۹ دلار یا ۱۱.۰۶ درصد سقوط کرد و به ۲۲.۴۳ دلار بازگشت.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۴۰ دلار یا ۵.۲ درصد سقوط کرد تا در ۲۶.۹۸ دلار بسته شود.

این در حالی است که قیمت‌های نفت در روز قبل (پنج‌شنبه) جهشی فوق‌العاده به ثبت رسانده بودند و نفت خام نیمه سنگین آمریکا بهترین روز تاریخ خود را سپری کرده بود.

قیمت نفت برنت طی هفته گذشته ۱۰ درصد سقوط کرد و این چهارمین افت هفتگی متوالی برای این شاخص بود. ظرف ۲ هفته گذشته و از زمان به نتیجه نرسیدن مذاکرات کاهش تولید اوپک و روسیه، با آغاز جنگ قیمت نفت عربستان و روسیه، قیمت هر دو شاخص نفت بیش از ۴۰ درصد سقوط کرده است. به این ترتیب احتمالاً بدترین ماه در تاریخ معاملات نفت به ثبت خواهد رسید.

divider1

ثبت بدترین هفته وال‌استریت از ۲۰۰۸تاکنون/سقوط ۹۰۰ واحدی داوجونز

در پایان معاملات روز جمعه آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) سهام این کشور تحت تأثیر نگرانی شدید سرمایه‌گذاران از تأثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا بازهم سقوط کردند و یکی از پرنوسان‌ترین هفته‌های معاملات وال استریت را به ثبت رساندند.

میانگین صنعتی داوجونز ۹۱۳.۲۱ واحد یا ۴ درصد سقوط کرد و به ۱۹۱۷۳.۹۸ واحد بازگشت. این در حالی است که شاخص داوجونز در آغاز معاملات (دیشب) بیش از ۴۰۰ واحد جهش کرده بود، اما در ادامه تمام این سود را از دست داده و سقوط سنگینی به ثبت رساند.

اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۴.۳ درصد سقوط کرد و به ۲۳۰۴.۹۲ واحد بازگشت. کامپوزیت نزدک ۳.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد تا در ۶۸۷۹.۵۲ واحد بسته شود.

طی هفته گذشته، داوجونز بیش از ۱۷ درصد سقوط کرد تا بدترین سقوط هفتگی از اکتبر ۲۰۰۸ تا کنون را به ثبت برساند. اس‌اندپی ۵۰۰ هم که دو هفته قبل ۱۱.۵ درصد سقوط کرده بود، طی هفته گذشته با سقوط ۱۳ درصدی به کار خود پایان داد. کامپوزیت نزدک هم این هفته ۱۲.۶ درصد سقوط کرد. هر دو شاخص نزدک و اس‌اندپی بدترین عملکرد هفتگی خود از بحران مالی ۲۰۰۸ تا کنون را به ثبت رساندند.

divider1

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 99/01/02// ساعت 09:30

 
تغییر قیمت لحظه نوع
(۰.۰۱%) ۱۰ ۱۴۹,۰۳۰ دلار
(-۰.۰۳%) -۵۰ ۱۶۹,۰۳۰ یورو
(-۰.۰۸%) -۱۶۰ ۱۸۸,۶۳۰ پوند
(-۰.۰۲%) -۱۰ ۴۳,۹۱۰ درهم امارات
(-۱.۶۷%) -۱,۰۰۰,۰۰۰ ۵۹,۰۰۰,۰۰۰ سکه بهار آزادی
(-۰.۰۷%) -۴۰,۰۰۰ ۶۰,۲۸۰,۰۰۰ سکه طرح جدید
(۰.۳۳%) ۱۰۰,۰۰۰ ۳۰,۵۰۰,۰۰۰ نیم سکه
(۰.۵۷%) ۱۰۰,۰۰۰ ۱۷,۵۰۰,۰۰۰ ربع سکه
(۱.۰۲%) ۱۰۰,۰۰۰ ۹,۸۰۰,۰۰۰ سکه گرمی
(-۰.۰۷%) -۴,۰۰۰ ۶,۰۲۶,۰۰۰ گرم طلای 18
(-۰.۰۷%) -۶,۰۰۰ ۸,۰۳۴,۰۰۰ گرم طلای 24
(۰.۱۱%) ۳۰,۰۰۰ ۲۶,۱۳۰,۰۰۰ مثقال طلا
(۰.۰۶%) ۸۹ ۱,۴۸۲.۹ انس طلادلار
(-۰.۲۵%) -۱۵۵ ۶۱۰.۲ پلاتیندلار
(۰.۴%) ۵ ۱۲.۴۵ انس نقرهدلار
 

 

 

divider1

مرور بازار در روزهای گذشته:

هم اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۰۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۱۶ هزار تومان است.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 100 هزار تومان و طرح قدیم 5 میلیون و 925 هزار تومان است.

ضمن آنکه قیمت نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 60 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 760 هزار تومان و سکه گرمی 975 هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 602 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار 813 هزار تومان و هر مثقال طلا 2 میلیون و 610 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1503 دلار معامله می‌شود.

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت دلار 16 هزار تومان، درهم امارات 4 هزار و 480 تومان، یورو  17 هزار و 750 تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 15 هزار و 750 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 14  هزار و 900 تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 17 هزار و 450 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 16 هزار و 800 تومان است.// تسنیمdivider1

** منبع قیمت ها در جدول سایت .tgju.org می باشد

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied