شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با شمانیوز:

کمتر کسی در حال حاضر به خرید خودرو و مسکن فکر می‌‌کند/ دولت و مسئولان برای پساکرونا برنامه‌ریزی کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم گفت: در حال حاضر به خاطر وضعیت شیوع کرونا کمتر کسی به خرید خودرو و مسکن فکر می‌کند و همین مسئله منجر به رکود در این دو بازار شده است.

کمتر کسی در حال حاضر به خرید خودرو و مسکن فکر می‌‌کند/ دولت و مسئولان برای پساکرونا برنامه‌ریزی کنند

حمید گرمابی، عضو کمیسوین صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره وضعیت بازار خودرو در سال 99 اظهار کرد: خودرو بعد از مسکن یکی از نیازهای اصلی مردم محسوب می‌شود و کالایی است که همه مردم به آن نیاز دارند و هیچ شکی در آن نیست.

 

وی افزود: در شرایطی که کرونا به اقتصاد کشور و کسب و کارها و نیز بهداشت و سلامت جامعه آسییب رسانده، اذهان عمومی متوجه پیشگیری از ابتلا به این بیماری هستند و در حال حاضر کمتر کسی به خرید خودرو یا مسکن فکر نمی‌کند و همین مسئله منجر شده تا صنعت خودروسازی و بازار خرید و فروش خودرو با مشکل رکود مواجه شود.

 

عضو کمیسوین صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید از الان مسئولان و مدیران شرکت‌های خودروسازی به فکر تنظیم بازار در پساکرونا باشند؛ چون بعد از مهار کرونا و قطع زنجیره شیوع آن، حجم انبوهی از تقاضا در بازار خودرو ثبت خواهد شد که اگر خودروسازها نتوانند پاسخگوی تقاضاها باشند و عرضه را متناسب با تقاضا انجام دهند، قیمت خودروها به شدت افزایش خواهد یافت و دلالان در بازار رخنه خواهند کرد.

 

گرمابی با اشاره به تاب‌آوری اقتصادی مردم گفت: مردم در ایام کرونا تا حدی تاب‌آوری دارند و بعد از آن سریعاً از حوصله خارج شده و شرایط سخت را بیش از این نمی‌توانند تحمل کنند؛ لذا مردم تا مدت محدودی تصمیم به خرید خودرو و مسکن نخواهند گرفت و وقتی مشاهده کنند که بازار این دو با رکود روبه‌روست و قیمت‌ها هم کمی کاهش یافته، به سمت بازار خودرو و مسکن هجوم می‌برند تا این دو کالای اساسی را خریداری کنند؛ بنابراین با افزایش هجوم مردم به بازار، قیمت‌ها هم روند صعودی به خود خواهد گرفت.

 

به گفته او؛ مردم ایران جزء ملت‌هایی محسوب می‌شوند که تاب‌آوری بسیاری بالایی در شرایط سخت دارند؛ لذا امیدواریم همچنان این تاب‌آوری را تا مهار کامل کرونا حفظ کنند.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به دولت توصیه کرد که در سال جهش تولید به‌جای قیمت‌گذاری دستوری به سمت حل مشکلات تولیدکنندگان و تقویت کسب و کارها خصوصی حرکت کند و یادآور شد: بازار خودرو در دستان دولت قرار ندارد و اگر خودروساز نتواند محصول خود را با قیمت منطقی و تمام‌شده به بازار عرضه کند، قطعاً در بازار خودرو رانت عظیمی شکل خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied