شمانیوز
شما نیوز

جهت دریافت کمک معیشتی اینجا کلیک کنید

وزارت کار از زمان شروع پرداخت کمک معیشت به خانوارها، در مورد نحوه ثبت درخواست متقاضیان راهکارهایی اعلام کرده است.

جهت دریافت کمک معیشتی اینجا کلیک کنید

به گزارش شمانیوز: بسیاری از خانواده‌ها از عدم پرداخت کمک معیشت خانوار معترض شدند و خود را مستحق دریافت آن دانستند، در این میان وزارت کار از سوی دولت متولی شناسایی خانواده‌ها و پرداخت کمک معیشت دولت به آن‌ها شد.

 

جهت دریافت کمک معیشتی اینجا کلیک کنید

 

 سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی دولت گفت : زمانی که تسهیلات محدودی داریم، اما تقاضا بیشتر از تسهیلات هست باید رتبه بندی و اولویت بندی کنیم پس ملاک‌هایی را مشخص کردیم.

در این دوره اتفاق خوبی که افتاد آن بود که برای هر فرد با کد ملی‌اش شناسنامه اقتصادی درست کردیم و تمام اطلاعات مالی فرد مانند سفر‌های خارجی، اتومبیل، مسکن، درآمد و... را در شناسنامه اقتصادی مشخص شده قرار دادیم.

در حال حاضر ۲۶ میلیون خانواده ایرانی شناسنامه اقتصادی دارند، بعد از آن افراد را ارزیابی کردیم تا بتوانیم آن‌ها را رتبه بندی کنیم سپس از بالای لیست به پایین مرتب کرده و کل جمعیت را تقسیم بره ۱۰ کرده و آن‌ها را دهک بندی کردیم همچنین تا صدک هم پیش رفتیم.

 

جهت دریافت کمک معیشتی اینجا کلیک کنید

 

 

 

سامانه *۶۳۶۹# برای ثبت نام مجدد باز می‌شود؟

افرادی که در لیست یارانه بگیران نیستند، اما می‌خواهند بسته معیشتی دریافت کنند قرار بود از ۲۰ دی ماه امکان ثبت نام آن‌ها فراهم شود که ما سامانه را آماده کرده بودیم، اما با پلیس +۱۰ بر سر تعرفه ثبت‌نام بحث داشتیم که به تعویق افتاد و بعد از آن نیز شیوع کرونا مانع اجرای این برنامه شد.

خرداد ۹۹ به طور کلی تمام ایرانی‌ها برای دریافت بسته معیشتی غربال می‌شوند و ممکن است است کسانی که در لیست بوده حذف شوند و یا کسانی که در لیست مشمولان بسته معیشتی قرار نداشتن به لیست اضافه شوند و اینکه آیا معوقات را دریافت خواهند کرد تحت اختیار سازمان برنامه و بودجه است.

این را نیز باید بگویم که تا خرداد ۹۹ هیچکس از لیست مشمولان دریافت بسته معیشتی حذف نخواهد شد.

 

جهت دریافت کمک معیشتی اینجا کلیک کنید

 

 

آیا برای سال جدید مبلغ بسته معیشتی افزوده خواهد شد؟ 

افزایش مبلغ جزء وظایف سازمان برنامه و بودجه است و تحت اختیارات وزارت رفاه نیست برای تعیین مبلغ از وضعیت کسب و کار محاسباتی انجام دادیم و نقشه سالمندان و وضعیت کسب و کار را تحلیل کردیم و به سایر دستگاه‌های دولت ارجاع دادیم تا بودجه برای این محاسبات را مشخص کنند.

 

سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی

 

افرادی که تحصیلات بالای ۳۰۰ میلیونی دریافت کرده اند از لیست مشمولان بسته حمایتی حذف شده‌اند، اما افرادی که پایین ۳۰۰ میلیون تسهیلات بانکی دریافت کرده اند اینطور نیست مگر اینکه از طریق درگاه اینترنتی اقساط خود را پرداخت کرده باشند و به دلیل اینکه این پرداختی آن‌ها جزء هزینه‌های آن‌ها لحاظ می‌شود از لیست مشمولان حذف شدند.

باز هم این را تاکید می‌کنم که افرادی که تا پایان سال ۹۸ به لیست اضافه شدن معوقات را دریافت می‌کند، اما افرادی که در فروردین ماه جزء مشمولان بسته می‌شدن معوقات را نمی‌گیرند همچنین باید گفت افرادی که در خرداد ماه ۹۹ به لیست اضافه می‌شوند بعد از تایید بودجه ۹۹ برای آن‌ها واریز میشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied