شمانیوز
شما نیوز

آیا سودهای بانکی کاهش پیدا می‌کند؟

این روزها شایعاتی درباره تغییر نرخ سود بانکی به گوش می‌رسد؛ شایعاتی که می گویند از شنبه آینده یا از اردیبهشت‌ماه، سود سپرده‌های بلندمدت از ۲۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

آیا سودهای بانکی کاهش پیدا می‌کند؟

به گزارش شمانیوز و به نقل از برترین ها: این روزها شایعاتی درباره تغییر نرخ سود بانکی به گوش می‌رسد؛ شایعاتی که می گویند از شنبه آینده یا از اردیبهشت‌ماه، سود سپرده‌های بلندمدت از ۲۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش می‌یابد. سایت بانک مرکزی در خبری یک خطی نوشت: «بانک مرکزی برنامه‌ای برای تغییر در سود سپرده‌ها ندارد». اما اصل ماجرا چیست؟ شایعات را باور کنیم یا تکذیب بانک مرکزی را جدی بگیریم؟

بخشی از کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که به زودی اغلب بانک‌ها به نرخ سود ۱۵درصد برای سپرده‌های بلندمدت رضایت دهند و به مصوبه بانک مرکزی برگردند. این تصمیم، نیازی به تأیید بانک مرکزی یا مصوبه شورای پول و اعتبار هم ندارد. بانک مرکزی از سال ۹۶ سود ۱۵ درصد را برای سپرده‌های بلندمدت تعیین کرده و بانک‌ها، به ویژه بانک های خصوصی سودهای غیررسمی و بالاتری به سپرده‌ها ارائه می‌کردند. اما به نظر می رسد به دلیل سخت شدن شرایط اقتصادی، اجرای مصوبه قدیمی بانک مرکزی و رعایت سقف رسمی سود، در دستور کار اغلب بانک‌ها قرار گیرد و در آینده نزدیک شاهد کاهش سودهای بالاتر به همان 15درصد مصوب باشیم. احتمالا علت این شایعه‌ها به این دلیل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied