شمانیوز
شما نیوز

شمانیوز در گفت‌وگو با احمدی بررسی کرد؛

آیا قیمت خودرو در سال 99 افزایش می‌یابد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که در دوره پساکرونا اگر بازار ارز بی‌ثبات باقی بماند یا خودروسازان پاسخگوی تقاضای مردم نباشند، شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود.

آیا قیمت خودرو در سال 99 افزایش می‌یابد؟

فریدون احمدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره قیمت خودرو در سال 99 اظهار کرد: قیمت خودرو در سال 99 تأثیرپذیر از نوسانات قیمت ارز و میزان عرضه تقاضاست.

وی در همین رابطه ادامه داد: اگر با یک ثبات نسبی در بازار ارز روبه‌رو باشیم و هیچ‌گونه نوساناتی در بازار ارز صورت نگیرید، قطعاً ثبات قیمت خودرو یا حتی روند کاهشی آن را مشاهده خواهیم کرد.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: از گذشته همیشه قیمت ارز بر روی قیمت کالاها تأثیرگذار بوده و هست و خودرو هم از این مقوله مستثنی نیست.

 

احمدی با بیان اینکه عرضه و تقاضا در شرایط شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است، عنوان کرد: عرضه و تقاضا عامل مهم و تأثیرگذار در تعیین قیمت محصولات محسوب می‌شود و چون ویروس کرونا باعث کاهش تقاضا بوده امروزه شاهد رکود قیمت‌ها یا کاهش قیمت‌ها هستیم؛ لذا تا زمانی که ماجرای ویروس کرونا به طور کامل حل و فصل نشود، همچنان کاهش تقاضا در بازار خودرو شدت خواهد گرفت و کاهش قیمت‌ها رقم خواهد خود.

وی ادامه داد: مردم فعلاً تمایلی به خرید خودرو ندارند و بیشتر به دنبال حفظ سلامت خود هستند؛ بنابراین به خاطر همین موضوع بیش از دو ماه است که بازار خودرو در شرایط رکود تقاضا به سر می‌برد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

اما اگر شرایط به حالت عادی بازگردد، بلافاصله تقاضای خرید خودرو افزایش می‌یابد و احتمال اینکه تولیدکنندگان نتوانند پاسخگوی تقاضا باشند، وجود دارد و از سوی دیگر چون همچنان ممنوعیت واردات خودرو به خاطر شرایط ارزی ادامه دارد، شاید قیمت خودرو افزایش یابد.

 

احمدی معتقد است که خودروسازان در دوره پساکرونا باید هرچه سریع‌تر مشکل تیراژ تولید خودرو را افزایش دهد تا با التهاب بازار خودرو در سال 99 مواجه نشویم.

به گفته او؛ یکی از مشکلات پیش روی خودروسازان، تأمین قطعات مورد نیاز آنهاست که در این  خصوص لازم است تا کمک جدی و فوری به قطعه‌سازان در دوران پساکرونا شود.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس دهم تأکید می‌کند که به طور دستوری نمی‌توان قیمت خودرو را ثابت یا کاهش داد و در همین رابطه ادامه داد وقتی دستمزد کارگران و هزینه خودروسازان افزایش می‌یابد مگر می‌توان از خودروساز انتظار داشت که قیمت را افزایش ندهد؛ لذا امسال با افزایش هزینه‌ها قطعاً شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود، مگر اینکه خود خودروساز توانایی جذب نقدینگی داشته باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied