شمانیوز
شما نیوز

یوسفیان ملا در گفت‌وگو با شمانیوز:

افزایش حقوق کارگران بیش از 21 درصد شاید به تعدیل نیرو منجر شود/ احتمال تغییر در میزان دستمزد کارگران وجود دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت فکر می‌کند اگر حقوق کارگران را بیش از 21 درصد افزایش دهد، احتمال اخراج کارگران در سال 99 تقویت می‌شود.

افزایش حقوق کارگران بیش از 21 درصد شاید به تعدیل نیرو منجر شود/ احتمال تغییر در میزان دستمزد کارگران وجود دارد

عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: در هیچ سالی در ماجرای افزایش حقوق عین قانون اجرا نشده است؛ در صورتی که ملاک افزایش حقوق باید نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی باشد.

 

وی افزود: البته دولت با خود فکر می‌کند اگر حقوق کارگران را بیش از 21 درصد افزایش دهد، احتمال اخراج کارگران در سال 99 تقویت می‌شود و به همین دلیل در افزایش حقوق بیش از 21 درصد با احتیاط رفتار می‌کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه درصدد افزایش حقوق کارگران بیشتر از 21 درصد است، گفت: حتی در جستجوی منابع درآمدی در خصوص تحقق این هدف است.

 

یوسفیان ملا یادآور شد: وضعیت کارگاها و کسب و کارها خیلی مساعد نیست و اگر حقوق و دستمزدها بالاتر از 21 درصد افزایش یابد، کارفرما مجبور است قیمت کالا را به همان میزان افزایش دهد، ولی چون مردم نقدینگی کافی در اختیار ندارند و قدرت خریدشان کاهش یافته، کارفرما در نهایت مجبور است برای تأمین حقوق و مزایای کارگرانش تعدادی از نیروهایش را تعدیل کند و از باقی‌مانده نیروها کار بیشتر بکشد و بر آنها فشار بیاورد تا خلأ کمبود نیرو جبران شود.

 

وی خاطرنشان کرد: البته هنوز این رقم را نماینده کارگران امضا نکرده و هنوز مسئله تمام‌شده محسوب نمی‌شود و هرلحظه احتمال تغییر در میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران وجود دارد و شاید به بالاتر از 21 درصد افزایش پیدا کند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه همه مسئولان و نمایندگان دغدغه حقوق و معیشت کارگران را دارند، یادآور شد: سال 99 سال بسیار حساسی است و همه نهادها و مسئولان اعم از نمایندگان و مدیران دولتی باید تلاش کنند تا کارگران به عنوان ضعیف‌ترین قشر جامعه از لحاظ معیشتی تحت فشار قرار نگیرند و این کار را یا باید از طریق افزایش حقوق انجام داد یا از طریق بسته‌ها و یارانه‌های کمک‌معیشتی و قطعاً مجلس به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied