شمانیوز
شما نیوز

حاجی دلیگانی در گفتگو با شمانیوز:

وزارت کار تصمیمی بر اصلاح درصد افزایش حقوق کارگران ندارد/ دولت باید روند ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی را اصلاح کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که شواهد و قرائن نشان می‌دهد وزارت کار تصمیمی بر اصلاح درصد افزایش حقوق کارگران ندارد.

وزارت کار تصمیمی بر اصلاح درصد افزایش حقوق کارگران ندارد/ دولت باید روند ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی را اصلاح کند

به گزارش خبرنگارشمانیوزحسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره احتمال افزایش حقوق کارگران اظهار کرد: براساس برخی اخباری که از سمت وزارت کار به نمایندگان می‌رسید، نشانه‌هایی از اصلاح دستمزد کارگران در آن وجود داشت، اما بعدها متوجه شدیم که آقای وزیر و مسولان ذی‌ربط بر نظر خودشان؛ یعنی اعمال 21 درصدی افزایش حقوق پافشاری می‌کنند و حاضر نیستند این رقم را افزایش دهند.

 

وی در همین رابطه افزود: این تصمیم وزیر کار و پافشاری او برای مصوبه افزاش 21 درصدی حقوق، کار خطرناکی است؛ چون ابلاغ افزایش حقوق 21 درصدی بدون رضایت 3 نفر از نمایندگان کارگری در شورای عالی کار به مصبحت کشورمان نیست و از بُعد اجتماعی مشکل و بدبینی ایجاد خواهد کرد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای وزیر باید هرچه زودتر به این موضوع توجه داشته باشند که اگر الان صحبت و انتقادی از سوی جامعه کارگری انجام نمی‌شود، به خاطر شرایط کرونایی حاکم بر کشور است.

 

حاجی دلیگانی با انتقاد از نحوه ثبت نام وام یک میلیون تومانی توسط یارانه بگیران گفت: مسئولانی که چنین شیوه‌ای را برای ثبت نام یارانه بگیران اتخاذ کرده‌اند، افرادی خودبین هستند که اطلاعی از شرایط برخی از مناطق محروم تهران یا شهرهای دیگر ندارند.

 

وی افزود: این مسئولان متأسفانه قدرت تصور و تحلیل این موضوع را ندارند که شاید برخی از شهروندان جامعه دسترسی به تلفن همراه ندارند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم یادآور شد: این موضوع من را به یاد چندین سال قبل انداخت که در دفاتر پست، صف طولانی‌ای برای ثبت نام سیم کارت شکل می‌گرفت و این مسئله زیبنده ملت ایران نیست؛ لذا بهتر بود مسئولان شیوه دیگری را انتخاب می‌کردند.

 

حاجی دلیگانی پیشنهاد کرد: ایکاش دولت از همان اول به‌جای اینکه فقط بگوید متقاضیان دریافت وام ثبت‌نام کنند، می‌گفت فقط متقاضیان عدم نیاز به وام یک میلیون تومانی ثبت نام کنند؛ بنابراین آن وقت دیگر نیازی به تجمع مردم در دفاتر پیشخوان دولت به ویژه در شرایط تهدیدات ناشی از کرونا نبود و دولت هم می‌دانست چه کسانی نیازمند به این وام هستند و چه کسانی این وام را نمی‌خواهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied